صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : « جومانجی 2 » صدرنشین گیشه های سینما شد / گزارش باکس آفیس هفته

« جومانجی 2 » صدرنشین گیشه های سینما شد / گزارش باکس آفیس هفته

jumanji th0015el sony pictures

«جومانجی ۲» با اکران در آخر هفته‌ای که گذشت با فروش ۶۰ میلیون دلار راس باکس آفیس آمریکا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، «جومانجی: مرحله بعد» ادامه فیلم ماجراجویانه سونی با اکران در سینماها، فروشی ۶۰.۱ میلیون دلاری را در سه روز اول اکرانش رقم زد.

این فیلم که فروشی بسیار بالاتر از فروش آغازین ۳۶ میلیون دلاری فیلم اولش در سال ۲۰۱۷ با عنوان «جومانجی: به جنگل خوش آمدید» را تجربه کرد، با این موفقیت به سه هفته صدرنشینی «یخ‌زده ۲» خاتمه داد و انیمیشین دیزنی را در جایگاه دوم نشاند.

رقم فروش جومانجی بالاترین فروش یک فیلم کمدی در ماه دسامبر را ثبت کرد و در عین حال بالاترین فروش یک فیلم لایو اکشن با بازی کوین هارت و جک بلک خوانده شد.

در بازار بین‌المللی نیز «جومانجی ۲» ۸۵ میلیون دلار فروخت تا در مجموع در هفته اخیر با رقم ۱۴۵ میلیون دلار کارش را پیش برده باشد. البته این فیلم از هفته پیش در بازار بین‌المللی ظاهر شد و تاکنون با احتساب فروش هفته پیش، ۲۱۳ میلیون دلار فروش کرده است.

این فیلم به کارگردانی جیک کاسدن با بازی دواین جانسون، کوین هارت، جک بلک و کارن گیلان، داستان چهار نوجوان را که دوباره وارد دنیای بازی ویدیویی جومانجی شده‌اند، دنبال می‌کند. این بار داستان بسیار خطرناک‌تر از بازی پیش است.

دو فیلم سینمایی «ریچارد جول» از کمپانی برادران وارنر و «کریسمس سیاه» یونیورسال دیگر فیلم‌های تازه‌وارد هفته بودند که انتظار می‌رفت حداقل فروشی ۱۰ میلیون دلاری را ثبت کنند، اما حتی فروش مجموع آنها نیز به این رقم نرسید.

«ریچارد جول» که جدیدترین فیلم کلینت ایستوود است با کسب ۵ میلیون دلار از فروش در ۲۵۰۲ سالن سینما، جایگاه چهارم باکس‌آفیس آمریکا را تصاحب کرد و نام خود را به عنوان ضعیف‌ترین فیلم ایستوود در افتتاحیه در تاریخ ثبت کرد. در عین حال فیلم در کنار فیلم‌های ناموفق دیگر اخیر شامل «بروکلین بی مادر»، «دکتر اسلیپ» و «لیر خوب» قرار گرفت که با اکرانشان در سال ۲۰۱۹ کمتر از ۱۰ میلیون دلار فروش در روزهای افتتاحیه خود را رقم زدند.

فیلم ایستوود که باحضور بازیگرانی چون پل والتر هاوزر، سم راکول، کتی بیتس، جان هم و اولیویا وایلد ساخته شده داستان ریچارد جول یک نگهبان امنیتی را روایت می‌کند که در بمب‌گذاری المپیک ۱۹۹۶ جان افراد زیادی را نجات داد اما در نهایت خودش متهم به این بمب‌گذاری شد. او در مرکز یک جنجال مطبوعاتی جای گرفت و پس از محاکمه معلوم شد بی گناه بوده است.

از سوی دیگر «کریسمس سیاه» که از جمعه راهی سینماها شد، و در مکان پنجم باکس آفیس جای گرفت، در مجموع تنها ۴.۴ میلیون دلار فروش کرد این فیلم که در ۲۶۲۵ سالن سینما اکران شد در ژانر ترسناک، معمایی و مهیج به کارگردانی سوفیا تاکال ساخته شده و با توجه به این که با بودجه ۵ میلیون دلاری ساخته شده، نیازی به فروش وسیع ندارد تا به مرز سودآوری برسد.

این فیلم که درباره‌ گروهی از جوانان است که در تعطیلات کریسمس هر یک توسط یک غریبه‌ مرموز به دام می‌افتند، بیشتر مخاطبانش را از میان زنان ۲۵ سال به بالا  به دست آورد.

در همین حال «یخ زده ۲» دیزنی با فروش ۱۹.۲ میلیون دلار دیگر در چهارمین هفته اکرانش، فیلم دوم باکس آفیس شد.

فیلم سوم هفته نیز «چاقوها بیرون» در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی ریان جانسون است که با فروش ۹.۲۵ میلیون دلار دیگر در باکس افیس آمریکا تاکنون ۷۸.۹ میلیون دلار فروش کرده است. دنیل کریگ، کریس اوانز، جیمی لی کرتیس، تونی کولت و کاترین لانگفورد و کریستوفر پلامر بازیگران این فیلم هستند که در بازار جهانی تکنون ۱۶۲ میلیون دلار فروخته است.

در عین حال «الماس‌های تراش نخورده» ساخته برادران سّفدی از نمایش در تنها ۵ سالن سینما فروشی بیش از ۵۲۵ هزار دلار را ثبت کرد که به معنی فروش متوسط بیش از ۱۰۵ هزار دلار در هر سالن سینماست. این فیلم با بازی آدام سندلر ساخته شده است.

دیگر فیلمی که در مقیاس خیلی کم کارش را شروع کرد «بامب شل» درامی بر مبنای ماجراهای کمپانی فاکس نیوز است که رییس آن به آزار جنسی کارمندان زن متهم می‌شود. این فیلم ۳۱۲ هزار دلار از فروش در ۴ سالن سینما کسب کرد که به معنی ۷۸ هزار دلار از هر یک است. حدود ۶۰ درصد مخاطبان این فیلم را زنان تشکیل دادند و ۸۶ درصد خریداران بلیت بالای ۲۵ سال داشتند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

میلیاردر معروف از نامزد ایرانی اش جدا شد! + تصاویر

چهره های سینمایی که با افراد مشهور نسبت فامیلی دارند! + تصاویر

تمام آنچه که باید درباره پرداخت مالیات سلبریتی های جهان بدانید! + تصاویر

10 فیلم که با سکانس های شوکه کننده به پایان می رسند! + تصاویر

پردرآمدترین خوانندگان زن سال 2019 را بشناسید! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها