صفحه اصلی > رپرتاژ : راه های کاهش مصرف برق در کولر گازی

راه های کاهش مصرف برق در کولر گازی

کولز گازی

راه های کاهش مصرف برق در کولر گازی

 

کاهش مصرف برق در کولر گازی یکی از مهم ترین دغدغه های افرادی است که در فصل گرما از انواع کولر گازی برای خنک شدن هوای محیط منزل خود استفاده می کنند. کولر های گازی مهم ترین و محبوب ترین وسایل در فصل گرم هستند که می تواند باعث ایجاد آسایش و آرامش در محیط های مختلف شوند. کارایی مناسب کولر ها در کنار مصرف برق پایین آن ها می تواند منجر به مدیریت هزینه ها شده و البته در سطح کلان تر باعث کاهش خاموشی در ساعت های مختلف به دلیل کمبود برق می شود. روش های مختلفی برای کاهش مصرف برق در کولر های گازی وجود دارد که استفاده از هر کدام می تواند نتایج مختلفی را به دنبال داشته باشد و مصرف برق دستگاه را تا حدی پایین بیاورد. آگاهی از این روش ها می تواند به افراد کمک نماید تا در محیط های مختلف بتوانند هم هزینه های برق را کاهش داده و هم در بالا رفتن راندمان کولر گازی تاثیر گذار باشند. در ادامه پنج  مورد از روش های کاهش مصرف برق در کولر های گازی را مورد بررسی قرار می دهیم.

کیفیت بالا دلیل اصلی کاهش مصرف برق در کولر گازی

اولین و شاد مهم ترین نکته ای که باید برای کاهش مصرف برق در کولر گازی در نظر بگیریم به زمان خرید این وسایل بر می گردد. کولر های گازی یکی از وسایل و لوازم خانگی، اداری هستند که در انواع مختلف به بازار ارائه شده اند. در حال حاضر شرکت های داخلی و خارجی بسیاری در زمینه طراحی و ساخت سیستم های تهویه مطبوع فعالیت دارند. از جمله برندهای مطرح و معتبر بازار میتوان به کولر گازی ایران رادیاتور اشاره نمود که از سطح کیفیت بسیار بالایی برخودار است. زمانی که شرکت های مختلف و برند های معتبر در دنیا اقدام به تولید مدل های مختلف کولر گازی می نمایند، بر روی هر کدام از آن ها یک برچسب به عنوان برچسب انرژی می زنند. این برچسب انرژی در واقع نشان می دهد که در بهترین شرایطی که ممکن است کولر گازی در آن قرار بگیرد، مصرف برق و انرژی آن تا چه میزان است. زمانی که بر روی این برچسب ها علامت A بر روی محصول مورد نظر زده می شود می توان از کیفیت بالای این محصول مطمئن بود و و البته این کیفیت بالا باعث افزایش راندمان محصول و کاهش مصرف برق در کولر گازی می شود. اصولاً کولرهای دارای اینورتر کنترل دمای بسیار مطلوبی دارند و همین امر می تواند تفاوت آن ها با کولر های گازی معمولی در راندمان مصرف باشد. بنابراین اگر در گام اول یک کولر با کیفیت بالا از برند های مطرح جهانی که همواره در تولید کالا های با کیفیت سرآمد هستند، را خریداری نمایید تا بتوانید باعث کاهش مصرف برق شوید. البته این موضوع به تنهایی نمی تواند باعث کاهش مصرف برق در این سیستم ها شود بلکه عواملی دیگر تاثیر گذار خواهند بود که در ادامه به آنها پرداخته ایم.

انتخاب کولر گازی متناسب با محیط

یکی دیگر از روش های کاهش مصرف برق در کولر گازی تناسب آن با شرایط محیطی و آب و هوایی آن منطقه می باشد.در کنار اینکه باید از کولر گازی اینورتر دار برای مدیریت بهتر دما استفاده نمود، بهتر است آگاهی لازم برای انتخاب یک کولر گازی مناسب با شرایط محیطی را داشته باشیم. زمانی که از یک کولر گاز معمولی و مناسب برای مناطق معمولی برای مناطق گرمسیر استفاده می کنیم این کولر گازی باید مدت زمان بیشتری کار کند تا بتواند محیط مورد نظر را به دمایی متعادل برساند همین امر باعث می شود تا مصرف برق در کولر گازی مورد نظر افزایش یابد.

برای استفاده از کولر های گازی در مناطق گرمسیری به دستگاهی با توان خنک کنندگی بیش از 24000BTU  نیاز داریم. این مواردی که در بالا ذکر شد برای زمانی است که ما می خواهیم کولر گازی را انتخاب نماییم و در واقع هنوز اقدام به خرید ننموده ایم. اما برخی از روش های کاهش مصرف برق نیز به نحوه ی استفاده از این محصول و مکان قرار دادن آن بر می گردد. به همین دلیل است که توصیه می شود تا حد امکان از خرید کولر های گازی دست دوم که دچار نقص هایی هستند خودداری نمایید زیرا همین دلایل کوچک می توان باعث افزایش مصرف انرژی در کولر گازی مورد نظر شود.

البته مکان نصب و استفاده از کولر گازی نیز یکی از عواملی است که می تواند در کاهش مصرف برق تاثیرگذار باشد اما به دلیل اینکه برخی از خانواده ها و سازمان ها مجبور هستند تا کولرگازی را با توجه به شرایط در یک مکان خاصی نصب کنند نمی توان از آن به عنوان یک عامل اصلی در کاهش مصرف برق یاد نمود.

تنظیم دمای مناسب

یکی از عواملی که در هنگام استفاده از این محصولات باعث کاهش مصرف برق در کولر گازی می شود را می توان تنظیم مناسب دمای آن دانست. کولر های دارای اینورتر همانطور که گفته شد توانایی تنظیم دمای بالای دارند اما برای کاهش مصرف برق در دیگر مدل های مورد استفاده ی کولر های گازی بهتر است زمانی که دمای اتاق به حالت مورد نظر نزدیک شد، با تنظیم دمای آن باعث جلوگیری از افزایش دما و در نتیجه کاهش مصرف برق شویم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که تغییرات مدام دما باعث افزایش مصرف انرژی در مدل های مختلف آن می شود.

استفاده ی بهینه از وسایل خانگی گرمازا

یکی دیگر از مواردی که می تواند در کاهش مصرف برق در کولر گازی بسیار موثر باشد، استفاده ی مناسب از وسایل خانگی گرمازا مانند اجاق گاز، سماور،لامپ های رشته ای می باشد. گرمای تولید شده ی این وسایل در اتاق باعث می شود تا دمای اتاق بالا رفته و به صورت طبیعی برای کاهش این دما و خنک نگه داشتن محیط، دمای کولر گازی نیز افزایش یابد و همین امر تاثیر مستقیمی در افزایش روند مصرف برق دارد. بنابراین از وسایل گرمایش در ساعت هایی که هوا خنک تر است استفاده نمایید و در اسرع وقت نسبت به تعویض لامپ های رشته ای اقدام نمایید.

تعمیر و نگهداری دستگاه و سرویس کردن دوره ای آن

این سری از سیستم های تهویه مطبوع نیز مانند سایر تجهیزات در صنعت تاسیسات به منظور افزایش بازده و بهره مندی از بالاترین راندمان دستگاه نیاز به سرویس های دوره ای و نگهداری صحیح دارند. یکی دیگر از روش های کاهش مصرف برق در کولر های گازی را می توان سرویس آن به صورت دوره ای دانست. این امر باعث می شود که قسمت های مختلف دستگاه از جمله فیلتر های هوای آن دچار نقص و خرابی نشده و در نتیجه راندمان دستگاه کاهش نیابد. سرویس کردن دوره ای کولر های گازی به طور تقریبی می تواند مصرف برق دستگاه را تا 10 درصد کاهش دهد.

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید با مراجعه به وبسایت دماپویا نسبت به مشاهده و خرید سایر سیستم های تهویه مطبوع به منظور خریدی بهینه و مقرون به صرفه اقدام نمایید.

{jcomments off}

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها