صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 10 سفر وحشتناک سینمایی به دریا + تصاویر

10 سفر وحشتناک سینمایی به دریا + تصاویر

10 سفر وحشتناک سینمایی به دریا

 از حماسه های جنگی و فیلم های فاجعه ای گرفته تا داستان های بقای شخصی، هیولاهای وحشتناک و حتی برخی فعالیت های ماوراء الطبیعه، من قصد دارم 10 فیلم را با داستان های وحشتناک در دریا معرفی کنم.

به گزارش مووی مگ، شاید نمادین ترین و به یادماندنی ترین سفر دریاییِ پر از تنش در سینما فیلم آرواره های استیون اسپیلبرگ باشد، اما در تاریخ سینما آثار بسیار خوب دیگری نیز بوده اند که شاید شرور اصلی آن قبل از موجودات ترسناکش دریا بوده باشد.

۱۰-فیلم Deep Rising محصول ۱۹۹۸: راجر ابرت از این فیلم متنفر بود و آن را “یک کلون بیگانه با نقاشی یک تازه کار” خواند. اما، آیا واقعا این اثر یک افتضاح است؟! به نظر من خیر. قهرمان این فیلم با نام تریت ویلیامز یک منتخب است که باید دسته ای مزدور سارق به شدت مسلح را به درون دریا ببرد. دریایی که در آن همه افراد باید برای حفظ زندگی خود بر روی اقیانوس با موجودی بیگانه و دریای دارای آشوب مبارزه کنند. اگر فیلم مه را دوست داشته اید ، پس حتما از دیدن Deep Rising نیز سرگرم خواهید شد. این فیلم اولین ساخته استفان سامرز است که حتماً نام او را با مجموعه فیلم مومیایی می شناسید. این اثر بسیار سریع و دارای تک لاین های وحشتناک سرگرم کننده چون آثار هیولایی کلیشه ای است.

10 سفر وحشتناک سینمایی به دریا

۹-فیلم Below محصول ۲۰۰۲: ارواح در زیر دریایی ، آیا این یک موضوع جالب نیست؟ تریلر ماوراء طبیعی دیوید تویی در سال ۲۰۰۲ ، پیرامون یک خدمه زیر دریایی ایالات متحده آمریکاست که در هنگام گشت زنی در اقیانوس اطلس شمالی در طول جنگ جهانی دوم دچار ماجراهای عجیبی می شوند. ماجراهای هیجانی فیلم بعد از نجات بازماندگان یک کشتی بیمارستانی بریتانیایی در یک شب شروع می شود. چنین فیلمهایی همه را یاد فعالیت های عجیب آلمان های نازی می اندازد ، اما من در مورد اتهامات آلمان حرف نمی زنم. در مجموع این فیلم با افزایش فعالیت های ماوراء طبیعی ، به سمت آشکار شدن موضوع فیلم پیش می رود.

10 سفر وحشتناک سینمایی به دریا

۸- فیلم All Is Lost محصول ۲۰۱۳: فیلم های بسیار زیادی وجود دارند که سفرهای وحشتناک در دریا را نشان می دهند اما بیشتر آنها دارای بازیگران بزرگ ، در هسته مرکزی خودشان نیستند. در اینجا ، فقط یک مرد وجود دارد – آن هم با بازی رابرت ردفورد در یکی از بهترین اجراهای خود – آن هم به تنهایی در اقیانوس آرام. فیلم داستان بازمانده تنهایی است که با امید و ناامیدی و بدون گفتن کلمات سعی می کند خود را از این تلاطم نجات دهد. در واقع برای توصیف این فیلم باید گفت: یک گوهر مینیمالیستی در اقیانوس.

فیلم The Perfect Storm محصول ۲۰۰۰

۷- فیلم The Perfect Storm محصول ۲۰۰۰: ولفگانگ پیترسن استاد نمایش داستانهای دراماتیک درباره حوادث دریایی است ، و این را می شود در کارنامه کاری او مشاهده کرد. بنابراین جای تعجب نیست که نسخه اقتباسی بزرگ او از کتاب سباستین جانجر در این لیست وجود دارد. این فیلم داستان واقعی از ناپدید شدن کشتی های ماهیگیری آندره گیل در جریان “طوفان بزرگ” سال 1991 را می گوید. به قول راجرت ایبرت این فیلم نمونه خوب نمایش احساسات محض و خالص است. این فیلم شخصیت های پیچیده و درگیر کننده ندارد ، بلکه به جای آن یک طوفان دریایی درگیر کننده دارد.

فیلم The Poseidon Adventure محصول ۱۹۷۲

۶- فیلم The Poseidon Adventure محصول ۱۹۷۲: یک فیلم کلاسیک فاجعه ای با نام های بزرگ در تیم بازیگران که عمدتاً در زمان نمایش فیلم ستاره های بزرگی هم بوده اند. فیلم ماجراجویی رونالد نیم داستان کشتی مسافربری اقیانوس پیمای پوزایدون را روایت می کند که دچار حادثه می شود. موجی بسیار بزرگ به کشتی برخورد می‌کند و آن را واژگون می‌کند. این حادثه هنگامی رخ می‌دهد که سرنشینان کشتی در سالنی بزرگ، در حال برگزاری جشن آغاز سال نو هستند. عده ای از آنها در همان شروع حادثه می‌میرند و در حالیکه یک سر کشتی در آب فرورفته و سوی دیگر آن نیز به تدریج در حال فرورفتن در آب است، جدال مرگ و زندگی برای معدود بازماندگان حادثه آغاز می‌شود. ماجرای پوزیدون دومین فیلم پرفروش سال ۱۹۷۲ پس از فیلم پدرخوانده بود.

فیلم The Poseidon Adventure محصول ۱۹۷۲

۵- فیلم Dead Calm محصول ۱۹۸۹: فیلمی جذاب و دارای هیجان های بسیار حیرت انگیز که شاید خیلی ها آن را نشناسند ، و ندانند که نیکول کیدمن و بیلی زین جوان هر دو برای اولین بار استعداد خود را در این فیلم فیلیپ نویس به معرض نمایش گذاشتند. فیلم دربارهٔ یک زوج استرالیایی با بازی سام نیل و نیکل کیدمن است که بعدِ از دست دادن نوزادشان به مسافرت دریایی می‌روند. در بین راه به جوانی مرموز با بازی بیلی زین که بازمانده یک کشتی غرق شده‌است پناه می‌دهند ، و اینجا شروع یک ماجرای پر از آدرنالین است. این قصه رمز آلود دارای پیچ و تاب های خوشمزه ای است که پرده از واقعیتی ترسناک در غروب آفتاب های زیبای اقیانوس برمی دارد.

فیلم The Poseidon Adventure محصول ۱۹۷۲

۴- فیلم The Abyss محصول ۱۹۸۹: ورطه یا پرتگاه که قهرمان آن باد بریگمن با بازی اد هریس است ، فیلمی است که در ظاهر بشریت را از بیگانه اقیانوسی نجات می دهد. در پی غرق شدن یک زیردریایی اتمی متعلق به کشور آمریکا در دریای کارائیب، تیم جستجو و بازیابی نیروی دریایی آمریکا همراه با خدمهٔ یک سکوی نفتی، در رقابتی در برابر کشتی‌های روسی سعی در یافتن و بازیابی زیردریایی غرق شده دارند. اما در اعماق دریا آنها به چیزی غیرمنتظره برخورد می‌کنند. تنش در اعماق اقیانوس آن هم با کارگردانی روان جیمز کامرون یکی از بهترین فیلمهای این لیست را شکل داده است. لازم به ذکر است فیلم به نسبت سال تولیدش در بخش جلوه های ویژه بسیار چشمگیر است. شاید فیلم از جوانب مختلفی احمقانه و بی جواب باقی بماند ، اما برای دیدن چنین اتفاقاتی در اعماق اقیانوس همیشه این میزان انرژی صرف نمی شود.

U 571 4356346

۳- فیلم U-571 محصول ۲۰۰۰: چیزی در مورد فیلم های زیر دریایی محور وجود دارد که آنها را به زمینه ای جذاب برای یک سفر وحشتناک در دریا تبدیل می کند. البته غالباً این آثار با سبک ترس از فضای محدود مواجه هستند ، که برای این آثار اجتناب ناپذیر است. فیلم U-571 ، ضمن ارائه نکات مورد نیاز آثار جنگی با دقت واقعی خود ، اما تجربه‌ای احمقانه از جنگ در دریا را به همراه دارد که نکته جالب ماجراست. موضوع این فیلم ضدفاشیستی ، زیردریایی یو-۵۷۱ متعلق به آلمان نازی در جنگ جهانی دوم است. از نکات مثبت این فیلم کارگردانی درست و ویرایش خوب در خدمت ژانر فیلم است.

فیلم Das Boot محصول ۱۹۸۱ 

۲- فیلم Das Boot محصول ۱۹۸۱: کِشتی فیلمی ۱۴۹ دقیقه‌ای به کارگردانی ولفگانگ پترسن با بازی یورگن پروشنو محصول کشور آلمان غربی است. فیلم Das Boot در ارائه واکنش های زندگی وحشت زده در یک قوطی فلزی بزرگ در زیر اعماق اقیانوس بسیار موثر است. به عنوان یک عاشق فیلم و سینما تماشای این فیلم را به دوست داران این صنعت و رسانه پیشنهاد می کنم. جناب پیترسون در این اثر کار تیمی ، کلاستروفوبیا و خطر جنگ زیر آب را به تصرف خود درآورده است. او نمایش های قانع کننده ای از خدمه ، که بسیاری از آنها کاملاً جوان هستند ، ترسیم می کند. در واقع باید گفت هر آنچه در فیلم توصیف شده است معتبر است.

۱- فیلم Jaws محصول ۱۹۷۵

۱- فیلم Jaws محصول ۱۹۷۵: استیون اسپیلبرگ از طریق یک سری ری اکشن های کلوز آپ ما را با تهدید غیرقابل انکار فیلمش که همان کوسه است ، روبرو می کند. کوسه هیولایی که یک خطر آشکار برای جان مردم و اقتصاد جزیره آمیتی می باشد. دلایل بسیاری وجود دارد که باعث شده Jaws یا آرواره ها یکی از بزرگترین فیلمهایی باشد که تاکنون ساخته شده است – از یک بازیگر خوب گرفته تا شخصیت سازی و فضاسازی درست. بدون شک شخصیت برودی یکی از قهرمان های بی نظیر سینما است. همچنین فراموش نکنیم که تصویر این فیلم از دریا و خطراتش باعث شد خیلی ها فکر سفر به چنین جزایری را از ذهن خود دور کنند. این فیلم اولین فیلم مهم اسپیلبرگ محسوب می‌شود که برای او شهرت جهانی آورد و یک شبه او را معروف و پولدار کرد. بیشتر شهرت فیلم به خاطر سبک نو آورانهٔ و خاص خود در آن سال‌ها بود که بسیار در سطح جهانی دیده شد. این فیلم نه تنها پرفروش‌ترین فیلم سال شد و تا سال ۱۹۷۷ پرفروش‌ترین فیلم جهان بود بلکه اکنون با محاسبه نرخ تورم با فروشی معادل ۲/۰۲۷ دلار یکی از ده فیلم پرفروش تاریخ با محاسبه نرخ تورم است.

نویسنده: امیر پریمی


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

14 بازیگر مشهور هالیوود که تا به امروز ازدواج نکرده اند! + تصاویر

سلبریتی های مشهوری که با افزایش سن جذاب تر شده اند! + تصاویر

گریم های شگفت انگیز سینما! / بازیگران جوانی که مقابل دوربین پیر شدند! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها