صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر سینما درباره اینترنت

5 فیلم برتر سینما درباره اینترنت

مردان، زنان و کودکان (Men, Women & Children)

 قطعی اینترنت در هفته گذشتی باعث اختلال فراوان در کسب و کارهای اینترنتی شد. ضررهای مالی این پیامد نیز قابل توجه بود و بسیاری از استارتاپ ها را با مشکلات عدیده مواجه کرد. اینبار در پنج برتر سینمایی تصمیم گرفته ایم تا به « 5 فیلم برتر درباره استفاده از اینترنت » بپردازیم که در آن ارتباط ناگسستنی میان انسان و فضای مجازی برقرار شده است.

5- مردان، زنان و کودکان (Men, Women & Children) : جیسون ریتمن در این فیلم داستان چند خانواده و تاثیرات مخرب فضای مجازی بر زندگی آنان را شرح می دهد. پسری که از طریق اینترنت اقدامات غیراخلاقی انجام می دهد و گاهی بی توجهی والدین از به اشتراک گذاری محتوا در فضای مجازی که می تواند آسیب های جبران ناپذیری به زندگی وارد نماید. اینترنت و تکنولوژی در این فیلم یک عامل ترسناک معرفی شده و همین نگاه سرد باعث شده تا اثر ریتمن خیلی به مذاق تماشاگران خوش نیاید و آن را محکوم به سیاه نمایی نمایند. با اینحال این فیلم می تواند هشداری باشد به خانواده ها در نحوه استفاده از اینترنت و تبعاتی که به بار می آورد.

غیردوستانه (Unfriended)

4- غیردوستانه (Unfriended): این فیلم و دنباله اش که چندین فیلم دیگر نیز با الهام از آن ساخته شده، مخاطب هدفش نوجوانانی است که بصورت آنلاین چت و از اینترنت استفاده میکنند. در این داستان چند جوان هنگام چت با یکدیگر، فرد ناشناسی را در میان خودشان می بینند که اتفاقات ترسناکی را برایشان رقم می زند. « غیردوستانه » اثری است که خلاقانه ساخته شده و می تواند یک فیلم ترسناک متفاوت برای علاقه مندان به اینترنت و IT محسوب شود.

رالف اینترنت را خراب می کند (Ralph Breaks the Internet):

3- رالف اینترنت را خراب می کند (Ralph Breaks the Internet): رالف شخصیت انیمیشنی هست که خیلی خوش شانس نیست و همه چیز را خراب می کند. در قسمت دوم انیمیشن، رالف به داخل اینترنت می رود و متوجه می شود که این اینترنت بزرگتر از آن است که بتواند خیلی راحت درکش کند. مجموعه ای از شخصیت های دیزنی در انیمیشن وجود دارند و استفاده از اینترنت و تکنولوژی و تاثیرات آن در زندگی امروز بشر نیز مورد بررسی قرار گرفته. « رالف اینترنت را خراب می کند » یکی از بهترین انیمیشن ها درباره اینترنت محسوب می شود که مثل نمونه دیگرش یعنی « Emoji The Movie » فاجعه نیست!

جستجو (Searching)

2- جستجو (Searching) : داستان این فیلم درباره پدری است که کسب و کارش به IT مرتبط است و پس از اینکه دخترش مفقود می شود، سعی میکند از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی بداند چه اتفاقی برای دخترش افتاده. « جستجو » یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین آثار چند سال گذشته درباره مقوله اینترنت و تکنولوژی است و تمام داستان از طریق دوربین وب کم یا لنز دوربین خبرنگاران روایت می شود! پیشنهاد میکنیم این فیلم را از دست ندهید؛ مخصوصاً اگر بودجه فیلمسازی بالایی ندارید و دنبال یک منبع الهام بخش هستید!

جستجو (Searching)

1- او (Her ) : این فیلم که اسپایک جونز آن را کارگردانی کرده، بهترین اثری است که تا به امروز درباره اپلیکیشن و اینترنت ساخته شده. فیلمی درباره تنهایی انسان و وابستگی کامل او به دنیای اینترنت و IT که باعث تغییر سبک زندگی انسانها شده است. این فیلم از دورانی سخن می گوید که انسانها از لحاظ عاطفی وابسته به اپلیکیشن هستند و نه ارتباطات انسانی. آینده ای که فیلم متصور می شود خیلی با دنیای امروز فاصله ندارد و شاید در برخی موارد به آن رسیده باشیم. بازی خواکین فینیکس و فیلمنامه، از اصلی ترین عوامل موفقیت « Her » محسوب می شوند.

 

مائده اکبری

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها