صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : اعلام آمادگی تهیه کننده « شهرزاد » از زندان / دستمزد بازیگران را اعلام می کنم!

اعلام آمادگی تهیه کننده « شهرزاد » از زندان / دستمزد بازیگران را اعلام می کنم!

محمد امامی

با گذشت چند روز از انتشار نامه‌ جمعی از هنرمندان برای درخواست مرخصی سید محمد امامی و جنجال‌های حاصل از آن،‌حالا امامی خودش دست به قلم شده و در نامه‌ای به مدیر عامل خانه سینما درخواست‌های جالبی را مطرح کرده که اگر اجرایی شود، تکلیف بسیاری از حرف و حدیث‌ها روشن می‌شود.

یکی دو هفته قبل بود که انتشار متنی با امضای چند تن از اهالی سینما، و نامه به ریاست قوه قضاییه،‌ مبنی بر درخواست مرخصی سیدمحمد امامی در دوران کرونا، جنجالی به راه انداخت.

سید محمد امامی سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده‌ای است که به اتهام مسائل اقتصادی در زندان به سر می‌برد و هنوز حکمی برای پرونده‌اش نهایی نشده است. انتشار این نامه که ظاهرا عده‌ای از اهالی سینما آن را امضا کرده و برخی نیز انکار کردند،‌ واکنش تند برخی دیگر از سینماگران را به دنبال داشت.

به گزارش مووی مگ به نقل از ایرنا، حالا بعد از افتادن آب‌ها از آسیاب و خوابیدن گردوخاک آن نامه، سیدمحمد امامی در نامه‌ای به منوچهر شاهسواری،‌ مدیر عامل خانه سینما درخواست‌هایی را مطرح کرده است که برخی از این درخواست‌ها جالب است و می‌تواند به شفافیت هر چه بیشتر صنعت سینما در کشور کمک کند.

وی  در بخشی از نامه‌اش اینگونه نوشته: از آن‌رو که پرونده مالی مجموعه «شهرزاد» توسط معتبرترین کارشناسان درحال حسابرسی است، نظر به مسئله مهم شفافیت که زُداینده فساد از سایر دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی و خصوصی و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی است، خواهشمندم با حضور نمایندگان خانه سینما و نیز حسابرسان رسمی و مقبول آن نهاد صنفی، تمام تولیدات مربوط به بنده – از «شاهگوش» و «شهرزاد» تا سایر آثار سینمایی- (ابد و یک روز، مغزهای کوچک زنگ‌زده، شبی که ماه کامل شد، خوک، مصادره و…) که تمام یا بخشی از سرمایه و مالکیت‌ آن‌ها از آنِ اینجانب بوده است، به دقت حسابرسی و نتایج آن در رسانه‌ها منتشر شود.

امامی در بخش دیگری از نامه خود به شاهسواری،‌ از دیگر سرمایه‌گذاران را نیز برای شفافیت دعوت کرده و اعلام کرده در صورت آمادگی و پذیرش سایر تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران آثار سینمایی و شبکه‌خانگی، او نیز حاضر است در بستری واحد و یکسان، رقم تمامی دستمزدها و قراردادها را منتشر کند تا در سایه این اقدام صنفی، سایر هزینه‌ها و درآمدهای حاصل از تولید و فروش تمامی آثار در معرض قضاوت عموم قرار گیرد.

منیژه حکمت که پس از نامه جمعی از سینماگران برای مرخصی امامی، او را مورد حمله قرار داده بود، موضوع بخش دیگری از درخواست امامی است. او نوشته است: در راستای ایجاد شفافیت، فیلم سینمایی «شهر موش‌های ۲» به تهیه‌کنندگی خانم منیژه حکمت مورد بررسی و حسابرسی قرار ‌گیرد و نوشته است: تا به قول ایشان یک‌بار برای همیشه روشن شود که پول کثیف از کجا و چگونه به سینمای این کهن مرز و بوم ورود پیدا کرده است.

این درخواست امامی گرچه اتهامی را به کسی وارد نکرده و در قالب سوال است، اما باب جدیدی را می‌گشاید تا منیژه حکمت هم منبع مالی شهر موش‌های۲ را اعلام کند.

پس از اتهاماتی که به امامی وارد شد، برخی از بازیگرانی که با او در پروژه‌هایی مانند شهرزاد همکاری داشتند نیز مورد حمله و اتهام قرار گرفتند. چرا که ماجرایی با عنوان وام‌های کلان او برای ساخت برخی مجموعه‌ها و سوء استفاده از بیت‌المال برای پرداخت دستمزد بازیگران مطرح شد. حالا این سرمایه‌گذار سینما درخواست کرده است برای حفظ حرمت و صیانت از حقوق مادی و معنوی هنرمندان و سینماگرانی که به‌واسطه همکاری با او مورد تهمت و افترا قرار گرفتند، بررسی شود که کدام‌یک از پروژه‌هایش به ‌واسطه اخذ تسهیلات از بانک سرمایه یا هر بانک یا موسسه دیگری تهیه شده است تا چنانچه به استناد گزارش نهایی حسابرسی کارشناسان ذره‌ای پول مشکوک در آثار مرتبط با بنده وجود داشت، اولین مدعی آن خانه سینما باشید.

سید محمد امامی در بخش دیگری از نامه‌اش خواسته در راستای شفاف سازی و اعلام آمادگی او، دیگر تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران نیز این کار را انجام دهند تا مقایسه‌ای در زمینه اعداد و ارقام  دستمزدهای پرداختی و سایر هزینه‌های پروژه‌های اینجانب با دیگر پروژه‌های مشابه سینمایی و شبکه‌خانگی، تدوین و منتشر گردد.

فارغ از هر حکمی که دادگاه درباره امامی بدهد و همه باید به آن تن بدهند،‌ نامه امامی به منوچهر شاهسواری،‌ به نوعی دعوت و درخواست از خانه‌ سینما است تا بقیه تهیه‌کنندگان و سرمایه‌گذاران را نیز ملزم به شفافیت کند و دامن سینما را حرف و حدیث‌ها و فسادهای احتمالی پاک کند و حالا باید دید عکس‌العمل خانه‌سینما و سینماگران بویژه سرمایه‌گذاران در برابر این نامه چیست؟


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بررسی فیلمهای ایرانی که از سینمای فرهادی تقلید کردند! + تصاویر

اسامی عجیب و غریبی که بر روی فیلمهای ایرانی قرار داده می شود! + تصاویر

بهترین فیلمهای اجتماعی تاریخ سینمای ایران را بهتر بشناسید + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها