صفحه اصلی > پنج برتر : 5 فیلم کمدی برتری که باید در ایام قرنطینه ببینید!

5 فیلم کمدی برتری که باید در ایام قرنطینه ببینید!

اسلحه برهنه (The Na.ed Gun ):

در روزهای قرنطینه، حفظ روحیه و خندیدن می تواند کمک شایانی به حال و روز شهروندان داشته باشد. از این رو این بار در پنج برتر، به معرفی « پنج فیلم کمدی برتری که باید در ایام قرنطینه ببینید! » پرداخته ایم که می تواند لبخند به لبانتان بیاورد. سعی شده تا حد امکان در هنگام تنظیم این لیست سلیقه های مختلف مد نظر قرار بگیرد تا حداقل یکی از این پنج فیلم بتواند حسابی شما را به خنده بیندازد!

5- اسلحه برهنه (The Na.ed Gun ): لزلی نیلسن فقید، یکی از بد شانس ترین کمدین های تاریخ سینماست که علی رغم استعداد فوق العاده اش در خلق موقعیت های کمیک و طنز، نتوانست در سطح جهانی به شهرتی که سزاوارش بود برسد. بهترین اثر او که منجر به تولید چند سلسله فیلم مشابه شد، « اسلحه برهنه » نام دارد که در سال 1988 ساخته شد. او در این فیلم نقش کارآگاهی را ایفا می کند که درگیر موضوعات مختلفی می شود. شاید جنسِ کمدی های لزلی نیلسن را امروز در سینما کمتر ببینید، اما کماکان تماشای « اسلحه برهنه » می تواند خنده را به لبانتان بیاورد.

بورات (Borat):

4- بورات (Borat): « بورات » ابداً برای افراد کم سن و سال ساخته نشده و پیش از اطلاع از وجود این فیلم، بهتر است آن را از کودکان دور نگه دارید! این فیلم جنجال برانگیز که حتی روسیه به صورت غیر مستقیم اکران آن را ممنوع اعلام کرد،درباره یک گزارشگر قزاقستانی به نام بورات است که تصمیم می گیرد به آمریکا برود تا از فرهنگ مردم آنجا بیاموزد. « بورات » مفاهیم اجتماعی را به گزنده ترین شکل ممکن به باد انتقاد می گیرد و موقعیت های کمیکی خلق می کند که به سختی می توان به آن نخندید. اگر با شوخی های بزرگسالانه ساشا بارون کوهن آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم که نخست، این فیلم را در خلوت ببینید و سپس به دیگران پیشنهاد دهید!

ماسک (The Mask):

3- ماسک (The Mask): زمانی که در حال معرفی فیلمهای کمدی هستیم، بهتر است حداقل یک فیلم از جیم کری در لیست ما باشد. فیلم انتخابی ما از جیم کری، « ماسک » است که در سال 1994 ساخته شد. دورانی که جیم کری به عنوان کمدین بیشترین درآمد را در هالیوود داشت و کمتر کسی می توانست با او در این حوزه رقابت کند. « ماسک » درباره کارمندی است که پس از بدست آوردن یک ماسک و زدن آن به صورتش، تواناهایی فوق العاده ای کسب می کند و البته به شکل جذابی طناز هم می شود! ماسک یکی از شادترین و بهترین فیلمهای کمدیِ جیم کری محسوب می شود که می تواند لبخند را به لبانتان بیاورد. نکته جالب درباره فیلم اینکه کامرون دیاز با این فیلم به شهرت رسید و حالا چند سالی است که خود را بازنشسته کرده و خبری از او نیست!

بعضی ها داغشو دوست دارند (Some Like It Hot)

2- بعضی ها داغشو دوست دارند (Some Like It Hot) : اثر ماندگار بیلی وایلدر با بازی جک لمون، تونی کورتیس و مرلین مونرو، یکی از کمدی های جذابی است که بیش از نیم قرن از زمان ساخته شدنش می گذرد اما تماشای آن می تواند باعث خنده مخاطب شود. فیلم درباره دو نوازنده ای است که مجبور می شوند به دلیل شرایط بحرانی خود را به شکل زنان درآورده و مشغول به کار شوند. « بعضی ها داغشو دوست دارند » فیلمنامه پر محتوایی دارد و هنر کارگردانی وایلدر در بازی گرفتن از بازیگران نیز شما را مجذوب خواهد کرد. دیالوگ های « بعضی ها داغشو دوست دارند » به حدی جذاب و دقیق است که حتی برخی از آنها موفق شده به عنوان ضرب المثل در زبان انگلیسی مورد استفاده قرار بگیرد.

عصر جدید (Modern Times):

1- عصر جدید (Modern Times): بهترین فیلم کمدی که پیشنهاد می کنیم در ایام قرنطینه تماشا کنید، شاهکار بی بدیل چارلی چاپلین یعنی « عصر جدید » است. فیلمی درباره بحران بیکاری که مثل همیشه قصه ولگردِ داستان را با فراز و نشیب های فراوانی مواجه می کند. عصر جدید یکی از خلاقانه ترین آثار کمدی تاریخ سینما محسوب می شود که به خوبی نبوغ چارلی چاپلین در فیلمسازی را به تصویر می کشد. تماشای « عصر جدید » مخصوصاً در روزهایی که در قرنطینه هستیم و وضعیت مشاغل با بحران و ابهام های فراوان مواجه شده، می تواند ارزش بیشتری هم داشته باشد.

 

 

میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها