صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : پاسخ کارگردان « جنگ ستارگان » به انتقادات / حق با طرفداران است!

پاسخ کارگردان « جنگ ستارگان » به انتقادات / حق با طرفداران است!

جی جی آبرامز

کارگردان جدیدترین فیلم جنگ ستارگان به انتقادات پاسخ داد.

سرانجام آخرین نسخه از سومین سه‌گانه‌ی جنگ ستارگان (Star Wars) محصول لوکاس فیلم و والت دیزنی اکران شد و از صحبت‌های منتقدان و همین‌طور بخشی از هواداران جنگ ستارگان به‌نظر می‌رسد که نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید موفق عمل کند. جی جی آبرامز کارگردان این نسخه که پیش از این هم کارگردانی فیلم جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد (Star Wars: The Force Awakens) را برعهده داشت، در همین راستا صحبت‌هایی کرده و به‌نوعی به این انتقادات جواب داده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از زومیت، فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای واکر (Star Wars: The Rise of Skywalker) در حال حاضر با میانگین امتیاز ۵۵ در سایت راتن‌تومیتوز جایگاه دومین فیلم ضعیف این مجموعه را بعد از اپیزود اول یعنی جنگ ستارگان: تهدید شبح (Star Wars: The Phantom Menace) از آنِ خود کرده است، هرچند دوست‌داران فیلم نظر بهتری نسبت به آن دارند. دراین‌میان درگیری‌هایی هم در فضای مجازی بین طرفداران و مخالفان فیلم درگرفته است که جی جی آبرامز در این زمینه می‌گوید: به‌نظر من حق هم با منتقدان است و هم با طرفداران جنگ ستارگان که آن را بیش از هرچیزی دوست دارند. ما از قبل هم می‌دانستیم که چنین اتفاقاتی رخ خواهد داد و پیش از این هم زمانی‌که از من سوال شد که “چگونه می‌خواهم همه را از این فیلم راضی کنم؟”، با تعجب من همراه شده بود. چرا که به‌سختی می‌توان همه را در کنار یکدیگر راضی کرد، مخصوصاً وقتی در مورد اثری مثل جنگ ستارگان صحبت می‌کنیم.

به‌نظر می‌رسد آبرامز در این نسخه سعی کرده است طرفداران قدیمی جنگ ستارگان را از راه‌های مختلف ذوق‌زده کند و به‌همین دلیل شاهد صحنه‌ها و ارجاعات زیادی به ماجراها و شخصیت‌های متنوع مجموعه هستیم و عده‌ای هم از اغراق در همین موارد ناراحت هستند. او از طرف دیگر به بحث‌های خود با کریس تریو (دیگر نویسنده‌ی فیلمنامه در کنار آبرامز) در زمان نگارش آن اشاره می‌کند که آن روزها به بحث در مورد تغییرات فرهنگی و تفاوت‌های دوران فعلی با گذشته صحبت کرده بودند:در روزگاری به‌سر می‌بریم که به‌نظر می‌رسد همه عصبانی و خشمگین هستند و فکر می‌کنند همیشه حق با آن‌ها است و اگر هم کسی نظر مخالفی داشته باشد، دشمن آن‌ها محسوب می‌شود. تبدیل شدن چنین حال و هوا و تفکراتی به یک اتفاق طبیعی در این دوران واقعاً چیز دیوانه‌واری است و کم‌کم داریم از آن شور و اشتیاق همیشگی نسبت به مسائل مختلف و تفاوت نظرهای طبیعی خارج می‌شویم. این موضوع هم نه فقط در مورد جنگ ستارگان، بلکه در مورد تک‌تک موارد به‌چشم می‌خورد.به‌خاطر همین مسائل هم بود که در همان زمان تولید فیلم پیش‌بینی می‌کردیم چنین اتفاقاتی رخ بدهد و بر سر تمام موارد از داستان و شکل و شمایل اثر تا موسیقی آن اختلاف نظرهایی ایجاد شود و عده‌ای از آن لذت ببرند و عده‌ای هم خشمگین شوند.

شاید فیلم جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر آن‌چیزی نبوده است که از آخرین نسخه‌ی سه‌گانه‌ی فعلی انتظار می‌رفت، ولی بعضی از صحبت‌های آبرامز هم تا حدودی درست به‌نظر می‌رسد؛ موضوعی که هر روز در مورد فیلم‌ها و بازی‌های مختلف به‌چشم می‌خورد و بسیاری مانند قبل تحمل نظر مخالف خود را ندارند.

برای خواندن نقد فیلم « جنگ ستارگان: خیزش اسکای واکر » در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.


 

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

نویسنده کتاب های کمیک « جنگ ستارگان » به دلیل فحاشی اخراج شد!

از « مردان سیاهپوش » تا « روزی روزگاری در هالیوود » / بدترین فیلمهای سال 2019 را بشناسید!

از بدترین تا بهترین! / رده بندی بهترین فیلمهای استنلی کوبریک + تصاویر

معرفی بهترین و بدترین فیلمهای دواین جانسون در سینما

منتقدان به فیلم جدید ویل اسمیت لقب « بدترین فیلم سال » دادند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها