صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم برامز: پسر 2 ( Brahms: The Boy II )

نقد و بررسی فیلم برامز: پسر 2 ( Brahms: The Boy II )

برامز: پسر کوچک (Brahms: The Boy II)

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

کیتی هولمز که روزگاری در هالیوود بازیگر آینده داری نامیده می شد و پس از ازدواج و متعاقباً جدایی از تام کروز، حرفه اش در هالیوود نابود شد، بازیگر نقش اصلی فیلم است. بعید است دیگر بازیگران فیلم را بشناسید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

لیزا و شان به همراه جود به خانه ای جدید نقل مکان می کنند تا زندگی آرامی را دنبال کنند. اما جودِ بیکار، به حومه منزل رفته و یک عروسک را از قبر خارج می کند و خانواده اش هم معتقدند این عروسک می تواند روحیه او را بهتر کند. در این شرایط هیچکس نمی پرسد که یک عروسک چرا باید در قبر باشد و بسیار ساده با این مسئله برخورد می کنند. از این جهت، خودِ عروسک تصمیم می گیرد به این خانواده با ضریب هوشی خاص درسی بدهد که…

کارگردان کیست ؟        

ویلیام برنت بل که در کارنامه هنری اش چندتایی فیلم ترسناک درب و داغان مثل « The Devil Inside » به چشم می خورد. مزیت فیلمسازی آقا برنت بل برای تهیه کنندگان این است که او با کمترین بودجه ممکن فیلم می سازد و با فلسفه سینمای ریاضتی اش مورد حمایت تهیه کنندگان است!

https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2020/02/phoca_thumb_l_2-820.jpg

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

بهرحال داستان فیلم درباره عروسک و اعمال شیطانی است. شاید تماشای فیلم توسط افراد کم سن و سال بر ارتباط آنها با عروسک هایشان تاثیر داشته باشد!

نکات مثبت فیلم ؟                                                                          

پسر بچه فیلم بازی قابل قبولی ارائه داده است.

نکات منفی فیلم ؟

انگیزه های مالی برای ساخت قسمت دوم تنها دلیل ساخته شدن فیلم بوده است. فیلمنامه و منطق و حتی تاریخچه اثر در قسمت دوم بطور کامل زیر سوال می رود و ظاهراً این مسئله برای کسی هم اهمیت نداشته است.

« برامز: پسر 2 » قابلیت ایجاد تعلیق ندارد. هرآنچه که در تصویر به نمایش در می آید بصورت سلسله وار تکرار می شود به طوریکه حوصله شما از این حجم از بی فراز و نشیب بودن قصه سر می رود!

نکته عجیب درباره کارگردانی « برامز: پسر 2 » وجود دارد و آن نحوه کات دادن و قرارگیری دوربین است. در برخی از صحنه ها دوربین در مکانی قرار دارد که نه سوژه انسانی قابل رویت است و نه موجود شرور داستان که بتواند عرض اندامی کرده باشد. در واقع دوربین نه بازیگر را می گیرد و نه خباثت را.

عروسکِ فیلم تفاوت های بسیاری با ماهیتش در قسمت اول دارد. در واقع شما هنگام دیدن فیلم نباید سراغ قسمت اول را بگیرید چراکه پیوستگی در این دو آثار به چشم نمی خورد.

پایان بندی فیلم به شدت کلیشه ای و بی سر و ته است. اگر قسمت اول به دلیل پایان بندی نسبتاً غافلگیر کننده اش به یاد آورده می شود، در قسمت دوم همان عامل هم یافت نمی شود!

 https://moviemag.ir/https://moviemag.ir/wp-content/uploads/2020/02/phoca_thumb_l_1-c5a.jpg

حرف آخر :

قسمت اول فیلم « پسر » با پایان بندی که داشت، به طور کامل درهای ساخت قسمت بعدی را برای این عنوان بست. اما بهرحال فروش خوب باعث می شود قسمت های دوم و سوم و… ساخته شود. نتیجه ساخته شدن قسمت دوم فیلمی که هیچ دلیلی برای عرضه آن وجود نداشت، اثری بهتر از « برامز: پسر 2 » نخواهد بود. فیلمی که در آن همه دور هم می چرخند و  احتمالاً اگر از خودِ نویسنده هم سوال کنید که چطور فیلمنامه قسمت دوم را نوشته، لبخندی به شما خواهد زد و از کنارتان خواهد گذشت!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

برامز: پسر 2 (Brahms: The Boy II)Brahms: The Boy II

کارگردان : William Brent Bell

فیلمنامه : Stacey Menear

بازیگران :

Katie Holmes…Liza

Owain Yeoman …Sean

Christopher Convery…Jude

Ralph Ineson…Joseph

ژانر : ترسناک

رده سنی : PG-13 ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 86 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها