صفحه اصلی > رپرتاژ : نگاهی به فیلم سینمایی جوکر

نگاهی به فیلم سینمایی جوکر

191215 a42425 950a 0011cd056ea8b99a550b900e46b51db71.fit 760w

تماشای فیلم های روز سینمای جهان یکی از جذاب ترین سرگرمی هاست که این  روزها با وجود شبکه های نمایش خانگی آنلاین مانند فیلیمو، نماوا و … به راحتی امکان پذیر شده است. یکی از شاهکارهای سینمایی جهان در سال 2019 را می توان جوکر معرفی کرد.

جوکر جدید ساخته تاد فیلیپس یک اثر کاملا مستقل و جذاب و خوش ساخت است که به خوبی توانسته نظر منتقدان را به خود جلب کند به صورتی که بسیاری این فیلم را یکی از شانس های جوایز اسکار میدانند. طبق آمار منتشر شده فیلم جوکر موفق شد با شکستن یک رکورد جدید پرسودترین فیلمی لقب بگیرد که تا به حال براساس کتاب‌های کمیک ساخته شده است.

این فیلم به دلیل دارا بودن مفاهیمی و صحنه های خشونت بار درجه سنتی R (مخصوص بزرگسالان) دارد و دلیل آن نیز بیشتر خشونت زیرپوستی در فیلم است.

داستان فیلم جوکر

داستان فیلم حول محور جوکر که اکنون با اسم آرتور شناخته می شود می گذرد و مرحله به مرحله تبدیل شدن این دلقک به یک قاتل بی رحم را به نمایش می گذارد.

آرتور که از ابتدای فیلم شرایط روانی مناسبی ندارد و گاها مورد تمسخر اطرفیان واقع می شود و کم کم تمام شرایط تغییر میکند. اون که 40 سال سن دارد به همراه مادرش زندگی کرده و در موسسه ای کار می کند که دلقک ها را برای مراسم جشن و شادی میفرستد.

وضعیت مالی این خانواده در شرایط بدی قرار دارد و همین مساله باعث می شود که وضع روحی آرتور نیز بدتر شود. یکی از جنبه های شخصیتی آرتور خنده های بی اراده و بلند اوست که مشخصا شامل تمام واکنش های این شخصیت است. اون به قدری از جامعه ترد و دور شده که باور دارد آن بیرون همه دیوانه شده‌اند و هیچ ‌کس کسی را دوست ندارد.

در فیلم جوکر 2019 شاهد یکی از جذاب ترین و هولناکترین تغییرات شخصیتی در سینمای جهان هستیم که به خوبی به نمایش گذاشته شده است. تبدیل آرتور یک جوان دلقک به یک دلقک قاتل و بی رحم.

بازی در نقش جوکر را می توان یکی از سخت ترین بازی ها دانست. تمام افرادی که قبل از این در نقش جوکر بازی کرده اند همگی از سختی این کار صحبت کرده اند. کاری که این بار واکین فینیکس به صورتی فوق العاده آن را انجام داده است. طی ۱۵ سال اخیر، بازی در نقش جوکر همیشه یک امر به‌شدت پیچیده و طاقت ‌فرسا بوده و به تلاشی چند برابری، نسبت به دیگر ضد قهرمانان کمیک ‌بوکی احتیاج دارد.

این ضد قهرمان بزرگ تاریخ سینما این بار شخصیتی به مراتب جذاب تر دارد به صورتی که بین دوست داشتن و یا متنفر بودن از او مردد می شوید. پس بهتر از است جوکر جدید را حتما تماشا کنید و دیدن این اثر جذاب را به هیچ وجه از دست ندهید.

شما میتونید فیلم جوکر را در سایت فیلیمو مشاهده کنید، همچنین برای دریافت اشتراک فیلیمو با تخفیف میتونید از سایت تخفیفان اشتراک خود را تهیه کنید.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها