صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : سازنده « searching » نخستین فیلم عمودی را می سازد!

سازنده « searching » نخستین فیلم عمودی را می سازد!

searching97913

«تیمور بیکمامبتوف» کارگردان و تهیه‌کننده‌ی روس که فیلم‌های هالیوودی «جستجو»، «بن هور» (Ben Hur) و «تحت تعقیب» (Wanted) را به تولید رساند، به سراغ توسعه‌ی فیلمی به نام «فرار از جهنم» (V2. Escape From Hell) به عنوان اولین فیلم بلاک‌باستر با فرمت عمودی می‌رود.

بیکمامبتوف بر روی فیلم‌ها و سریال‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کند که داستان‌شان از درون رایانه‌ها، تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند روایت می‌شود. «بی دوست» (Unfriended) که در بازارهای آمریکا ۶۳ میلیون دلار فروخت و «جستجو» با بازی «جان چو» که رکورد ۷۵ میلیون دلاری را ثبت کرد، از جمله فیلم‌های این تهیه‌کننده در این ژانر بوده‌اند. او در سال ۲۰۱۵ نیز «هنری سرسخت» (Hardcore Henry) را به تولید رساند، فیلمی اکشن که از زاویه‌ی دید اول-شخص روایت می‌شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما،بیکمامبتوف اکنون قصد دارد اولین فیلم با فرمت فیلمبرداری عمودی را در مقابل فرمت همیشگی افقی و عریض تولید کند. محتوای عمودی با پلتفرم‌های «تیک‌تاک» و «اسنپ‌چت» روی گوشی‌های موبایل به محبوبیت رسیده‌اند. این فیلم در ابتدا برای مخاطبین گوشی‌های موبایل هوشمند در نظر گرفته شده بود.

«فرار از جهنم» داستانی در مورد جنگ جهانی دوم روایت می‌کند و «پاول پریلوچنی» بازیگر روس در آن نقش «میخائیل دیویاتایف» بازی می‌کند، خلبان اسیر شده‌ی شوروی که قصد دارد با ربودن یک جنگنده از اردوگاه آلمان‌ها فرار کند. این فیلم از حوادث واقعی الهام گرفته شده و ۷۵ سال قبل روی داده است.

فیلمبرداری این پروژه‌ی ۱۰ میلیون دلاری از هفته‌ی آینده در روسیه آغاز می‌شود. دو نسخه از فیلم فیلمبرداری می‌شود، یکی برای بازار روسیه و نسخه‌ای انگلیسی-زبان برای بازارهای بین‌المللی. انتظار می‌رود فیلم برای اوایل سال ۲۰۲۱ آماده‌ی اکران شود.

بیکمامبتوف پیش‌تر سریال «مردگان شب» (Dead of Night) را که تماماً به صورت عمودی فیلمبرداری شده بود به صورت انحصاری برای اسنپ‌چت ساخته بود. داستان این سریال در مورد دختر نوجوانی بود که باید از چنگ زامبی‌ها فرار می‌کرد.

سونی تابستان گذشته تأیید کرده بود که قسمت دوم فیلم «جستجو» را هم به تولید خواهد رساند.


      

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بازی موبایل « بازی تاج و تخت » موجب اعتیاد کاربران شد! + تصاویر

دو ستاره سینما به سریال موبایلی پیوستند

سلبریتی های مشهوری که ثروت شان را بر باد دادند! + تصاویر

11 سلبریتی مشهوری که روی بدنشان جای زخم بزرگ به چشم می خورد + تصاویر

سلبریتی های هتلدار را بیشتر بشناسید! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها