صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بهترین فیلمهای دیوید فینچر به انتخاب ایندی وایر

بهترین فیلمهای دیوید فینچر به انتخاب ایندی وایر

شبکه اجتماعی

وبسایت ایندی وایر به مناسبت تولد 58 سالگی دیوید فینچر و در شرایطی که همه منتظر نمایش فیلم «منک» به کارگردانی او هستند به رده‌بندی فیلم‌هایی این کارگردان بزرگ پرداخته و نوشته:« از زمان آمدنش از دنیای ویدیو کلیپ به دنیای آثار سینمایی؛ فینچر خود را به صدای خاص و غیرقابل حذف از سینمای آمریکا تبدیل کرده و کمال گرایی اش در درون سیستم ناکامل هالیوود باعث شده که حتی پیش از مرگ کوبریک به او لقب «کوبریک ثانی» را بدهند»

به گزارش مووی مگ به نقل از سینمادیلی، بنا به نظر ایندی وایر این رنکینگ برترین فیلم‌های دیوید فینچر است:

1) شبکه اجتماعی: اثری که بسیاری آن را «گتسبی بزرگ» یا «همشهری کین» دوران اینترنت می دانند، و اثری دیدنی درباره ی یکی از سخت ترین چیزهایی که می شود از آن فیلمبرداری کرد: داستان چند فارغ التحصیل هاروارد که یک سایت اینترنتی راه می اندازند. شبکه اجتماعی یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم است چون به خوبی تغییر مفهوم جهان را متوجه می شود و به نمایش می گذارد.

) زودیاک

2) زودیاک: برای نابغه ریز بین مثل فیچر که عاشق عرضه مناسب موقعیت های دراماتیک است، اثری مانند زودیاک کعبه آمالش است. فیلمی پر از جزئیات و نکته که روایتش از چندین نقطه زاویه ماجرای قاتلی را که هرگز دستگیر نشد، دنبال می کند. اثری که شاید بیش از هر اثری دیگری قابلیت تماشای دوباره دارد

باشگاه مشت زنی

3) باشگاه مشت زنی: اثری به معنای کلمه و معنای فلسفی در باره پایان قرن بیستم. باشگاه مشت زنی شاید در زمان خود چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما در ادامه با پوچ گرایی خاصش به یکی از خاص ترین آثار قرن بیستم تبدیل شد

دختر گمشده 

4) دختر گمشده: یک اثر که فینچر در آن تمام قدرتش را مانند یک ژنرال در انتخاب زیردستانش به نمایش می گذارد. آخرین اثر فینچر به قدری قدرتمند است که اگر امروز بگوید قرار است قسمت بعدی «فیلم اموجی» را هم بسازد میدانیم کارت هایی برای بازی کردن دارد.

هفت

5) هفت: تماشای هفت درک عمیقی از خباثت و شرارت به ما می دهد. کنایی است که کسی که نقش جان دو را در این فیلم بازی کرد، بعدها درنقش رئیس جمهور آمریکا ظاهر شد.

دختری با خالکوبی اژدها 

6) دختری با خالکوبی اژدها: اثری بر اساس پرفروشترین رمان ادبی از زمان هری پاتر در دستان فینچر قرار بود در این فیلم فینچر بیشتر مشتاق نمایش پروسه شخصیت هاست تا حل معمای جنایی حاضر در قلب اثر. شاید به همین خاطر هم این اثر آن طوری که همه انتظار داشتند از آب درنیامد

بازی 

7) بازی: فیلمی در انتهای دهه پرپول آمریکایی ها درباره یک سرمایه دار با بازی کرک داگلاس که در بازی پیچیده گرفتار می شود. هرچند پرده سوم کمی غیرمنطقی و عجولی دارد و قدر سایر آثار فینچر طرفدار ندارد،اما همچنان تماشایی است.

مورد عجیب بنجامین باتن

8) مورد عجیب بنجامین باتن: شاید غیرفینچری ترین اثر فینچر که کمتر به سویه تاریک بشر می پردازد و بیشتر فیلمی در باب معنای زمان و زندگی است. با تکنولوژی هایی بسیار پیشرفته و پیشرو در زمان خود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

بهترین فیلم های تاریخ سینما به انتخاب دیوید فینچر + تصاویر

10 فیلم سینمایی پر تعلیق برای عاشقان سبک فیلمسازی دیوید فینچر! + تصاویر ( بخش اول )

10 فیلم سینمایی پر تعلیق برای عاشقان سبک فیلمسازی دیوید فینچر! + تصاویر ( بخش دوم )

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها