صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : 30 فیلم برتر تاریخ سینما که از دیدنشان هرگز خسته نمی شوید! + تصاویر

30 فیلم برتر تاریخ سینما که از دیدنشان هرگز خسته نمی شوید! + تصاویر

Back to the Future

برخی فیلم ها هستند که هیچوقت نمی توانید از آن ها فرار کنید و این البته چیز بدی نیست. فیلم هایی هستند که حتی وقتی در نیمه راه به تماشای آن ها می نشینید نیز شما را در خود فرو می برند یا با هر بار تماشا متوجه چیز جدیدی در آن ها خواهید شد.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، از کلاسیک های استیون اسپیلبرگ مانند Jaws و Raiders of the Lost Ark تا فیلم هایی با پایان شوکه کننده که دیدن آن ها برای دستکم دو بار توصیه می شود، مانند Fight Club و Get Out در ادامه می خواهیم شما را با برخی از بهترین فیلم های تاریخ سینما آشنا کنیم که تماشای چندباره آن ها نیز لذت بخش بوده و با هر بار تماشا متوجه چیز جدیدی در آن ها خواهید شد.

۱۳ Going on 30 -1

در این فیلم کمدی رمانتیک، جنیفر گارنر در اثر یک اتفاق جادویی از یک دختر ۱۳ ساله به زنی ۳۰ ساله تبدیل می شود. فیلم ۱۳ Going on 30 دارای سناریوها و سکانس های کمدی بسیاری است که هر بار تماشای آن ها لذت خاصی دارد.

۲- Back to the Future

از داستان تا بازی ها و موسیقی متن، در این فیلم علمی تخیلی کلاسیک ساخته شده توسط رابرت زمکیس همه چیز عالی است و به همین دلیل است که از تماشای چندباره Back to the Future خسته نخواهید شد.

3 11005

۳- A Christmas Story

اقتباس سینمایی بابک کلارک از داستان های ژان شپرد یک نگاه نوستالژیک به تعطیلات و دوران کودکی است که هیچ وقت پیر نمی شود حتی اپر بارها و بارها به تماشای آن بنشینید.

Big

۴- Big

جذابیت این فیلم در بازی زیبا و دوست داشتنی تام هنکس در نقش یک نوجوان در جسم فردی بالغ است که تماشای آن حتی چند دهه بعد نیز زیبایی های خاص خود را دارد.

Black Panther

۵- Black Panther

در این داستان مارولی، رایان کوپلر داستانی قوی را روایت می کند که بر رقابت دو پسرعمو بر سر رسیدن به قدرت در یک حکومت پادشاهی فانتزی تاکید دارد. اکشنی که در این فیلم وجود دارد بسیار قابل توجه است اما لایه های مختلف داستان چیزی است که جذابیت بیشتری داشته و به مشکلات و مسائل فرهنگی عمیق تر می پردازد.

Caddyshack

۶- Caddyshack

تماشای سکانس های کمدی این اثر کلاسیک که در یک زمین گلف رخ می دهد همیشه جذاب است. جوک های خنده دار رادنی دانگرفیلد هنوز هم بعد از چند دهه خنده دار هستند در حالی که بیل ماری و شوی چیس درخششی فراموش نشدنی از خود در فیلم Caddyshack ارائه دادند.

Clueless

۷- Clueless

این فیلم از آن دسته فیلم های مناسب کسانی است که نوجوانی شان در دهه ۱۹۹۰ گذشت. Clueless در کنار Fast Times at Ridgemont High دو مورد از بهترین و جذاب ترین فیلم های ایمی هکرلینگ هستند.

۸- The Devil Wears Prada

سبک، پیام و بازی استنلی توچی چیزهایی هستند که باعث شده اند The Devil Wears Prada نگاهی فراموش نشدنی به نیمه تاریک دنیای مد و فشن باشد. آن هاتاوی و امیلی بلانت نیز بی نقص ظاهر می شوند اما این مریل استریپ است که قلب فیلم به شمار می آید.

۹- Dirty Dancing

چه عشق پاتریک سویزی و جنیفر گری و چه موسیقی متن این فیلم باعث شده که Dirty Dancing یکی از بهترین فیلم ها برای چند بار دیددن باشد.

E.T. the Extra Terrestrial

۱۰- E.T. the Extra Terrestrial

هدیه استیون اسپیلبرگ برای دوستداران ژانر کودک یکی از بهترین عناوین کلاسیک برای تماشای چند باره است. در واقع وقتی جایی متوجه نمایش این فیلم شدید بهتر است تا پایان آن از جایتان تکان نخورید.

Easy A

۱۱- Easy A

بازی اما استون در این کمدی دبیرستانی برای کسانی که دیگر فیلم های این بازیگر بااستعداد را دیده اند قابل باور نیست. او در این فیلم نقش یک دانش آموز جنجالی را بازی می کند که سعی دارد به شیوه ای متفاوت با شایعات در مورد خود روبرو شود.

Ferris Bueller’s Day Off

۱۲- Ferris Bueller’s Day Off

جان هیوز تمام خشم و دیوانگی نوجوانانه موجود در ذهنش را برداشته و در قالب یک درام نوجوانانه بسیار تماشایی و جذاب به نام Ferris Bueller’s Day Off ارائه می دهد.

Fight Club

۱۳- Fight Club

اثر کالت کلاسیک دیوید فینچر را باید چند بار تماشا کرد- نه تنها به خاطر برد پیت و ادوارد نورتون بلکه به این خاطر که اشارات بسیاری در آن وجود دارد که در فهم داستان به شما کمک می کنند اما با تنها یک بار تماشا متوجه آن ها نخواهید شد.

Finding Nemo

۱۴- Finding Nemo

این انیمیشن کلاسیک پیکسار یکی از بهترین فیلم های انیمیشن تاریخ سینماست و هزاران چیز دوست داشتنی در آن وجود دارد.

Star Wars: The Force Awakens

۱۵- Star Wars: The Force Awakens

این یکی بدون شک از محبوب ترین و بهترین فیلم های فرانچایز جنگ ستارگان است که تماشای چندباره آن نیز جذاب خواهد بود. شروع سریع فیلم و وارد شدن در اکشن و همچنین ادای احتراامش به سه گانه اورجینال باعث محبوبیت این قسمت از فرانچایز مشهور شده است.

Friday

۱۶- Friday

ترکیب استعداد بازیگری آیس کیوب و مشارکت در نوشتن فیلمنامه و البته بازی کریس تاکر باعث شده که Friday یک فیلم کلاسیک دیوانه کننده باشد که بعد از تنها دو دقیقه شما را در خود فرو خواهد برد.

Get Out

۱۷- Get Out

جوردن پیل به دنبال نوشتن فیلمنامه و کارگردانی Get Out به سرعت جایگاه یک استاد کارگردانی را بدست آورد و تماشای این اثر در روزگار کنونی بسیار تاثیرگذارتر و جذاب تر از سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

Gladiator

۱۸- Gladiator

ریدلی اسکات با فیلم حماسی Gladiator یک شبه راسل کرو را به یک سوپراستار بین المللی و یک برنده جایزه اسکار تبدیل کرد. هر وقت به مقداری انرژی نیاز دارید این فیلم می تواند شما را به وجد بیاورد.

Gladiator

۱۹- The Godfather

قسمت اول سه گانه The Godfather یکی از بهترین و تحسین شده ترین فیلم های تاریخ سینماست که تماشای هر روزه آن نیز انسان را خسته نمی کند.

Goodfellas

۲۰- Goodfellas

نگاه کلاسیک مارتین اسکورسیزی به زندگی مافیا همزمان خنده دار و ترسناک است. فیلم Goodfellas جذابیت های زیادی دارد که باعث می شود تماشای چندباره آن همچنان ممکن بوده و هر بار چیزی جدید دیده شود.

Groundhog Day

۲۱- Groundhog Day

کسانی که تنها یک بار این فیلم را دیده و دیگر به سراغ آن نرفته اند باید به این سوال جواب دهند که چگونه توانسته اند جلوی خود را بگیرند بار دیگر آن را تماشا نکنند. در این فیلم بیل ماری یک هواشناس است که در بهترین بازی تاریخ حرفه ای خود یک روز را بارها تکرار و تکرار می کند. این فیلم را هر چند بار که لازم دیدید تماشا کنید.

Hot Tub Time Machine

۲۲- Hot Tub Time Machine

این فیلم یکی از آن کمدی هایی است که جذابیت و خاصیت کمیک خود را از دست نمی دهد. جان کیوزاک، راب کوردری و کرگ رابینسون در این فیلم در نقش سه دوست میانسال که به لطف یک ماشین زمان به سال ۱۹۸۶ باز می گردند می درخشند.

How to Lose a Guy in 10 Days

۲۳- How to Lose a Guy in 10 Days

این یکی بهترین فیلم کمدی رمانتیک کیت هادسون و متیو مک کانهی است که بهترین گزینه برای یک شب جمعه کسل کننده به شمار می آید.

Inside Man

۲۴- Inside Man

فیلم سرقت از بانک اسپایک لی به چندین بار دیدن نیاز دارد تا به خوبی بتوانید آن را درک کنید. تماشای چند باره بازی دنزل واشنگتن و کلایو اوون در این فیلم خود از جذابیت های این فیلم است.

Jaws

۲۵- Jaws

این یکی فیلمی دلهره آور و ترسناک است که استیون اسپیلبرگ را به جهانیان شناساند و تماشای آن در هر برهه و زمانی جذابیت دارد.

Mad Max: Fury Road

۲۶- Mad Max: Fury Road

تازه ترین فصل از فرانچایز مکس دیوانه اثر فراموش نشدنی و ماندگار جرج میلر یکی از بهترین آن ها بود که در آن تام هاردی و شارلیز ثرون نقش رهبران گروه فرار از دست شخصیت های بد این دنیای آخرالزمانی را بازی می کنند. در کنار یک داستان خارق العاده، جلوه های ویژه این فیلم باعث شده که Mad Max: Fury Road ارزش چند بار دیدن را داشته باشد.

Memento

۲۷- Memento

شاید این یکی مهم ترین و جدی ترین فیلم این فهرست باشد. هجده سال پس از انتشار فیلم Memento هنوز هم می تواند متوجه چیزهای جدیدی در این فیلم شد که یکی از شاهکارهای سینما به شمار آمده و کریستوفر نولان بزرگ را به هالیوود شناساند.

Memento

۲۸- The Notebook

تماشای این فیلم خاطره انگیز و نوستالژیک با بازی رایان گاسلینگ و ریچل مک آدامز بدون شک برای مدت ها ذهن شما را مشغول خواهد کرد. The Notebook یک فیلم عاشقانه است که چند بار تماشای آن در پایان هفته نیز خالی از لطف نخواهد بود.

Raiders of the Lost Ark

۲۹- Raiders of the Lost Ark

بار دیگر استیون اسپیلبرگ. شخصیت به یادماندنی هریسون فورد به عنوان یک ماجراجو/باستان شناس در این شاهکار اکشن یکی از بهترین شخصیت های تاریخ سینما به شمار می آید که بسیاری از فیلم ها سعی در تکرار این شخصیت و داستان آن داشته اند. اما هیچ کدام تاکنون نتوانسته اند به جذابیت و مسحور کنندگی فیلم اورجینال اسپیلبرگ دست یابند.

The Rock

۳۰- The Rock

در یکی از بهترین فیلم های مایکل بی، شان کانری و نیکلاس کیج بی نقص ظاهر می شوند و این فیلم اکشن هیچ گاه به پوچی ترنسفورمرها نزدیک نمی شود. البته داستان The Rock نیز بسیار بهتر از فیلم های بعدی بی بود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بهترین فیلمهای حماسی که باید ببینید! + تصاویر

بهترین فیلمهای سینما با موضوع سانحه هوایی + تصاویر

بهترین فیلمهای ترسناک تاریخ سینما که باید دید! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها