صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جلوه های ویژه کامپیوتری « تنت » از یک فیلم عاشقانه هم کمتر است!

جلوه های ویژه کامپیوتری « تنت » از یک فیلم عاشقانه هم کمتر است!

کریستوفر نولان

فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» دارای ۲۰۰۰ نما با جلوه‌های ویژه بود، در حالی که نولان می‌گوید «تنت» کمتر از ۳۰۰ نما با جلوه‌های ویژه دارد.

«کریستفر نولان» در مورد فیلم «تنت»  خود را به شدت به جلوه‌های ویژه‌ی عملی متعهد کرده است. هواداران این فیلمساز می‌دانند که او یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ واقعی را خریداری کرده تا جلوی دوربین منفجر کند، اما به نظر می‌رسد که تعهد نولان به جلوه‌های ویژه‌ی غیردیجیتالی در فیلم جدیدش مافوق تصور است. «جنیفر لیم» تدوین‌گر «تنت» به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «آی‌سی‌جی» فاش کرده است که فیلم کمتر از ۳۰۰ نما با جلوه‌های ویژه‌ی بصری خواهد داشت. نولان در مصاحبه با همین مجله می‌گوید:‌ «مقیاس فیلم از جنبه‌ی بصری بسیار عظیم است، اما جلوه‌های ویژه‌ی بصری آن شاید کمتر از اغلب فیلم‌های کمدی و رمانتیک باشد.»

به گزارش مووی مگ به نقلا ز 30نما، این در حالی است که «انتقام‌جویان: آخر بازی»  دارای بیش از ۲۰۰۰ نما با جلوه‌های ویژه بود و فیلم «شوالیه‌ی تاریکی برمی‌خیزد»  بنا بر ادعای «پل فرانکلین» سرپرست جلوه‌های ویژه دارای ۴۵۰ نما با جلوه‌های ویژه بود. فیلم‌های «بتمن آغاز می‌کند»  و «تلقین»  نیز به ترتیب دارای ۶۲۰ و ۵۰۰ نما با جلوه‌های ویژه‌ی بصری بودند.

نولان در مورد جلوه‌های فیلم‌ می‌گوید: ««اندرو جکسون» سرپرست جلوه‌های ویژه‌ فیلم مسئول برنامه‌ریزی بود. ما تمایل داشتیم که تمامی مسائل جلوی دوربین ضبط شود، اما اگر امکان‌پذیر نمی‌بود، در مرحله‌ی پس از تولید چه انتخاب‌هایی می‌توانست وجود داشته باشد؟ باید بگویم که اندرو هر چه در توان داشت گذاشت زیرا به ما کمک کرد میزان بسیار زیادی جلوه‌های ویژه‌ی عملی خلق کنیم. گروه «دابل نگاتیو» همچنان کار بسیار پیچیده‌ای برای خلق جلوه‌های ویژه‌ [رایانه‌ای] داشت، اما تجربه و سابقه‌ی اندرو در جلوه‌های فیزیکی کمک زیادی به ما کرد.»

نولان در این مصاحبه از همکاری خود با «هویته ون هویتما» که «بین‌ستاره‌ای» و «دانکرک» را برای او فیلمبرداری کرد نیز می‌گوید: «اهمیت رابطه‌ی کارگردان/فیلمبردار کمتر از رابطه‌ای که من با بازیگر نقش اول دارم نیست. این سومین فیلمی است که با هویته می‌سازم، در حالی که سال‌ها با «والی فیستر» همکاری می‌کردم. من و هویته دیالوگ بسیار مفیدی شکل دادیم – گاهی به صورت گفتگو، گاهی غریزی، همان‌گونه که موسیقی‌دان‌ها با یکدیگر هماهنگ می‌شوند. حساسیت هنری هویته، در کنار مغزی که به من اجازه می‌دهد او را به عنوان مهندس و هنرمند ببینم، خلاقیت را با عمل‌گرایی به شکلی ناب ترکیب می‌کند. فیلمبردارهای بزرگ به شما کمک می‌کنند میان تفحص خلاقانه و اجرای عملی یک توازن روایی برقرار کنید.»

هویتما می‌گوید برای «تنت» با دوربین‌های آیمکس و پاناویژن کار کرده و از لنزهایی استفاده کرده که برای نور کم مناسب باشد. تقریباً تمامی صحنه‌های «تنت» با دوربین‌های آیمکس فیلمبرداری شده، اما هویتما از بین رفتن ارتباط نزدیک با شخصیت‌ها در تصویربرداری با این دوربین‌ها را نیز در نظر گرفته است: «آیمکس بیشتر برای فیلمبرداری از صحنه‌های دیدنی و حماسی به کار گرفته می‌شود. اما به نظر من دیدنی بودن صحنه تنها با دوربین بستگی ندارد؛ باید با صمیمیت متوازن شود. در فیلم «تنت»‌ اهمیت داشت که جزئیات تکامل شخصیت‌های اصلی قابل درک باشد. ما وقتی که می‌خواستیم کشف کنیم دوربین آیمکس چگونه می‌تواند کیفیت صحنه‌های آرام‌تر را بالا ببرد، متوجه شدیم که نزدیک کردن بیش از پیش دوربین به اشیا رویکرد درستی است.»

ساعاتی پیش گزارش شد که «تنت» از ۴ سپتامبر (۱۴ شهریور ماه ۱۳۹۹) در چین اکران خواهد شد. برادران وارنر پیش‌تر گزارش داده بود که این فیلم از ۲۶ آگست (۶ شهریور ماه ۱۳۹۹) در بیش از ۷۰ کشور دنیا و سپس از ۳ سپتامبر (۱۳ شهریور ماه ۱۳۹۹) در ایالات متحده اکران خواهد شد.

آخر هفته‌ی گذشته فیلم «بین‌ستاره‌ای» نولان در چین روی پرده رفت و بالاترین رکورد فروش در یک روز را پس از پاندمی کرونا در این کشور به ثبت رساند. «تلقین» نیز قرار است از ۲۸ آگست در سالن‌های سینمای چین اکران شود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

انتقاد ست روگن از کریستوفر نولان / او با اکران « تنت » طرفدارانش را به کشتن می دهد!

معرفی تمام فیلمهای کریستوفر نولان + تصاویر

کریستوفر نولان درباره بازیگر زن فیلم « تنت » / او مانند یک آفتاب پرست است!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها