صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بهترین فیلمهای مستقل 2019 را بشناسید! + تصاویر

بهترین فیلمهای مستقل 2019 را بشناسید! + تصاویر

۱. داستان ازدواج عنوان: Marriage Story

بیست‌ونهمین دوره جایزه «گاتهام» که اولین جایزه مهم فصل جوایز سینمایی جهان محسوب می‌شود، نامزد‌های خود را معرفی کرد. مراسم اهدای این جوایز که مختص بهترین فیلم‌های مستقل سال است، حدود پنج هفته دیگر برگزار می‌شود و در آن، بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ که خارج از شش استودیوی بزرگ هالیوود تولید شده باشد، معرفی خواهد شد.

فیلم‌های مستقل معمولاً با بودجه‌های پایین تولید شده و در زمان اکران عمومی، از تعداد محدودتری سالن برخوردارند. برندگان جایزه گاتهام، همیشه از شانس خوبی برای دیده شدن، میان خیل آثار استودیو‌های بزرگ هالیوود برخوردارند. با چهار فیلمی که در فهرست نامزد‌های امسال این جایزه، موفق‌تر عمل کرده‌اند، آشنا شوید.

۱. داستان ازدواج

عنوان: Marriage Story

محصول: ۲۰۱۹

«داستان ازدواج» به کارگردانی نوا بامباک، نامزد سه جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر مرد برای آدام درایور شده است. این فیلم محصول نتفلیکس که در جشنواره ونیز رونمایی شد، داستانی را از یک زوج کارگردان و بازیگر تئاتر روایت می‌کند که در حال متارکه هستند. اسکارلت جوهانسون و آدام درایور بازیگران اصلی «داستان ازدواج» هستند که در نقش این زوج جلوی دوربین رفته‌اند.

ظاهراً درایور نقش‌آفرینی فوق‌العاده‌ای داشته است و از مدعیان اصلی برای کسب جوایز بازیگری امسال شمرده می‌شود. منتقدان متاکریتیک به این فیلم امتیاز ۹۵ داده و آن را بهترین فیلم سال ۲۰۱۹ سینمای جهان دانسته‌اند. «داستان ازدواج» ۱۱ روز دیگر به نمایش عمومی درخواهد آمد.


۲. وداع

عنوان: The Farewell

محصول: ۲۰۱۹

۲. وداع  عنوان: The Farewell

«وداع» اثری از لولو وانگ فیلم ساز زن چینی مقیم آمریکاست. این فیلم نامزد سه جایزه بهترین فیلم، بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر زن برای آکوافینا شده است. فیلم کمدی «وداع» داستان خانواده‌ای چینی است که می‌دانند به زودی مادربزرگ خانواده را به دلیل بیماری از دست خواهند داد و به همین دلیل، یک دورهمی خانوادگی ترتیب می‌دهند.

بازیگران فیلم همه چینی‌تبار هستند و مشهورترین آن‌ها، همان آکوافینا بازیگر «آسیایی‌های خرپول» است که گفته شده، بازی خوبی هم انجام داده است. فیلم از نظر منتقدان آمریکایی در سایت متاکریتیک، تحسین شده و نمره بسیار خوب ۸۹ را دریافت کرده است. «وداع» مرداد اکران شده و نسخه باکیفیت آن دو هفته دیگر در دسترس قرار خواهد گرفت.


۳. جواهرات تراش‌ نخورده

عنوان: Uncut Gems

محصول: ۲۰۱۹

۳. جواهرات تراش‌ نخورده  عنوان: Uncut Gems

«جواهرات تراش‌نخورده» اثر جدیدی از برادران سفدی است که دو سال پیش فیلم تحسین‌شده «اوقات خوب» را با بازی رابرت پتینسون ساخته بودند. این فیلم نامزد سه جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای آدام سندلر و بهترین بازیگر نوظهور برای جولیا فاکس شده است. «جواهرات تراش‌نخورده» یک کمدی سیاه است درباره یک جواهرفروش آمریکایی که بدهی زیادی بالا آورده است.

آدام سندلر بازیگر نقش اصلی، تنها بازیگر شاخص فیلم است که از قضا نقش‌آفرینی به نسبت خوبی داشته است. منتقدان متاکریتیک به فیلم امتیاز عالی ۹۱ داده‌اند که آن را در رده بهترین فیلم‌های سال ۲۰۱۹ قرار می‌دهد. فیلم دقیقاً دو ماه دیگر روی پرده سینما‌ها خواهد رفت.


۴. آخرین سیاه‌پوست در سان‌فرانسیسکو

عنوان: The Last Black Man in San Francisco

محصول: ۲۰۱۹

۴. آخرین سیاه‌پوست در سان‌فرانسیسکو  عنوان: The Last Black Man in San Francisco

«آخرین سیاه‌پوست در سان‌فرانسیسکو» اثر کارگردان ۲۹ ساله‌ای به نام جو تالبوت است که در اولین تلاش خود برای فیلم سازی، یکی از بهترین فیلم‌های مستقل سال ۲۰۱۹ را ساخته است! این فیلم برای دریافت سه جایزه بهترین کارگردان نوظهور، بهترین فیلم نامه و بهترین بازیگر نوظهور برای جاناتان میجرز نامزد شده است. داستان فیلم درباره یک جوان سیاه‌پوست است که می‌خواهد با کمک دوستش، خانه قدیمی که پدربزرگش بنا کرده، پس بگیرد.

داستان فیلم، واقعی و بر اساس خاطرات بازیگر نقش اول فیلم است. منتقدان آمریکایی به فیلم روی خوش نشان داده و با امتیاز ۸۳ تحسین اش کرده‌اند. «آخرین سیاه‌پوست در سان‌فرانسیسکو» اوایل سال اکران شده و نسخه باکیفیت آن نیز منتشر شده است.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بهترین فیلمهای آل پاچینو براساس نمرات Rotten Tomatoes

بهترین فیلمهای علمی – تخیلی تاریخ سینما از 1970 تاکنون

از بدترین تا بهترین! / رده بندی بهترین فیلمهای استنلی کوبریک + تصاویر

با بهترین فیلمهایی سینمایی ساخته شده توسط دیوید فینچر آشنا شوید! + تصاویر

با بهترین فیلمها درباره جنگ جهانی دوم آشنا شوید + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها