صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم برتر تاریخ سینما در پنج ژانر برای تماشا در ایام قرنطینه!

5 فیلم برتر تاریخ سینما در پنج ژانر برای تماشا در ایام قرنطینه!

سامواریی » (Le Samouraï)

با توجه به گسترش ویروس کرونا و پیشنهاد قرنطینه شدن در منزل، این بار در سلسله مطالبی در سایت مووی مگ قصد داریم به صورت هفتگی، پنج فیلم برتر تاریخ سینما در پنج ژانر مختلف را به شما علاقه مندان به سینما معرفی کنیم تا در ایام قرنطینه به تماشای آنها بنشینید و از سینما دور نباشید.

5 – فیلم نوآر: ژانر ” نوآر ” رفته رفته در حال سپرده شدن به دست فراموشی است و به همین جهت اولین پیشنهاد هفته را با یک اثر نوآر آغاز می کنیم. یکی از مشهورترین ساخته های ژان پیر ملویل، فیلم « سامواریی » (Le Samouraï) با بازی آلن دلون است،اثری که شاخصه های سینمای موج نوی فرانسه نیز در آن دیده می شود.

آلن دلون در یکی از بهترین نقش آفرینی های دوران بازیگری اش، نقش قاتلی خونسرد و کم حرف به نام جف کاستلو را ایفا می کند که به شکل عجیبی نه لبخندی از او می بنیم و نه خشمی! سکانس تعقیب و گریز فیلم « سامورایی » هنوز پس از گذشت سالها یکی از بهترین کارگردانی های سینما را دارد و بعدها الهام بخش بسیاری دیگر از فیلمسازان شد. تماشای « سامورایی » هنوز هم پس از سالها دلچسب است!

ترمیناتور 2 :روز داوری » (Terminator 2: Judgment Day

4- فیلم اکشن: « ترمیناتور 2 :روز داوری » (Terminator 2: Judgment Day) را می توان یکی از بهترین آثار اکشن تاریخ سینما دانست. فیلمی که از فیلمنامه گرفته تا کارگردانی سکانس های اکشن، هیجان و تعلیق را در بالاترین سطح در خود دارد و هنوز هم پس از گذشت چند دهه کیفیت خود را حفظ کرده است. البته دنباله های بعدی متعددی از عنوان « ترمیناتور » تا امروز ساخته شده که آخرین آن یک اثر ویران و ناامید کننده به نام « ترمیناتور: سرنوشت تاریک » نام داشت که خاطرات خوب « روز داوری » را خدشه دار کرد. با اینحال تماشای « ترمیناتور 2 : روز داوری » را در ایام قرنطینه فراموش نکنید!

ساعتها »(The Hours)

3– فیلم درام: « ساعتها »(The Hours) به کارگردانی استیون دالدری، یکی از بهترین درام های تاریخ سینماست که می توانید در ایام قرنطینه تماشا کنید. فیلم قصه سه زن را در سه دوره مختلف روایت می کند که در نهایت به یکدیگر متصل می شود. فیلمنامه پیچیده اثر مخصوصاً در بخش شخصیت پردازی و نحوه روایت داستان، می تواند یک کلاس آموزشی برای علاقه مندان به سینما باشد و موسیقی بی نظیر فیلم در کنار بازی عالی بازیگرانش، « ساعتها » را به بهترین فیلم درام این هفته برای تماشا در قرنطینه تبدیل می کند!

وال ایی » (WALL-E

2- انیمیشن: در سالهای اخیر انیمیشن های زیادی منتشر شده اند که هرکدام در جلب نظر مخاطب موفق عمل کرده اند. اما گزینه این هفته ما انیمیشنی پیچیده و سرشار از مفاهیم انسانی و اخلاقی است که هم می تواند برای کودکان جذاب باشد و هم برای بزرگسالان قابل توجه باشد. انیمیشن « وال ایی » (WALL-E) داستان رباتی را روایت می کند که در آینده که زمین ظاهراً غیرقابل سکونت شده و ساکنینش  از آن کوچ کرده اند، در زمین مانده و مشغول انجام وظیفه اش یعنی جمع آوری ضایعات است! « وال ایی » در عین جذاب و بامزه بودن، یکی از پیچیده ترین انیمیشن های پیکسار هم محسوب می شود.

« آپارتمان » (The Apartment)

1- فیلم کمدی: انتخاب یک فیلم کمدی با توجه به متفاوت بودن سلیقه افراد در خندیدن، مشکل است. اما با اینحال فکر می کنم همه علاقه مندان به سینما درباره فیلم « آپارتمان » (The Apartment) به کارگردانی بیلی وایلر نظر مثبتی داشته باشند. « آپارتمان » یکی از بهترین و یا حتی ، بهترین فیلم کمدی تاریخ سینما با بازی جک لمون و شرلی مک لین است که هنوز پس از گذشت 60 سال، جذابیت های خود را حفظ کرده است و با دیدن آن می توان خندید و در عین حال عاشق شد. فیلم داستان کارمندی را روایت می کند که آپارتمانش در اختیار مدیرانش در اداره قرار می گیرد تا قرارهای عاشقانه شان را در آن تنظیم کنند اما یک اتفاق مسیر زندگی او را تغییر می دهد.  لازم به ذکر است که « آپارتمان » آخرین فیلم سیاه و سفید تاریخ سینما بود که در سال 1960 موفق به کسب اسکار بهترین فیلم سال شد.

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها