صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : هیات ملی نقد آمریکا بهترین فیلمهای سال 2019 را انتخاب کرد

هیات ملی نقد آمریکا بهترین فیلمهای سال 2019 را انتخاب کرد

National Board of Review

تازه‌ترین تجربه کارگردانی مارتین اسکورسیزی با بردن جایزه بهترین فیلم از هیات ملی نقد یک گام به درخشیدن در فصل جوایز به ویژه مراسم اسکار نزدیک‌تر شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از همشهری آنلاین، فیلم ۲۰۹ دقیقه‌ای و ۲۰۰ میلیون دلاری «ایرلندی» ساخته اسکورسیزی محصول نتفلیکس پس از راضی کردن تماشاگران و منتقدان در جشنواره‌ای پالم اسپرینگز و سانتا باربرا نخستین جایزه مهم خود را در فصل جوایز از هیات ملی نقد گرفت؛ تشکلی مهم در سینمای آمریکا که ۱۱۰ سال پیشینه دارد و سال گذشته با دادن جایزه بهترین فیلم به «کتاب سبز»، راه آن را برای بردن اسکار بهترین فیلم هموار کرد.

هیات ملی نقد جایزه بهترین کارگردان را به کوئنتین تارانتینو برای «روزی روزگاری در هالیوود» داد که این هم نخستین جایزه فیلم بود. آدام سندلر برای «جواهرهای تراش‌نخورده» و رنی زلوگر برای «جودی» بهترین بازیگران مرد و زن لقب گرفتند تا همچنان جدی‌ترین رقیبان و گزینه‌های اسکار باشند. کتی بیتس برای بازی در فیلم اکران‌نشده «ریچارد جیوئل» ساخته کلینت استیوود  بهترین بازیگر زن مکمل شد و برد پیت با «روزی روزگاری در هالیوود» جایزه بهترین بازیگر مرد مکمل را برد.

سال گذشته هیات ملی نقد چندان به دیگر محصول نتفلیکس «رما» توجه نکرد و آن را فقط در فهرست فیلم‌های برتر قرار داد اما این فیلم سیاه و سفید در نهایت سه جایزه اسکار بهترین کارگردان، بهترین فیلم خارجی‌زبان و بهترین فیلمبرداری را برای آلفونسو کوارون به ارمغان آورد. آخرین بار در ۲۰۰۸ بود که آرای هیات ملی نقد و آکادمی اسکار در بخش بهترین فیلم مشابه بود و این جایزه در هر دو مراسم به «میلیونر زاغه‌نشین» رسید.

دو جایزه بخش فیلمنامه را «جواهرهای تراش‌نخورده» و «ایرلندی» از آن خود کردند و جایزه بهترین فیلم خارجی‌زبان به «انگل» اهدا شد. «چگونه اژدهای خود را تربیت کنید: دنیای پنهان» جایزه بهترین انیمیشن بلند سینمایی را برد و پل والتر هازر ۳۳ ساله برای بازی در «ریچارد جیوئل» بهترین بازیگر تازه‌کار لقب گرفت. امسال در مجموع ۲۸۵ فیلم در هیات ملی نقد بررسی شد و قرار است مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان روز چهارشنبه هشتم ژانویه ۲۰۲۰ برگزار شود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

10 نقش آفرینی برتر تاریخ سینما که فراموش نخواهید کرد! + تصاویر ( بخش اول )

10 نقش آفرینی برتر تاریخ سینما که فراموش نخواهید کرد! + تصاویر ( بخش دوم )

8 سلبریتی مشهوری که با افسردگی دست و پنجه نرم می کنند + تصاویر

10 سریالی تلویزیونی تاریخ که بسیار پر هزینه بودند + تصاویر

15 کارگردان مشهوری که فیلمهایشان بیشتر فروش را در گیشه داشته اند + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها