صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم شبه جزیره ( Peninsula )

نقد و بررسی فیلم شبه جزیره ( Peninsula )

Peninsula

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

بازیگران بین المللی مشهوری در « شبه جزیره » حضور ندارند. اگر سینمای کره جنوبی را دنبال می کنید، شاید بتوانید بازیگران فیلم را بشناسید.

داستان فیلم درباره چیست ؟

زامبی ها شبه جزیره کره را احاطه کرده اند. در این وضعیت یک گروه از خلافکارها گروهی را مامور می کنند تا به منطقه ای بروند و یک کامیون پر از پول را بازگردانند. اما نقشه به درستی پیش نمی رود و…

کارگردان کیست ؟        

سانگ هو – یئون که مشهورترین ساخته سینمایی اش تا به امروز فیلم « قطار بوسان » بوده که « شبه جزیره » دنباله همان فیلم محسوب می شود.

خانواده ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

مطمئن باشید دلبندانتان اطلاعات دقیق و وسیعی از زامبی ها دارند و زمانی که شما زامبی ها را مشاهده می کنید، آنها پیچش حرکات زامبی را تحلیل می کنند! « شبه جزیره » صحنه های جنسی ندارد.

Peninsula

نکات مثبت فیلم ؟

اکشن فیلم با توجه به اینکه فیلم محصول کره جنوبی است قابل قبول است. البته این نکته را باید مد نظر داشته باشیم که مدل های سه بعدی که برای فضاسازی شهری استفاده شده اند گاهی بی کیفیت هستند و نمی توانند حس واقعی را به مخاطب القا نمایند اما بهرحال، اکشن و طراحی صحنه را می توان از نکات مثبت فیلم ارزیابی کرد.

نکات منفی فیلم ؟

زامبی های فیلم برخلاف آنچه که سازندگان می خواستند، مضحک از آب درآمده و وحشتی ایجاد نمی نکنند.

شخصیت پردازی های در فیلم « شبه جزیره » یک خطی است. همین موضوع سبب می شود تا مرگ و زندگی افراد مسئله مهمی برای تماشاگر نباشد.

برخلاف قسمت قبل که اخلاقیات نقش پر رنگی در روایت داستان داشت، در اینجا با نگاهی سطحی و دم دستی از موضوع فداکاری مواجه هستیم. فداکاری که در لحظه آخر با یک اسلوموشن عجیب همراه می شود و خم به ابروی کسی نمی آید!

پایان بندی فیلم فاجعه است! ( خطر لو رفتن داستان ) اینکه یک بالگرد از ناکجا آباد سر و کله اش پیدا شود و به بحران خاتمه دهد، بدترین تصمیمی بود که می شد برای پایان فیلم در نظر گرفت. البته که این پایان بندی محبوبیت بسیاری در آسیای شرق دارد و پیش از این نیز بارها در بازی « رزیدنت اویل » در انتها همه با بالگرد از انفجار اتمی فرار کرده و جان سالم به در برده اند!

Peninsula

حرف آخر :

« شبه جزیره » به هیچ عنوان در حد و اندازه قسمت قبل یعنی « قطار بوسان » نیست و اثری به مراتب ضعیف تر است. سازندگان در قسمت دوم برخی از ویژگی های قسمت نخست را بازخوانی کرده اند اما نحوه پرداخت به موضوعات چنان سطحی و دم دستی است که مخاطب هیچ اهمیتی به آنها نمی دهد. از « شبه جزیره » در نهایت چند صحنه اکشن باقی می ماند که تماشای آنها خالی از لطف نیست؛ هرچند که نمونه های بهتری هم در سینما یافت می شود!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

شبه جزیره  (Peninsula)Peninsula

کارگردان : Sang-ho Yeon

فیلمنامه : Sang-ho Yeon, Ryu Yong-jae

بازیگران :

Dong-Won Gang…Jung Seok

Jung-hyun Lee…Min Jung

Re Lee Re Lee…Jooni

Hae-hyo Kwon…Old man KIM

و…

ژانر : اکشن

رده سنی : PG-13  ( مناسب برای افراد بالای 13 سال)

زمان : 116 دقیقه

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها