صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : گاف های عجیب مهران مدیری در برنامه دورهمی!

گاف های عجیب مهران مدیری در برنامه دورهمی!

مهران مدیری

مهران مدیری در برنامه دورهمی، گاهی مسابقه‌ای برای سنجش دانش عمومی برگزار می‌کند ولی در حین انجام این مسابقات گاهی خودش نیز سطح دانش عمومی‌اش کم می‌آورد و به تماشاگران اطلاعات غلط می‌دهد!

مهران مدیری در برنامه دورهمی از چند مهمان برنامه شروع به پرسیدن اطلاعاتی درباره افراد سرشناس جهان کرد اما در واکنش به پاسخ‌های غلط تماشاگران، خودش نیز اطلاع درستی از جواب صحیحی برای ارائه نداشت و به دادن اطلاعات غلط مشغول شد، حتی نام‌ها را نیز اشتباه تلفظ کرد. به عنوان مثال، ملاله یوسف‌زَی (زادهٔ ۱۲ ژوئیه ۱۹۹۷) دختری است که در دفاع از حق آموزش توسط طالبان هدف گلوله قرار گرفت. او فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل “پاکستان” است در صورتی که مهران مدیری او را از اهالی کشور “افغانستان” معرفی می‌کند و از طرفی اسم او نیز تغییر می‌دهد و “زی” را “زری” تعریف می‌کند.

مادام کوری نیز، فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی-فرانسوی است که مهران مدیری در موردش از مهمان برنامه سوال می‌کند و مهمان او را یک پزشک می‌داند و مجری دورهمی نیز از او می‌پذیرد.

و به این صورت این کارگردان سرشناس و محبوب تلویزیون علاوه بر دادن اطلاعات عمومی اشتباه به مردم، گاهی در برنامه‌اش به تمسخر سطح پایین اطلاعات عمومی اکثر افراد جامعه می‌پردازد. ای کاش به دور از تعصب‌های شدیدی که نسبت به مهران مدیری به خاطر علاقه‌ای که به او داریم، گاهی خطاهایی که از وی سر می‌زند را نیز نادیده نگیریم چرا که برخی از این‌ رفتارها گاهی خیانت مستقیم به مردم است. از جمله ادامه برگزاری دورهمی با حضور تماشاگران که قطعا منجر به افزایش شیوع کرونا میشود.

خصوصا اینکه حضور تماشاگران در دورهمی در روزگار کرونایی با واکنش منفی و اعتراض وزارت بهداشت رو به رو شده؛ و اعلام شده اقداماتی که پیش از اجرای برنامه انجام می‌گیرد مانع از انتقال ویروس و باعث شناسایی ناقلان بیماری نمیشود، اما با توجه به لابی‌های صداوسیما ضبط این برنامه با حضور تماشاگران ادامه یافته است.

این در حالی است که تلویزیون‌های امریکا و کشورهایی اروپایی که درگیر کرونا هستند ضبط برنامه‌هلی تاک‌شو با حضور تماشاگران را متوقف کرده‌اند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

« دورهمی » میلیاردی در صدا و سیما / هر قسمت 350 میلیون تومان!

انتقادات تند مهران مدیری از وضعیت اقتصادی کشور در ویژه برنامه « دورهمی » + ویدئو

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها