صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : گاف های عجیب مهران مدیری در هنگام اجرای « دورهمی »

گاف های عجیب مهران مدیری در هنگام اجرای « دورهمی »

مهران مدیری

سال‌های نه چندان دور، دلخوشی‌مان این بود که وقتی شب می‌شد و همه خانواده دور هم جمع می‌شدیم تلویزیون را روشن کنیم و پای سریال‌های طنز بنشینیم. مهران مدیری از جمله هنرمندانی بود که با پاورچین، شب‌های برره، مرد هزار چهره، جایزه بزرگ و… برای همه ما خاطره‌ساز شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از آخرین خبر، اما به تدریج مدیری از دوران طلایی سریال سازی‌اش فاصله گرفت. «در حاشیه» آخرین مجموعه نمایشی او برای تلویزیون بود. اما این سریال به هیچ وجه در حد و اندازه آثار قبلی‌اش نبود.

مهران مدیری با دورهمی فصل تازه‌ای از فعالیتش در تلویزیون را آغاز کرد. این برنامه توانست تماشاگران زیادی را به خود جلب کند به طوری که در حال حاضر پرمخاطب‌ترین برنامه صدا و سیما است.

حضور وی در «دورهمی» با حواشی خرد و کلانی همراه بوده است گاهی کنایه‌های سیاسی او، بعضی اوقات حرف‌های مهمانانش و گاهی هم گاف‌ها و اظهارنظرهای عجیبش حاشیه‌سرساز شده است.

در این مطلب برخی از گاف‌های مدیری و همچنین تصمیم غافلگیرکننده‌اش برای ساخت مجموعه‌ای شبیه دانشگاه را بررسی می‌کنیم

گاف‌های مهران مدیری

مهران مدیری در برنامه دورهمی، گاهی مسابقه‌ای برای سنجش دانش عمومی برگزار می‌کند ولی در حین انجام این مسابقات گاهی خودش نیز سطح دانش عمومی‌اش کم می‌آورد و به تماشاگران اطلاعات غلط می‌دهد.

به طور مثال مهران مدیری ملاله یوسف‌زَی دختری که اهل پاکستان است به اشتباه اهالی کشور افغانستان معرفی می‌کند همچنین اسم او را نیز تغییر می‌دهد و “زی” را “زری” می‌خواند.

در جایی دیگر مدیری در موردش درباره مادام کوری که فیزیکدان و شیمی‌دان لهستانی-فرانسوی است از مهمانش سوال می‌کند و مهمان او را یک پزشک می‌داند و مجری دورهمی نیز از او می‌پذیرد.

اما شاید اوج این گاف‌ها در برنامه مدیری با امید حاجیلی بود.

در این برنامه مهران مدیری درباره بتهون صحبت کرد و حاجیلی در امتداد صحبت‌های او گفت: «آقای مدیری شما در برنامه « کتاب باز» حضور پیدا کردید و در بخشی گفتید بوهان سباستین باخ، حدود ۵هزار قطعه ساخته است اما من هر چه قدر گشتم حدود هزار و هفتاد قطعه ساخته بود. این عدد بزرگ از کجا آمده؟»

مدیری در پاسخ گفت: «بله، این رقمی که من گفتم تعداد قطعاتی است که او ساخته اما در طول زمان از بین رفته است.»

حاجیلی در ادامه صحبت مدیری گفت: «پس چگونه می ‌دانند ۵هزار اثر ساخته است، زمانی که این آثار از بین رفته؟»

مجری برنامه پس از تایید حرف مهمان خویش گفت: «عجب سوال سختی! اما خیلی از این موارد رخ داده است و خیلی اتفاق عجیبی نیست! معاصران این افراد در طول تاریخ نقل کرده‌اند و چنین مواردی ثبت شده.»

حاجیلی پس از شنیدن حرف مدیری یک محاسبه از این ارقام را ارائه داد و گفت: «این افراد آدم‌های خاص و عجیبی بودند چون من حساب کردم اگر واقعا این آدم ۵ هزار قطعه داشته باشد، یعنی از بدو تولد تا صد و سه سالگی هفته‌ای یک اثر با این پیچیدگی باید نوشته باشد…»

نیما حسنی نسب از منتقدان سینما هم درباره گاف مدیری در برنامه دورهمی این استوری را منتشر کرد.

دورهمی

به نظر می‌رسد همان‌طور که مدیری سطح دانش مخاطبانش را به چالش می‌کشد باید اطلاعات خود را هم به روز کند.

مدیری دانشگاه تاسیس می‌کند؟!

در برنامه هفته گذشته دورهمی مهران مدیری از تصمیم غافلگیرکننده‌اش خبر داد. وی گفت: بزرگترین آروزی زندگی من این است که از یک سال دیگر یک مجموعه بزرگ شاید شکل دانشگاه تاسیس کنم که رشته‌های مختلف بازیگری و کارگردانی که همه اساتید خوب در آنجا درس بدهند و خودم هم یک گوشه‌ای از آن بتوانم کمک کنم.

وی هدف از این کار را انتقال آموخته‌هایش به نسل بعدی معرفی کرد.

واقعیت این است قواره مجری یا موسس مجموعه آموزشی چندان با قامت کسی که خالق سریال‌های ماندگار طنز است، تناسب ندارد…


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

« دورهمی » میلیاردی در صدا و سیما / هر قسمت 350 میلیون تومان!

شکایت مدیریت شهری از سحر قریشی به دلیل رفتارش با پاکبان!

انتشار تصاویر مهران مدیری در پاریس جنجالی شد!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها