صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حقایق جالبی که درباره سریال « Friends » نمی دانستید! + تصاویر

حقایق جالبی که درباره سریال « Friends » نمی دانستید! + تصاویر

فرندز

هنگامی که سریال Friends اولین بار در سال ۱۹۹۴ بر روی آنتن رفت، هیچ کس فکرش را هم نمی​کرد که روزی این چنین بزرگ و محبوب شود؛ همه فکر می​کردند با یک سریال عادی روبرو هستند، اما سریال Friends موفق شد به یکی از پرطرفدارترین سریال​های دهه ۹۰ و حتی همین امروز تبدیل شود، در حالی که همچنان در حال یافتن طرفداران بی​شمار دیگری در نقاط مختلف دنیاست.

زندگی دیوانه​وار “ریچل” (جنیفر انیستون)، “مونیکا” (کورتنی کاکس)، “فیبی” (لیزا کودرو)، “راس” (دیوید شویمر)، “چندلر” (متیو پری) و “جوئی” (مت لبلانک)، غوغایی عجیب به پا کرد و بازیگران گمنامش را به اوج رساند، تا جایی که در فصل​های پایانی برای هر قسمت سریال یک میلیون​ دلار دستمزد برای هرکدام از آن​ها در نظر گرفته شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از پارسینه، طرفداران سریال Friends ممکن است فکر کنند هرچه در مورد این سریال وجود دارد، می​دانند. آن​ها می​دانند که شغل چندلر چه بود و یا اینکه نامه​هایش به نام “خانم چندلر بانگ” ارسال می​شد؛ و یا می​دانند ریچل با چه کسی رابطه داشت و یا مدتی نیز با راس در ارتباط بود، یا حتی اینکه چطور مونیکا عکس​هایش را مرتب می​کرد و یا اینکه دقیقا چقدر جوئی به چندلر مدیون است.

شما ممکن است تمامی قسمت​های سریال Friends را به خوبی به یاد داشته باشید، اما آیا از راز‌های جذاب پشت صحنه سریال نیز باخبرید؟ در طول سال​های پخش سریال و سال​های پس از آن، راز‌های مختلفی از پشت صحنه آن منتشر شدند، از داستان​هایی که به آن​ها پرداخته نشد، تا صحنه​هایی که حذف شدند و یا حوادثی که برای عوامل پیش آمدند. از چه تعداد از این راز‌های پشت صحنه سریال Friends با خبر هستید؟

ما لیستی از ۱۵ راز پشت صحنه این سریال برایتان آماده کرده​ایم که مطمئن هستیم برایتان جذاب خواهد بود:

۱۵. جنیفر انیستون قصد داشت از سریال کنار رود

فرندز

انیستون آخرین نفری بود که قرارداد فصل دهم سریال Friends را امضا کرد، و تقریبا قصد ادامه کار را نداشت. بخشی از این موضوع به دلیل مشغله فراوان او بود، چرا که در آن زمان او معروف​ترین بازیگر سریال Friends محسوب می​شد، البته سایر بازیگران نیز کاملا شناخته شده بودند و فیلم​های مختلفی در برنامه داشتند.

انیستون بعد‌ها در این باره توضیح داد که یکی دیگر از دلایل او برای بازنگشتن به سریال، برخی مشکلات شخصی دیگر بوده است: “قصد داشتم پایان کار من در سریال وقتی باشد که هنوز محبوب هستم و مردم دوستم دارند، در آن زمان واقعا مطمئن نبودم چقدر دیگر ریچل در من وجود دارد.”

واضح است که درنهایت او به سریال بازگشت، اما فصل دهم کوتاه‌ترین فصل این سریال بود که مهمترین دلیل آن نیز شرط انیستون برای ادامه کار در صورت کوتاه شدن این فصل، بوده است.

۱۴. متیو پری در طول فیلمبرداری این سریال با اعتیاد دست و پنجه نرم می​کرد

فرندز

تعدادی از بازیگران تازه شهرت یافته سریال Friends با مشکلات خاصی بر اثر این شهرت روبرو شدند، در مورد متیو پری این مشکل اعتیاد بود. این بازیگر قبلا نیز گفته بود که در فاصله فصل سوم تا ششم سریال، زمان زیادی را صرف اعتیادش به الکل و قرص​های روانگردان می​کرده است. هرچند که او گفته بود که شروع اعتیادش مربوط به مدت​ها قبل از شروع بازیگری در این سریال بوده است.

البته پری هیچگاه در طول فیلمبرداری و سر صحنه مست نبوده، اما خود او می​گوید به طور دردناکی خمار می​شده که باعث جلب توجه بسیاری به او گردیده است تا جایی که اغلب دوستانش به مشکل او پی برده​اند. پس از آنکه او مدتی را در یک موسسه بازپروری گذارند، کاملا پاک شد و از آن زمان نیز بخشی زیادی از اوقات​ روزانه​اش را در راه کمک به سایر افرادی که مشکل سابق او را دارند، می​گذراند.

۱۳. از لیزا کودرو به دلیل رعایت نکردن قراردادش شکایت شد

فرندز

اسکات هاوارد، مدیر برنامه لیزا کودرو، درست یک سال پس از امضا قرارداد با او، و ۴ سال پس از اتمام سریال Friends، در سال ۲۰۰۸ از او شکایت کرد. هاوارد ادعا می​کرد کودرو ۱۰ درصد سود بازبخش​های سریال Friends و دیگر پروژه​هایی که پس از عقد قرارداد با او قبول کرده است را به او بدهکار است.

کودرو از زمانی که قرارداد را فسخ کرده بود دیگر به پرداخت سود او ادامه نداده بود و ادعا کرد این سود فقط در زمان اعتبار قرارداد، باید پرداخت می​شده است. هاوارد در نهایت در سال ۲۰۱۴ برنده این پرونده شد و توانست مبلغی حدود ۱٫۶ میلیون دلار از کودرو دریافت کند.

البته برای کسی که در فصل پایانی سریال برای هر قسمت یک میلیون دلار دریافت کرده است، باختن چنین پرونده​ای قطعا تاثیری بر موجودی حساب بانکی​اش نخواهد داشت.

۱۲. دیوید شویمر علاقه​ای به شهرت نداشت

فرندز

دیوید شویمر با شهرتی که ناگهان پیدا کرده بود، به دلیل سن کمش مشکل داشت. در میان ۶ بازیگر اصلی سریال Friends، شویمر کسی است که از همه بیشتر سعی در کنار گرفتن از دید عموم داشت. هرچند که او به حرفه بازیگری حتی پس از پایان سریال ادامه داد، اما بیشتر توجه و توان خودش را صرف حرفه​هایی همچون صداپیشگی، کارگردانی و تهیه​کنندگی کرد و همواره در تلاش بود تا با زندگی به عنوان یک بازیگر شناخته شده و محبوب کنار بیاید.

او در این باره می​گوید: “این موضوع بسیار برای من سخت بود، خصوصا که رابطه​ام با نزدیکانم را نیز تحت تاثیر قرار داد و سال​ها طول کشید تا بتوانم با آن کنار آمده و احساس راحتی کنم. مدت​ها دوست داشتم جایی قایم شده و دیده نشوم؛ و در نهایت به دنبال پاسخی بر این سوال بودم که چگونه می​توانم در این دنیای جدید، و شرایط جدید، بازیگر باشم.”

۱۱. لیزا کودرو علاقه​ای به یادگیری گیتار نداشت

فرندز

همه به خوبی می​دانند فیبی در گیتار زدن افتضاح است. او تعداد کمی از آکورد‌های گیتار را بلد بود، اما حتی اسم آن​ها را هم نمی​دانست. در فیلم​نامه اصلی او قرار بود نوازنده بسیار خوبی باشد، اما لیزا کودرو از نواختن گیتار متنفر بود و یادگیری آن را رد کرد. عوامل فیلم برای او معلمی نیز آوردند، اما این آموزش کوتاه بود و دوامی نداشت.

کودرو می​گوید او سازی دیگر به عوامل فیلم پیشنهاد کرد تا شخصیتش آن ​را بنوازد، سازی به مراتب آسان​تر؛ “من از گیتار خوشم نمی​​آید، اصلا نمی​توان آن را یاد بگیرم، شاید بهتر بود شخصیتم مثلا طبل می​زد.” خوشبختانه گیتار نوازی وحشتناک او در نهایت به یکی از خصلت​های دوست داشتنی فیبز، تبدیل شد.

۱۰. مت لبلانک یک بار شدیدا در صحنه آسیب دید

فرندز

در قسمت “زمانی که هیچ کس آماده نیست”، جوئی و چندلر به شکل خنده​داری بر سر یکی از صندلی​های مونیکا دعوا می​کنند، و در نهایت هردو باهم به ست آن صندلی می​دوند تا بر روی آن بنشینند.

تنها یک لحظه احمقانه، که در نهایت منجر به زخمی شدن شدید مت لبلانک می​شود. او در برنامه جیمی کیمل اینگونه توضیح داد: “خب ما هردو به سمت صندلی خیز برداشتیم، من باید از روی میز کوچک جلوی آن می​پریدم و روی این صندلی بزرگ می​نشستم. ولی در نهایت وارونه شدم. برای اینکه سرم آسیب نبیند مجبور شدم از دستم کمک بگیرم که منجر به در رفتن شانه​ام شد.”

این آسیب او البته وارد داستان سریال هم شد، جوئی ادعا می​کرد هنگامی که روی تختش بالا و پایین می​پریده، افتاده و به شانه​اش آسیب زده است.

۹. دستگیر شدن مت لبلانک به دلیل رانندگی در حال مستی

فرندز

قبل از آنکه مت لبلانک معروف شود، او به مهمانی​های احمقانه بازیگران و سبک زندگی​ آن​ها عادت کرده بود. پس از اتمام سریال Friends لبلانک اعتراف کرد که دو مرتبه برای رانندگی در حال مستی دستگیر شده است.

او در این باره گفت: “هنگامی که جوان​تر و البته احمق​تر بودم، سریع رانندگی نمی​کردم، اما رانندگی من افتضاح بود.” این موضوع درست زمانی مطرح شد که این ستاره جوان به عنوان مجری اصلی برنامه “تخت گاز” (پس از اخراج جرمی کلارکسون که البته رسانه​ای شد) انتخاب شد و طرفداران این برنامه مطمئن نبودند که آیا فردی که خودش رانندگی دیوانه​واری دارد مجری خوبی برای برنامه​ای در مورد لذت رانندگی است یا خیر.

لبلانک این اتفاقات را بخشی از طبیعت سنش عنوان کرده بود، اما این را نیز گفته بود که خوشحال است که مشکل جدی​تری برایش پیش نیامد.

۸. … و البته مشکلات افسردگی او

839796 908

در حالی که مشکلات رانندگی و زیاده​روی در مصرف الکلش قبل از رسیدن به شهرت پیش آمدند، این بازیگر همچون اغلب بازیگران دیگر، در مواجه با شهرت تازه آمده، مجبور به گذر از دوران تاریکی شد.

این ستاره به دلیل سختی کار در سریال و خصوصا پایان آن، دوران سخت و افسردگی شدیدی را پشت سر گذاشت. او در خصوص این دوران می​گوید: “برای مدت​ها من خانه را ترک نمی​کردم. گوشه گیر شده بودم و ترجیح می​دادم هیچ برنامه​ای نداشته باشم و هیچ جا نروم. من در موقعیت بدی بودم. اغلب ستارگان تلویزیون و سینما به مدیر برنامه خود زنگ می​زنند و با او احوال پرسی می​کنند، اما زنگ زدم و از او خواستم برای مدتی با من تماس نگیرد. دوران واقعا سخت و تاریکی بود. افسردگی شدیدی مرا غرق خود کرده بود.”

۷. عروسی جنیفر انیستون بدون حضور همکارانش در سریال Friends برگزار شد

فرندز

همیشه قرار نیست روابط دوستی سریال​ها و فیلم​ها در پشت صحنه​ نیز وجود داشته باشند، اما در مورد سریال Friends حداقل، اینگونه به نظر می​رسید. این بازیگران قبل از هر قسمت دور هم جمع می​شدند، در مورد دستمزدهایشان با یکدیگر گفتگو می​کردند، اغلب اوقات با یکدیگر در حال تفریح و خوش و بش دیده می​شدند، و در مصاحبه​ها نیز از دوستی عمیقشان حتی پس از پایان سریال تعریف می​کردند. جنیفر انیستون حتی مادرخوانده دختر کورتنی کاکس نیز هست.

اما برخلاف همه این​ها، در سال ۲۰۱۵ هنگامی که انیستون با جاستین تروکس ازدواج کرد، هیچ کدام از همکاران مردش را به مراسم دعوت نکرد. عروسی آن دو کوچک و با فقط ۷۰ مهمان برگزار شد، کاکس و کودرو نیز حضور داشتند. متیو پری در اینباره گفت که از اینکه دعوت نشده بوده است، “غافلگیر” شده، هرچند که بسیار برای این زوج خوشحال است.

۶. همسایه​های دیوید شویمر از او متنفر بودند

فرندز

حتی ستارگان نیز گاهی با همسایگانشان مشکلاتی دارند، دیوید شویمر نیز استثنا نیست. در سال ۲۰۱۰ این ستاره ملکی در East Village خرید که شامل یک منزل قدیمی از سال ۱۸۵۲ می​شد. اما شویمر تصمیم گرفت به جای حفظ کردن این ملک قدیمی و بازسازی آن، به طور کلی آن را تخریب کرده و از نو بسازد. این چنین تصمیم​هایی برای صاحبان املاک عجیب نیست، اما به طور عمومی قطعا تصمیمی محبوب نخواهد بود.

در نتیجه یکی از همسایگان که البته مشخص نبود کیست، برای این ستاره یک پیام گذاشت. پیامی واضح با اسپری رنگی که به طور واضح بر روی نرده​های محوطه ساخت و ساز نوشته شده بود: “راس خوب نیست.” این پیام به شکل خنده داری یکی از قسمت​های سریال را یادآوری می​کند که در آن راس به یک ساختمان جدید نقل مکان می​کند و در آنجا با همسایگانش به دلیل شرکت نکردن در خرید هدیه​ای برای بازنشستگی تعمیرکار ساختمان، به مشکلاتی بر می​خورد.

۵. صحنه​ای در فرودگاه که پس از حادثه ۱۱ سپتامبر حذف شد

فرندز

هنگامی که مونیکا و چندلر به ماه عسل رفتند، با یک تازه عروس و داماد دیگر که همیشه در صف​ها از آن دو جلوتر بودند به رقابت افتادند. داستانی جالب که به خوبی با شخصیت آن​ها جور در می​آمد، اما داستان اصلی​ای که برای آن قسمت در نظر گرفته شده بود، نبود.

صحنه اول آن قسمت اینگونه بود که آن دو به قسمت فرست کلاس پرواز می​روند، اما در مسیر سوار شدن، بازرسان فرودگاه شندلر را به خاطر شوخی​ او در مورد به همراه داشتن بمب دستگیر می​کنند. صحنه​ای که به زیبایی یادآور زمانی است که جوئی و فیبی کلید‌های آپارتمانشان را گم کرده بودند و بیرون ماندند.

البته از آنجا که این قسمت قرار بود دو هفته پس از وقایع تلخ ۱۱ سپتامبر پخش شود، شبکه تصمیم گرفت تا این قسمت را مجددا فیلم​برداری کرده و داستان آن را عوض کند. اگرچه بعدها، این قسمت حذف شده منتشر شد تا به هدف اولیه​ای که برای آن داشتند، برسند.

۴. گربه​ای که بازیگران و عوامل سریال از حضورش ناراضی بودند

فرندز

یکی دیگر از داستان​های عجیبی که یکی از قسمت​های سریال به آن اختصاص داده شد، “زنی با گربه” است. در این قسمت یک گربه وارد کیف گیتار فیبی شد، و باعث شد که او تصور کند این روح مادرش است که در قالب این گربه بازگشته است.

حتی برای فیبی نیز این داستان بسیار عجیب بود و البته سایر بازیگران و نویسندگان سریال نیز با آن مخالف بودند. اما شایعاتی در آن زمان منتشر شد که این داستان را مارتا کافمن، یکی از نویسندگان سریال، پس از مرگ مادر خودش نوشته است، از این رو عوامل سریال احساس خوبی برای لغو کردن این قسمت نداشتند.

این تنها بخشی از داستان سریال Friends نیست که عوامل از آن راضی نبودند، رابطه ریچل و جوئی یکی دیگر از آن​هاست که هم عوامل سریال و هم اغلب طرفداران آن، از آن متنفرند.

۳. اگر چندلر را عجیب می​دانید، مقصر کسی نیست جز متیو پری

فرندز

بار‌ها گفته شده است که شخصیت​های سریال تمثیلی از شخصیت بازیگرانشان هستند. پشتکار مونیکا، سلایق ریچل و یا دختربازی جوئی. در مورد چندلر نیز همینطور است، چندلر بر اساس متیو پری شکل گرفته است، یا حداقل بخشی از شخصیتش. عجیب شدن او در اطراف زنان از صحبت​های اولیه او در مورد زندگی شخصی​اش در مصاحبه​ اولیه با عوامل سریال الهام گرفته شده است و یا تاکید بیش از حد او بر واژه be نیز از زندگی واقعی او و شیوه صحبت کردنش می​آید.

البته هر دو خصلتی که گفته شد برای آنکه در سریال قابل استفاده باشند کمی تغییر کرده و جذاب​تر شده​اند، اما این واقعیت که آن​ها از شخصیت واقعی پری الهام گرفته شده​اند بسیار جالب است.

۲. بازیگران سریال از مت لبلانک می​ترسیدند

فرندز

جوئی به هیچ وجه شخصیتی ترسناک ندارد، اما هنگامی که مت لبلانک به سریال ملحق شد، سایر بازیگران از او می​ترسیدند. این ترس به دلیل آن بود که آن​ها می​دانستند لبلانک توسط یک مکانیک بزرگ شده و مدتی نیز یک مدل بوده است، و البته شخصیت جوئی نیز قرار بود یک دخترباز حرفه​ای باشد.

انیستون یکی از کسانی است که قبل از ملاقات با لبلانک شدیدا از او می​ترسیده: “من از این نوع افراد می​ترسم. او البته الان به این موضوع می​خندد؛ و البته آنقدر باهم صمیمی شده​ایم که اگر مشکلی پیش بیاید او می​تواند به راحتی کنارم نشسته و مرا آرام کند، درست مشابه لیزا یا کورتنی.”

خوشحالیم که برخلاف شروعی نسبتا ناموفق، لبلانک توانست همچون جوئی، به فردی شیرین و دوست​داشتنی برای تک تکمان تبدیل شود.

۱. جنیفر انیستون از “ریچل” متنفر بود

فرندز

برای آن​ دسته از شما که دهه ۹۰ میلادی را درک نکرده​اید، باید بگوییم مدل موی ریچل در آن دوران بسیار محبوب بوده است. از آنجا که این مدل مو نیازمند یک نام نیز بود، به آن “ریچل” گفته می​شد، مدل مویی که تقریبا نیمی از زنانی که سریال را تماشا می​کردند را روانه آرایشگاه​ها کرد تا موی خود را شبیه آن کنند.

مدل موی خاص ریچل چنان در مدت زمان کوتاهی محبوب شد که حتی سوپرمدل​ها و دیگر بازیگران را نیز به سمت خود کشاند. در این میان تنها کسی که به نظر می​رسید از آن مدل مو متنفر است، خود ریچل بود.

جنیفر انیستون درباره این مدل مو گفت: “به نظرم برای من خیلی زشت و نامناسب بود. بدترین مدل مویی که در زندگی​ام دیده بودم.” حضور او در این سریال به نظر تنها دلیلی بود که او را مجبور به تحمل آن مدل مو می​کرد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

معرفی سلبریتی هایی که از دوران کودکی در سینما درخشیدند + تصاویر ( بخش اول )

معرفی سلبریتی هایی که از دوران کودکی در سینما درخشیدند + تصاویر ( بخش دوم )

9 سلبریتی سرشناسی که به خیانت در رابطه شان اعتراف کرده اند! + تصاویر

10 سلبریتی مشهوری که علی رغم داشتن بیماریهای سخت به شهرت فراوان دست یافتند + تصاویر

تصاویری جالب از سلبریتی های مشهور در دورانی که مشهور نبودند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها