صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دیوید لینچ و جینا دیویس اسکار افتخاری 2020 دریافت کردند

دیوید لینچ و جینا دیویس اسکار افتخاری 2020 دریافت کردند

اسکار افتخاری 2020

آکادمی اسکار، جوایز اسکار افتخاری امسال را به چهار دریافت کننده سال ۲۰۲۰ اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر، آکادمی اسکار یکشنبه شب ۲۷ اکتبر جوایز اسکار افتخاری را به لینا ورت‌مولر، وس استودی، جینا دیویس و دیوید لینچ اهدا کرد.

برای اهدای جایزه لینا ورت مولر، ایزابلا روسلینی روی صحنه رفت. در این مراسم جین کمپیون و گرتا گرویگ ۲ کارگردان زن موفق نیز درباره تاریخ اسکار برای زنانی که نامزد دریافت اسکار بهترین کارگردانی شدند، صحبت کردند و آن را تاریخچه‌ای کوتاه و کوتاه‌تر از یک هایکو نامیدند.

کمپیون گفت در حالی که بیش از ۳۵۰ مرد نامزد بخش کارگردانی اسکار بوده‌اند تنها ۵ زن شامل خودش، گرویگ و ورت‌ مولر در این بخش تاکنون نامزد اسکار شده‌اند.

لینا ورت‌مولر در دهه ۱۹۷۰ با فیلم‌هایش در دنیا شناخته شد. این فیلمنامه‌نویس و کارگردان ایتالیایی ۹۱ ساله و اولین زنی است که به عنوان کارگردان نامزدی اسکار را در سال ۱۹۷۷ کسب کرد. وی سازنده بیش از ۴۰ فیلم در ژانرهای مختلف بوده است که فیلم‌های موزیکال، وسترن اسپاگتی با نقش اصلی زن، رمانس، تاریخی و حتی درام مدرسه‌ای از جمله آنها بوده است.

برای اهدای جایزه وس استودی که به عنوان اولین سرخپوست آمریکایی با دریافت این جایزه تجلیل ‌شد، کریستین بیل روی صحنه رفت.

استودی بازیگر فیلم‌هایی چون «با گرگ‌ها می‌رقصد»، «هوانورد» و «آخرین موهیکان» بوده است. او بیش از ۲ دهه است که در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی نقش آفرینی کرده است. از جدیدترین فیلم‌های وی می‌توان به «راه خانه یک سگ» و «اگر از آسمان سنگ ببارد» یاد کرد. وی همچنین به عنوان نویسنده، تهیه کننده و کارگردان و مشاور برای زبان فعالیت می‌کند.

دیوید لینچ یکی از مشهورترین هنرمندان صنعت فیلم آمریکا نیز برای اولین بار با دریافت اسکار افتخاری تجلیل شد. این کارگردان  با سابقه بیش از نیم قرن فعالیت هنری چهره‌ای است که هرگز اسکار دریافت نکرده است.

لینچ در سخنرانی کوتاهش از همه کسانی که در این مسیر با او همراه بوده‌اند تشکر کرد.

او سال ۱۹۸۰ برای «مرد فیل‌نما»، سال ۱۹۸۶ برای «مخمل آبی» و سال ۲۰۱۱ برای «جاده مالهالند» نامزد اسکار شد. فیلم‌های لینچ نمایانگر تیره‌ترین عمق طبیعت انسانی است و اغلب شوک‌های جدی به مخاطب وارد می‌کنند.

جینا دیویس بازیگر برنده اسکار نیز امسال با جایزه بشردوستی جین هرشولت تجلیل ‌شد. این جایزه برای تجلیل از بازیگری زن و فعالیت‌های انسان‌دوستانه‌اش اهدا می‌شود.

جینا دیویس برای بازی در فیلم «جهانگرد اتفاقی» برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل در سال ۱۹۸۸ شد و سال ۲۰۰۵ جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن مجموعه تلویزیونی درام برای بازی در مجموعه «فرمانده ویژه» را به خانه برد. وی برای فیلم «تلما و لوییز» کاندیدای دریافت بفتای بهترین بازیگر نقش اول زن شد .

«استوارت کوچولو»، «مگس»، «بیتل‌جوس»، «تلما و لوییز»، «لیگ خودشان»، «دختران زمین آسان اند»، «توتسی»، «بوسه طولانی شب‌بخیر» و «قهرمان» از جمله فیلم‌های وی هستند که در بیشتر آنها وی در نقش زنی پرقدرت دیده ‌شده است.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

32 انیمیشن بلند به رقابت های اسکار 2020 وارد شدند + لیست

نامزدهای احتمالی بهترین بازیگر نقش اصلی و مکمل مرد در اسکار 2020 + تصاویر

کدام فیلمها امید های اصلی اسکار 2020 محسوب می شوند؟

22 فیلم مهمی که بیشترین شانس نامزدی در اسکار 2020 را دارند! + تصاویر

شانس های اسکار 2020 در شاخه بازیگری چه کسانی هستند؟

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها