صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حمله تند کارگردان سرشناس به آثار ابرقهرمانی / از « پلنگ سیاه » متنفرم و مرا دیوانه می کند!

حمله تند کارگردان سرشناس به آثار ابرقهرمانی / از « پلنگ سیاه » متنفرم و مرا دیوانه می کند!

تری گیلیام

تری گیلیام به مارتین اسکورسیزی و فرانسیس فورد کاپولا که پیشتر از فیلم‌های ابرقهرمانی انتقاد کرده بودند پیوست.

“تری گیلیام” از “پلنگ سیاه” (Black Panther) متنفر است. او در مصاحبه با “ایندی‌وایر” از فیلم “مردی که دون کیشوت را کشت” (The Man Who Killed Don Quixote) سخن گفته و هم‌سو با “مارتین اسکورسیزی” و “فرانسیس فورد کاپولا” از سلطه‌ی مارول بر هالیوود را انتقاد کرده اما مشخصاً از فیلم برنده‌ی اسکار “پلنگ سیاه” به کارگردانی “رایان کوگلر” نام می‌برد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، او می‌گوید: “از “پلنگ سیاه” متنفرم. مرا دیوانه می‌کند. جوانان سیاه‌پوست را به این باور می‌رساند که باید چیزهایی که در فیلم نمایش داده می‌شود را باور کنند. مزخرف است. مزخرف به تمام معنا. به نظر من کسانی که فیلم را ساخته‌اند هرگز آفریقا را ندیده‌اند. آنان به سراغ مشتی آرایشگر و طراح رفته‌اند تا مشتی لباس با طرح آفریقایی و این جور چیزها برای‌شان تهیه کنند. از فیلم متنفر شدم، بیشتر به این علت که رسانه‌ها بر اهمیت این فیلم مزخرف تأکید می‌کردند.”

گیلیام البته در مورد سفر نکردن سازندگان به آفریقا اشتباه می‌کند. کوگلر به همراه چند تن از عوامل فیلم به آفریقا رفت تا در این باره تحقیق کند و چند نما ضبط کند. “هانا بیچلر” و “روث کارتر” طراح صحنه‌ و طراح لباس فیلم در مصاحبه با “رپ” گفته‌اند که معماری منطقه و قبیله‌هایی مانند “ماسای” چگونه هنگام خلق دنیای واکاندا در “دنیای سینمایی مارول” تأثیرگذار بوده است. بیچلر و کارتر هر دو برنده‌ی اسکار در شاخه‌های خود شدند.

 گیلیام مانند اسکورسیزی و کاپولا که فیلم‌های مارول را “نفرت‌انگیز” خوانده، احساس می‌کند که در هالیوود فیلم‌های پرخرج و بلاک‌باستر در اولویت قرار دارند و فیلم‌های کم‌هزینه‌ از این بابت لطمه می‌بینند. او می‌گوید: “برای دسته‌ای از فیلم‌ها نه فرصتی وجود دارد و نه سرمایه‌ای. بودجه‌ی فیلم یا زیر ۱۰ میلیون دلار است یا بالاتر از ۱۵۰ میلیون دلار. فیلم‌های دیگر کجا می‌روند؟ دیگر وجود ندارند. من فیلم‌هایی می‌سازم که سعی دارد مردم را به فکر فرو برد. یعنی سعی می‌کنم آنقدر سرگرم‌شان کنم که خواب‌شان نبرد، این فیلم‌ها ساخته می‌شوند تا شما به دنیا جور دیگری نگاه کنید و در موردش بیندیشید، امیدوارم که اینطور باشد. آن فیلم‌ها این تأثیرات را ندارد.”

او در ادامه اضافه می‌کند: “جاذبه در چیست؟ جاذبه‌ی واقعی در چیست؟ [در فیلم‌های ابرقهرمانی] هر چیزی ممکن است. این محدودیت‌هاست که زندگی را جذابیت می‌بخشد. وقتی لباس شخصیت آتش می‌گیرد لباس دیگری جایگزین می‌شود چرا که او “تونی استارک” است. این دلیل کافی نیست.”

فیلم “مردی که دون کیشوت را کشت” تابستان گذشته منتشر شد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

توضیحات اسکورسیزی درباره مخالفتش با مارول / راز آلود بودن سینما در حال نابودی است!

واکنش مدیرعامل دیزنی به صحبت های اسکورسیزی علیه مارول / فکر نمیکنم حتی یکی از این فیلمها را دیده باشد!

فرانسیس فورد کاپولا : فیلمهای مارول مانند کسی است که بدون رابطه جنسی بچه دار می شود!

یک کارگردان سرشناس دیگر هم به آثار اَبَرقهرمانی حمله کرد! / فیلمهای مارول شبیه همبرگر هستند!

کارگردان سه گانه « پدرخوانده » هم به آثار اَبَرقهرمانی حمله کرد / کاپولا: فیلمهای مارول نفرت انگیز هستند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها