صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : طرفداران فیلمهای ترسناک مقابله بهتری با بیماری کرونا انجام می دهند!

طرفداران فیلمهای ترسناک مقابله بهتری با بیماری کرونا انجام می دهند!

فیلم ترسناک کرونا

آن دسته از مخاطبینی که بیشتر به دیدن فیلم‌ها و سریال‌های آخرالزمانی مانند «مردگان متحرک»  و «شیوع»‌  گرایش داشته‌اند، امتیازات ویژه‌ای نسبت به سایرین دارند.

بر اساس یک تحقیق جدید مشخص شده هواداران فیلم‌ها و سریال‌هایی که حمله‌ی زامبی‌ها، بیگانگان و بیماری‌های واگیر را به تصویر می‌کشند در زمان وقوع بحران‌هایی چون پاندمی ویروس کرونا عملکرد بهتری دارند. محققین به این نتیجه رسیده‌اند که این افراد آمادگی بیشتری برای موقعیت‌های اضطراری واقعی دارند و مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهند.

«کولتان اسکریونر» محقق دانشگاه شیکاگو به «گاردین» می‌گوید: «اگر فیلم خوبی باشد، شما را جذب می‌کند و از زاویه‌ی دید شخصیت‌ها به قصه نگاه می‌کنید، بنابراین شما ناخودآگاه سناریوها را تکرار می‌کنید. ما معتقدیم که مردم به شکل نیابتی درس‌هایی می‌آموزند. به استثنای نوار بهداشتی، آن‌ها می‌دانند که چه چیزهایی باید خریداری کنند.»

او و همکارانش پس از مطالعه بر روی ۳۱۰ فرد و علایق سینمایی آن‌ها به این نتیجه می‌رسند. آن‌ها سپس از افراد می‌پرسند تا حد برای مواجهه با کووید-۱۹ و تجربه‌ی تشویش، افسردگی، بی‌خوابی و بدخلقی آمادگی داشته‌اند. افرادی که به فیلم‌های ژانر وحشت متمایل بوده‌اند نگرانی کمتری نسبت به بحران داشته‌اند و کسانی که از فیلم‌های ژانر بقا لذت می‌برده‌اند مقاومت بیشتری نسبت به اکثریت نشان داده و توان برنامه‌ریزی داشته‌اند. اسکریونر می‌گوید:‌ «شما صدها بار این قبیل مسائل را در فیلم‌ها دیده‌اید، بنابراین چندان غافلگیر نخواهید شد.»

«ماتیاس کلیسن» روانشناس دانشگاه آرهوس تأیید می‌کند:‌ «اگر فیلم‌هایی که اصطلاحاً «پریپر» می‌نامیم را زیاد دیده باشید، تحولات عظیم جوامع، حالت حکومت نظامی، واکنش خودخواهانه و خطرناک افراد و خلاف آن در جامعه نسبت به حوادث فاجعه‌بار را به شکل نیابتی تجربه کرده‌اید. در مقایسه با کسی که هرگز پایان دنیا را شبیه‌سازی نکرده، شما در موقعیت بهتری قرار دارید زیرا تجربه‌اش کرده‌اید.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

10 فیلم برتر تاریخ سینما در ژانر اسلشر! + تصاویر

تمام آنچه که باید درباره پرداخت مالیات سلبریتی های جهان بدانید! + تصاویر

10 فیلم که با سکانس های شوکه کننده به پایان می رسند! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها