صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون + تصاویر

بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون + تصاویر

۳۰- The Good Place

وقتی به اطرافمان نگاه می کنیم با اطمینان می توانیم بگوییم که دنیای تلویزیون تاکنون هیچ وقت به این اندازه قوی نبوده است. با درام های تحسین شده ای که هر روزه منتشر می شوند و سرویس های استریمینگی که دسترسی آسان به هزاران کلاسیک کمتر دیده شده را ممکن ساخته اند، به نظر می رسد که اکنون در عصر طلایی جدید تلویزیون زندگی می کنیم. یکی از پرطرفدارترین و پربیننده ترین ژانرهای تلویزیونی ژانر سریال کمدی است که بخش قابل توجهی از سریال های تلویزیونی را به خود اختصاص می دهد و هر سال بر جذابیت و اعتبار آن افزوده می شود.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۳۰ مورد از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون آشنا کنیم؛ از انیمه های کلاسیک تا هجویه های اجتماعی و کمدی های سیاه هوشمندانه.

۳۰- The Good Place

یکی از تازه ترین سریال هایی که راه خود را به فهرست بهترین سریال های کمدی باز کرده سریال The Good Place است. این سریال که چهارمین فصل آن نیز در سرویس نتفلیکس منتشر شده توانسته بینندگان و طرفداران بسیاری را به خود جلب کند. The Good Place که به خاطر شوخی بامزه و هوشمندانه، دیالوگ های تصویری (از جمله استفاده بسیار جذاب از سانسور) و ورود به فضاهای موضوعی بزرگی مانند اخلاقیات، دین و فلسفه مورد توجه قرار گرفته داستان زنی تازه فوت کرده به نام النور با بازی کریستن بل را روایت می کند که بعد از احراز اشتباه هویتش از بهشت سر در می آورد. The Good Place داستان مداوم هوشمندانه و طنزآلودی در فضای زندگی پس از مرگ است که نمونه اش را تاکنون ندیده اید. جدید، هوشمندانه و تغییر دهنده ژانر، این سریال جایگاهی ویژه در میان بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون دارد.

۲۹- BoJack Horseman

۲۹- BoJack Horseman

یکی دیگر از سریال های تازه منتشر شده این فهرست، BoJack Horseman کار خود را به عنوان تازه ترین سریال در زمینه سریال های کارتونی خشن و جنجالی آغاز کرد که بهترین گزینه برای طرفداران کارتن های بزرگسالانه South Park و Family Guy به نظر می رسید. بعد از چند فصل، این سریال بار دیگر خود را به عنوان یکی از هوشمندانه ترین، بالغ ترین و جذاب ترین سریال های تلویزیون به اثبات رساند. BoJack Horseman به موضوعاتی مانند افسردگی، اعتیاد، دوستی و بدترین و بهترین چیزهایی که در زندگی وجود دارد می پردازد و بدین ترتیب توانست جایگاهی ویژه در میان شجاعانه ترین و تاثیرگذارترین درام های کمدی تاریخ تلویزیون به دست آورد. BoJack Horseman  پر از برداشت های تازه نسبت به فراز و فرودهای زندگی بوده و با صداپیشه های با استعدادی مانند آرون پال، آلیسون بری و ایمی سداریس کار خود را به پایان رسانده و جایگاه خود را به عنوان یکی از کلاسیک های آینده ژانر درام کمدی تثبیت کرد.

۲۸- Episodes

۲۸- Episodes

اگر چه ظاهر این سریال طوری است که به یک داستان با شانس موفقیت اندک می ماند اما مشخص شده که بازی گرفتن از مت لبلان در نقش نسخه ای مغرور و داستانی از خودش در درام کمدی که ژانر کمدی بریتانیا و ایالات متحده را به یک اندازه در خود دارد ایده بسیار خوبی بوده است. سریال Episodes با تمرکز بر روی دو نویسنده بریتانیایی موفق که برای ساخت درام کمدی موفقی برای مخاطبان آمریکایی به هالیوود نقل مکان می کنند، از لبلان به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و از ایده سلبریتی بودن بازیگر اصلی سود می برد. برای این نقش، لبلان برنده جایزه گلدن گلوب نیز شده و بهترین بازی خود پس از دوران سریال Friends را انجام داده است. در طول پنج فصل کوتاه اما جذاب، تمزین گریگ و استفان مانگان، دو نویسنده مشهور بریتانیایی ژانر کمدی، نیز به اندازه بازیگر اصلی سریال موفق بوده اند.

۲۷- New Girl

۲۷- New Girl

مدت زمان زیادی طول کشید اما زویی دشانل بالاخره توانست نقش اصلی یک سریال خوب را بدست آورد و در مدت هفت فصل موفق از سریال New Girl که از ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۸ منتشر می شد خوش درخشید، سریالی که باعث به شهرت رسیدنی جیک جانسون و مکس گرینفیلد نیز شد. دشانل در این سریال کمدی نشق جس دی را بازی می کند، معلمی که خود را در رابطه هایی عجیب با چند مرد متفاوت و عجیب و غریب لس آنجلسی می یابد. علیرغم نویسندگی نسبتاً معمولی، هوشمندانه بودن و شخصیت های سریال New Girl باعث جذاب شدن سریال شده و هر اپیزود مخاطبان خود را غافلگیر می کند. روایت تند، شیرین و اغلب تاثیرگذار سریال علیرغم احمقانه بودن داستان باعث شده که تماشای چندباره سریال New Girl نیز خوشایند باشد.

Only Fools And Horses

۲۶- Only Fools And Horses

سریال کمدی Only Fools And Horses در سال ۲۰۰۳ به پایان رسید اما به لطف شوخی های بدون تاریخ، شخصیت های متفاوت، سناریوهای خنده دار و دیالوگ ها و تک گویی های جذاب همچنان به عنوان یکی از بهترین سریال های کمدی تاریخ تلویزیون بریتانیا شناخته می شود. این سریال داستان دو برادر به نام های دل بوی و رادنی را روایت می کند که در تلاشی مثال زدنی برای پولدار شدن با مشکلاتی مواجه می شوند. Only Fools And Horses اکنون یک سریال کلاسیک بریتانیایی در نظر گرفته شده، جایگاه یک سریال کالت را دریافت کرده و چندین اسپین آف و حتی یک نمایش موزیکال نیز از روی آن ساخته شده است. با اپیزودهایی که این روزها همچنان هم پخش می شود، Only Fools And Horses در گذر زمان نیز موفق از آب درآمده و یکی از موثرترین و محبوب ترین سریال های تاریخ باقی مانده است.

Red Dwarf

۲۵- Red Dwarf

یکی دیگر از بهترین سریال های درام کمدی بریتانیایی، سریال Red Dwarf تمامی کلیشه های ژانر را گرفته و به فضا ارتباط داده است. این سریال در واقع ماجراجویی های دیو لیستر را روایت می کند، کسی که از او به عنوان تنها انسان باقیمانده یاد می شود، که همراه با همراهان عجیب و غریبش فضایی را ایجاد کرده اند که تمامی مولفه های ژانر علمی تخیلی و درام کمدی را در خود دارد. علاوه بر این، سریال Red Dwarf یکی از پربیننده ترین و پربحث ترین سریال های تاریخ تلویزیون است که جایگاه خاصی در فرهنگ عامه دارد. این سریال چنان پرطرفدار و محبوب بود که چندین دنباله پرهزینه از روی آن ساخته شد که تازه ترین آن ها The Promised Land نام داشت، سریالی که اوایل سال جاری منتشر شده و توانست جذابیت متفاوت فصول ابتدایی سریال Red Dwarf را بار دیگر تکرار کند.

Modern Family

۲۴- Modern Family

سریال Modern Family که تاکنون ۱۱ فصل از آن منتشر شده، درامی کمدی است که در قالب یک مستند هجوآمیز و بسیار هوشمندانه روایت می شود. این سریال محبوب داستان یک خانواده بزرگ، آشفته و ناکارآمد با جزییات کامل را روایت می کند و با جذابیت خاصی فضای روابط شخصی و خانواده را به تصویر می کشد.  سریال کمدی Modern Family با استفاده از کلیشه های کلاسیک سناریوهای عجیب و غریب و غیرمحتمل و اضافه کردن مقداری درام که به هیچ وجه کار ساده ای نیست، برخلاف سریال های دیگر توانسته براحتی تمام این ویژگی ها را به تصویر کشیده و به شکلی موثر با هم ترکیب کند. با فهرستی از بازیگران مستعد مانند تای بورل، سوفیا ورگارا، اد اونیل، جسی تایلر فرگوسن و سارا هایلند، سریال Modern Family یکی از بهترین سریال های تاریخ تلویزیون از لحاظ بازی بازیگران خود است که هر شخصیت این فرصت را دارد تا بتواند در نهایت حد ممکن جذاب و قابل باور باشد.

The IT Crowd

۲۳- The IT Crowd

سخت است که بتوان یک سریال کمدی درام مشهور و قابل درکی در تلویزیون بریتانیا پیدا کرد که به اندازه سریال The IT Crowd پر از سکانس های جذاب و خنده دار باشد. با بازی کاترین پارکینسون، کریس اودود و ریچارد آیودی به عنوان سه عضو یک شرکت حوزه فناوری اطلاعات در لندن، این سریال یکی از پربحث ترین و هیستریک ترین کمدی های تاریخ تلویزیون است که هنوز هم صحنه ها و دیالوگ های آن بازگویی می شود. اگر چه در طول هفت سال تنها چهار فصل از این سریال منتشر شد اما The IT Crowd سریالی پر از دیالوگ های هیستریک و گفتگوهای نامتعارف اما جذاب است که با جراحات بد و تلفظ های نادرست اسامی در سر میز شام کامل می شد.

Parks And Recreation

۲۲- Parks And Recreation

اگر چه بعد از انتشار فصل اول با واکنش ها و نقدهای متفاوتی روبرو شد و بسیاری آن را نسخه ای ضعیف از سریال The Office دانستند، سریال کمدی Parks And Recreation در فصول بعدی خود نشان داد که سریال متفاوتی است و به همین دلیل نقدهای بسیار مثبتی نیز دریافت کرد. تا حدود زیادی به لطف بازی های بامزه نیک آفرمن و ایمی پوهلر و نویسندگی جذاب و هوشمندانه، این سریال توانسته تا هفت فصل ادامه یافت و به یک سریال محبوب با جایگاه یک کالت کلاسیک تبدیل شود. این سریال ماجراجویی های بدفرجام مقامات محلی ایندیانا را روایت می کند که تلاش دارند شهرشان را به یک مکان بهتر تبدیل کنند که فضایی پر از خنده با شخصیت هایی قابل باور را ایجاد می کند. رشیدا جونز، عزیز انصاری و کریس پرت که در نقش های مکمل این سریال ظاهر می شوند باعث شده که سریال Parks And Recreation یکی از سریال های پرستاره تلویزیون بوده و شخصیت های متعدد نیز روایت های فراوان از زندگی افراد را تضمین کرده است.

South Park

۲۱- South Park

تازه ترین فصل سریال کارتونی South Park که در اواخر سال ۲۰۱۹ منتشر شد، بیست و سومین فصل این سریال بود. تاثیر این سریال بزرگسالانه بر فرهنگ عمومی تقریباً بدون رقیب و بی سابقه است، سریالی که پخش آن از سال ۱۹۹۷ شروع شده و تاکنون شاهد انتشار بیش از ۳۰۰ اپیزود و یک فیلم کامل بوده که نامزد جایزه اسکار نیز شده است. سریال South Park که روایت خنده دار، غیرمعمول و بسیار هیستریک چهار دانش آموز فراری از مدرسه است یکی از بهترین سریال های نسل حاضر به شمار می آید. اما بیشتر از آن می توان این سریال را برداشتی تازه و شجاعانه در ژانر کمدی درام دانست که کلیشه های معمول این ژانر را با تزریق ژانرهای مختلف و طنز تلخ و سوررئال را تغییر دهد. وقتی پای میراث این سریال در دنیای بزرگ تر به میان می آید، تنها کافی است که به دیالوگ های پرطرفدار آن که در جامعه رد و بدل می شود نگاه کرد.

Friends

۲۰- Friends

سخت است که بتوان در مورد بزرگی و محبوبیت سریال Friends از زمان شروع و حتی اکنون پس از به پایان رسیدنش صحبت کرد. با انتخاب شخصیت های کلاسیک و تم های تکرار شونده از روابط، دوستی آشکار و فراز و نشیب های زندگی، جای تعجب ندارد که Friends هنوز هم سریالی محبوب است. اگر چه این سریال در فصول پایانی کمی جذابیت گذشته اش را از دست داد اما هنوز هم سریالی مهم از لحاظ فرهنگی است که تماشای چند باره آن نیز جذابیت های خاص خود را دارد. به لطف بازی های بی نقص و متعهدانه، برخی سکانس ها و لحظات ماندگار و تاثیرگذار و لطیفه های فراوانش، سریال کمدی Friends همچنان سریالی پرطرفدار باقی خواهد ماند.

Scrubs

۱۹- Scrubs

در دنیایی که سریال های پزشکی مانند سریال های خانوادگی طرفدار دارند، به لطف موفقیت سریال هایی مانند ER، Grey’s Anatomy و House، سریال Scrubs را می توان روحی تازه در کالبد هر دو ژانر دانست. این سریال کمدی که هنوز هم بار عاطفی فضای خاص خود را حفظ کرده، توانست لحظات دردناک خود را با یک کمدی خاص و رویکردی هوشمندانه نسبت به داستان به تعادل بکشاند. سریال Scrubs پر از بازی های قوی و راضی کننده بوده و از یک نویسندگی خلاصه و الهام بخش نیز سود می برد چنان که می توانست جایگاه بهتری در این فهرست داشته باشد.

Futurama

۱۸- Futurama

موفقیت سریال کمدی Futurama به عنوان سریالی که بیش از هر عنوان دیگری در این لیست کنسل شده و بار دیگر از نو شروع شده، مرهون ترکیب منحصربفرد ژانرهاست. این سریال همزمان یک انیمیشن بزرگسالانه، یک سریال خانوادگی، یک سریال علمی تخیلی، دارای فضای هجوآمیز تاریک و بررسی رفتارها و تعاملات انسانی است که آن را به یک سریال کالت محبوب تبدیل کرده است. با ترکیبی از شخصیت های متنوع و ماجراجویی های عجیب و غریب فضایی، Futurama سریالی است که نمی توان از آن تقلید کرد. این سریال در ابتدا بعد از چهار فصل کنسل شد و بعد از ساخته شدن یک فیلم که مستقیم به بخش نمایش خانگی فرستاده شد، فصل پنجم نیز به آن اضافه شده و در نهایت پس از هفت فصل یک پایان موفق و احساسی را رقم زد.

Brooklyn Nine-Nine

۱۷- Brooklyn Nine-Nine

یکی از جدیدترین سریال های کمدی محبوبی که بسیار به موقع منتشر شد، سریال Brooklyn Nine-Nine است که یک سریال کمدی پلیسی بوده و اخیراً برای فصل هشتم تمدید شده است. شخصیت های این سریال توانسته اند جای خود را در میان محبوب ترین و ماندگارترین شخصیت های تلویزیونی باز کرده و به یافتن راه های جدید برای تازه ماندن و همچنین مرتبط و بامزه بودن ادامه می دهند که به لطف نویسندگی بی نقص و جذاب و بازی های خارق العاده بازیگران میسر شده است. توانایی سریال کمدی Brooklyn Nine-Nine در پرداختن به تم های بزرگ و کوچکی مانند هویت، نژادپرستی و خانواده جایی است که این سریال قدرت اصلی و واقعی خود را نشان می دهد. ترکیب این تم ها با برندی هوشمندانه از طنز هجوآمیز و غیرمعمول اما متفاوت باعث شده که Brooklyn Nine-Nine بسیار بالاتر از برخی از بهترین سریال های کمدی سال های اخیر قرار بگیرد.

How I Met Your Mother

۱۶- How I Met Your Mother

سریال کمدی How I Met Your Mother سریالی بود که در بهترین مکان و در بهترین زمانپخش شد. در شرایطی که سریال Friends یک سال قبل به پایان رسیده بود، این سریال همان چیزی بود که طرفداران دنیای تلویزیون و به طور خاص علاقمندان سریال Friends به دنبال آن بودند. سریال How I Met Your Mother که زندگی گروهی از دوستان در مسیر زندگی، عشق و همه چیز را روایت می کند، یک سریال کمدی هوشمندانه با روایتی منحصربفرد است. این سریال اگر چه گاهی اوقات دردناک و متاثر کننده می شود اما همیشه باشکوه بوده و یکی از تاثیرگذارترین و قابل درک ترین سریال های این فهرست است. این سریال کمدی در سال ۲۰۱۴ به پایان رسید و نقاط ضعف آن به سادگی توسط لحظات درام موثر و ماندگار آن پوشانده می شدند که ثابت می کند How I Met Your Mother به یک سریال کلاسیک تبدیل خواهد شد.

با نگاه کردن به تولیدات تلویزیونی در سال های اخیر و میزان محبوبیت سریال های تلویزیونی می توان گفت که در عصر طلایی تلویزیون به سر می بریم. هر روزه سریال های جدیدی معرفی شده و شبکه ها و سرویس های استریمینگ زیادی وارد عرصه رقابت برای جذب بیشترین مخاطبان شده اند. سریال ها در سال های اخیر چنان محبوب شده اند که حتی ستاره های هالیوودی نیز به طور گسترده به بازی در این تولیدات تلویزیونی ترغیب می شوند. در این میان سریال کمدی یکی از محبوب ترین ژانرهای تلویزیونی بوده و هر سال بر تعداد مخاطبان سریال های این ژانر افزوده می شود. نکته مهم این است که در کنار معرفی سریال های محبوب جدید، برخی سریال های کمدی کلاسیک را نیز جذاب دیده و از نو به تماشای آن ها می نشینند. بدین بهانه در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۳۰ عنوان سریال کمدی برتر تاریخ تلویزیون آشنا کنیم که بهترین های این ژانر به شمار می آیند.

I Love Lucy%D8%B0%D8%B0%D8%B0%D8%B0 9e1 

۱۵- I Love Lucy

سریال کمدی I Love Lucy در دهه ۱۹۵۰ منتشر شد اما امروزه نیز همچنان بازپخش می شود. این سریال با ۶ فصل و بیش از ۱۸۰ اپیزود به عنوان یکی از تاثیرگذارترین سریال های تاریخ شناخته می شود، اولین سریالی که گروهی از بازیگران شناخته شده را کنار هم گرد آورده بود، بازیگرانی که لوسیل بال و شوهرش دسی آرناز هدایت آن ها را بر عهده داشته و اولین باری بود که یک سریال به طور زنده در برابر چشمان مخاطبان استودیو به نمایش در می آمد. سریال های خانوادگی امروزی بسیار وامدار این سریال هستند، سریال هایی که در برابر چشم مخاطب نمایش داده شده با چند دوربین که شخصیت های متعددی را در مرکز صحنه و کانون توجه مخاطبان قرار داده و به طور کلی زندگی زنان آمریکایی در دهه ۵۰ قرن بیستم را به تصویر می کشد. در صدر نوآوری های سریال I Love Lucy این واقعیت قرار دارد که هنوز هم سریالی بامزه و محبوب است و بدون آن بسیاری از سریال های کمدی این فهرست وجود نمی داشتند.

The Fresh Prince Of Bel-Air

۱۴- The Fresh Prince Of Bel-Air

سریال The Fresh Prince Of Bel-Air همان سریالی بود که ویل اسمیت را به ستاره امروزی تبدیل کرد، سریالی بسیار محبوب و رادیکال در تاریخ تلویزیون که نگاهی عمیق به زندگی یک خانواده سیاه پوست آمریکایی انداخته و در این تصویرسازی نهایت دقت و تلاش خود را برای ابراز واقعیات انجام می دهد. این سریال اگر چه در دهه ۹۰ ساخته و منتشر شده اما تنها با تماشای لباس ها می توان به قدیمی بودن آن پی برد وگرنه The Fresh Prince Of Bel-Air هنوز هم سریالی مربوط، قبل درک و قوی همانند دهه ۹۰ است. بازی پرانرژی ویل اسمیت در طی ۶ فصل چنان قدرتمند بود که می توانست در یک اپیزود نیم ساعت هم شما را خندانده و هم به گریه بیندازد، در سریالی که هیچ وقت از تم ها و معضلات بزرگ اجتماع دوری نمی جست. همچنین باید گفت که نحوه شروع شدن سریال یکی از ماندگارترین ها در نوع خود در تاریخ خواهد بود که شنیدن آن شما را به تماشای ادامه اپیزود راغب می ساخت.

Curb Your Enthusiasm

۱۳- Curb Your Enthusiasm

لری دیوید، خالق، نویسنده و بازیگر سریال بسیار محبوب و تاثیرگذار Seinfeld، با سریال جدید خود به همان ریشه های تاریک سریال قبلی خود بازگشته و نقش نسخه ای داستانی از خودش را بازی می کند که از لحاظ اخلاقی انعطاف پذیر و به همان اندازه جذاب است. سریال Curb Your Enthusiasm که در مورد ماجراجویی های ناموفق دیوانه وار، احمقانه و هیستریک شخصیت اصلی داستان است، بر روی مشکلات شخصیت دیوید با رفتار انسان ها و قوانین اجتماعی تمرکز داشته و واکنش های باورنکردنی او به شخصیت هایی که با افکار آن ها غریبه است را به تصویر می کشد. این سریال که دارای سکانس های فی البداهه است با تیم بازیگران با استعداد خود مخاطب را به حد بی سابقه ای خندانده و به طور مرتب از شخصیت ها و سلبریتی های برجسته به صورت میهمان استفاده می کند که همگی در ماجراجویی های عجیب دیوید دخیل هستند. با طنز نیشدار، روایت اجتماعی تکان دهنده و توانایی های طبیعی کمدی دیوید، این سریال یک سریال شجاعانه و بسیار بامزه است که ایده «سلبریتی بودن» را به تمسخر گرفته و همه را به یاد Seinfeld می اندازد.

Dad’s Army

۱۲- Dad’s Army

سخت خواهد بود که سریالی بریتانیایی با اهمیت فرهنگی بیشتری نسبت به سریال Dad’s Army پیدا کنید. این سریال که بین سال های ۱۹۶۸ تا ۱۹۷۷ پخش می شد، یک سریال جنگی بود که داستان گروهی از مردان در بخش نگهبانی خانه ها در دوران جنگ جهانی دوم را روایت می کرد. این افراد که برای پیوستن به ارتش بریتانیا دیگر پیر شده و بدین ترتیب سال های جنگ را در یک شهر ساحلی گذرانده و با احتمال حمله هوایی و نبود تجهیزات در واحد خود دست و پنجه نرم می کنند. با انواع مختلفی از طنز، سریال Dad’s Army منبع بسیاری از دیالوگ های نمادین تاریخ تلویزیون در بریتانیا است. این سریال که اکنون نیز در حال بازپخش است نمونه بی نقصی از میزات تاثیرگذاری تلویزیون و افشای جنبه های پنهان و دیده نشده جنگ و تبدیل کردن آن به یک داستان بامزه و قابل درک است.

Cheers

۱۱- Cheers

علاوه بر داشتن یکی از محبوب ترین و مشهورترین موسیقی های آغازین، سریال کمدی Cheers مثال بی نقص این است که یک سریال موفق تا چه اندازه می تواند ساده باشد، تا جایی که شخصیت های خوبی داشته، پر از طنز و شوخی باشد و بدین ترتیب این ترکیب به یک سریال تلویزیونی راضی کننده تبدیل خواهد شد. ماجراهای سریال Cheers در یک کافه می گذرد که نام سریال از آن گرفته شده و داستان گروهی از افراد را روایت می کند که به طور مکرر کنار هم جمع می شوند. این فرمول باعث شد که سریال کمدی Cheers در طی ۱۱ فصل شاهد پخش ۲۷۵ اپیزود بین سال های ۱۹۸۲ تا ۱۹۹۳ باشد. داستان سریال به طور کامل در راهرو اصلی کافه رخ می دهد و به مسائل مهمی می پردازد؛ از الکلیسک گرفته تا مسائل جنسی، فمینیسم، خیانت و روابط شخصی. روابط همواره در حال تغییر شخصیت های ثابت داستان تمرکز اصلی سریال را به خود اختصاص می دهد و هر اپیزود مشکلات این افراد در زندگی روزمره را به تصویر می کشد. تاثیر این سریال بر فرهنگ عامه چنان زیاد بود که به تولید اسپین آف های موفق بسیاری از جمله The Tortellis و Frasier انجامید.

Spaced

۱۰- Spaced

سریال کمدی Spaced که توسط سایمون پگ و جسیکا استیونسون ساخته، نوشته شده و خود نیز در آن بازی می کردند اگر چه تنها دو فصل ادامه داشت اما نام آن به عنوان یکی از بهترین سریال های تمام دوران جاودانه شد. این سریال کمدی داستان دو غریبه را روایت می کند که تصمیم می گیرند برای بدست آوردن یک آپارتمان ارزان قیمت در لندن نقش زن و شوهر را بازی کنند و بدین ترتیب مخاطب به یک سفر بامزه و هیجان انگیز می رود که در آن زندگی و روابط این دو شخصیت جوان در کانون توجه قرار می گیرد. این سریال توسط ادگار رایت کارگردانی شده و سبک نویسندگی بسیار ساده آن به یک سریال کمدی بسیار بامزه، اغلب عجیب و غریب و پر از سکانس های اکشن تبدیل شد که نگاهی دقیق و قابل باور به زندگی افراد معمولی داشت. سریال Spaced که به خاطر سکانس های فانتزی و موسیقی های تندش شناخته می شود دارای سبک سینمایی خاص خود بود که معمولاً به دیگر جنبه های فرهنگ عامه اشاره می کرد. این سریال با تنها ۱۴ اپیزود باعث شهرت سایمون پگ، جسیکا استیونسون و نیک فراست شد.

Arrested Development

۹- Arrested Development

سریال کمدی Arrested Development در مورد خانواده بلاث است که قبلاً ثروتمند بوده و اکنون برخی از عجیب ترین، خودخواه ترین و شیادترین شخصیت های تاریخ تلویزیون را تشکیل می دهند. در مرکز این خانواده مایکل قرار دارد، مردی باهوش و زیرک که تنها می خواهد خانواده اش را از دردسر دور نگه دارد. بدنبال دستگیری پدر خانواده به جرم فساد مالی، اکنون خانواده تمام ثروت خود را از دست داده اما همچنان سعی دارد به سبک زندگی گذشته خود ادامه داده و دیدگاه ماتریالیستی خود را با غرور به دیگران نشان دهند. این سریال کمدی در قالب ۳ فصل از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۶ از شبکه فاکس منتشر شده و در سال های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۹ نیز توسط نتفلیکس در قالب سه فصل دیگر تجدید حیات شد. این سریال که در ابتدا به خاطر سریال های بزرگ تر نادیده گرفته شد، اکنون جایگاه یک سریال کالت را پیدا کرده و در اکثر فهرست های بهترین سریال های دهه ۲۰۰۰ می توان نام آن را مشاهده کرد.

Blackadder

۸- Blackadder

رووان اتکینسون شاید بیشتر به خاطر شخصیت مستر بین شناخته شود اما این سریال Blackadder بود که توانایی های کمدی واقعی این بازیگر را در مقیاسی بسیار بالغ تر به نمایش گذاشت. این سریال کمدی در واقعی یک سریال تاریخی آنتالوژی بود که در آن اتکینسون نقش شخصیت مغرور و ضدقهرمانی ادموند بلک لدر و تونی رابینسون نیز نقش شخصیت خنگ همراهش بالدریک را بازی می کند. هر فصل از چهار فصل این سریال بریتانیایی شخصیت ها را به یک دوره تاریخی متفاوت برده و در قالب این دو شخصیت اصلی به موضوعات مهم تاریخی آن دوره پرداخته می شود. فصل آخر سریال Blackadder که عمیقاً در کمدی سیاه فرو رفته بود و داستان آن در دوران جنگ جهانی اول رخ می دهد، یکی از تاریک ترین پایان های سریالی در تاریخ تلویزیون را به نمایش می گذارد که در آن شخصیت های اصلی فیلم و همراهانشان در میانه خندق های نیروهای متخاصم به سوی مرگ قطعی پیش می روند. این سریال کمدی یکی از هوشمندانه ترین و بامزه ترین سریال های تاریخ بوده و بزرگ ترین دستاورد اتکینسون به شمار می آید.

The Office

۷- The Office

اگر چه نسخه بریتانیایی این سریال بود که همه چیز را آغاز کرد اما این نسخه بازسازی شده آن در ایالات متحده است که در این فهرست نام برده می شود و آن هم به دو دلیل بزرگ: هم جذابیت بیشتری داشته و هم مدت طولانی تری ادامه داشت. پخش سریال کمدی The Office در سال ۲۰۰۵ آغاز شده و در سال ۲۰۱۳ به پایان رسید. سبک مستند هجوآمیز بودن این سریال و شخصیت های فراموش نشدنی آن باعث شد که این سریال کمدی به خلاقانه ترین سریالی تبدیل شود که می توان آن را بارها و بارها تماشا کرد. با بازیگرانی که هر یک ستاره هایی بزرگ و دوست داشتنی بودند، نه تنها به سریال اورجینال بریتانیایی ادای احترام کرده بلکه با وزن احساسی بیشتر و لطیفه های مکرر موثرتر مخاطب را به وجد می آورد. با فضای خلاقانه، فیلمبرداری هوشمندانه و بازی های بی نقصی که لودگی و طنز خشک را به تعادل می کشانند همراه با پیچش های داستانی دراماتیکش، سریال The Office یک سریال بسیار کامل است.

Community

۶- Community

سریال Community با شخصیت های غنی و منحصربفرد و رویکرد متفاوت به داستان، در دوران انتشار اولیه اش کمتر مورد توجه قرار گرفت و تنها بعد از انتشار آخرین فصل در سال ۲۰۱۵ بود که به محبوبیت دست یافت. بعد از باطل شدن مدرک حقوق جف وینگر، او به امید بازگشت به موفقیت های گذشته وارد کالج می شود و در آنجا به گروهی آموزشی می پیوندد که عجیب ترین و متفاوت ترین گروه شخصیت های یک سریال در تاریخ تلویزیون را تشکیل می دهند و بدین ترتیب است که جف وارد رویارویی های بسیار دیوانه کننده و به یاد ماندنی می شود. سریال کمدی Community با فهرستی از ستاره ها و پر از ارجاعات فرهنگ عامه و اشارات اجتماعی یکی از منحصربفردترین سریال های است که شایستگی طرفداران بسیاری که در آخر پیدا کرد را از همان ابتدا دارا بود.

Frasier

۵-Frasier

موفق ترین اسپین آف سریال ماندگار Cheers، سریال کمدی Frasier داستان فریزر کرین را روایت می کند که یک روانشناس است و از مشتریان معمول سابق کافه بوستون به شمار می آید. او که برای کار در یک برنامه رادیویی به سیاتل نقل مکان می کند بار دیگر با پدر و برادرش روبرو شده و سعی می کند روابط جدیدی را شکل دهد. به لطف روابط این شخصیت ها و بازی های بلوغ یافته و بامزه شخصیت ها و بازیگران، سریال Frasier نام خود را به عنوان یکی از موفق ترین و محبوب ترین اسپین آف های تاریخ تلویزیون ثبت کرده است و همچنین سریالی که از برخی جهات سریال اورجینال را بهبود بخشیده است. این سریال کمدی که بیش از ۱۱ فصل و ۲۶۴ اپیزود ادامه داشت یکی از طولانی ترین سریال های تاریخ تلویزیون بوده و کلزی گرامر بیش از ۲۰ سال نقش صخیت فریزر کرین را بازی کرد. به لطف محبوبیت گسترده سریال و این واقعیت که یکی از پربحث ترین سریال ها در میان طرفداران و منتقدان بود، صحبت هایی از بازگشت و بازسازی این سریال وجود دارد.

Seinfeld

۴- Seinfeld

سریال کمدی Seinfeld که ساخت لری دیوید نابغه ژانر کمدی در دهه ۸۰ و ۹۰ بود، داستان جری ساینفیلدد، کمدین و خالق مشترک سریال، نامزد سابقش و همسایه آن ها را روایت می کند که با دردسرهای روزانه زندگی مواجه می شوند. با نداشتن یک سناریو مشخص، قدرت سریال Seinfeld در سادگی آن است. این سریال به اهمیت ترین و خسته کننده ترین جنبه های زندگی همه ما می پردازد و آن ها را دستمایه بسیاری از بامزه ترین لحظات و دیالوگ های کمیک و آغاز کننده صحبت بین افراد تبدیل می کند. همچنین این سریال به خاطر تلاش برای ساخت چهره های ناخوشایند و منفور از شخصیت هایش و تبدیل شدن شخصیت هایشان به سد راهی در برابر موفقیتشان و غروری که زندگی هایشان را خراب می کند با دیگر سریال ها متفاوت است. بازی های جیسون الکساندر و جولیا لوییس دریفوس از نکات بسیار بارز سریال Seinfeld در طول ۹ فصل آن است.

It’s Always Sunny In Philadelphia

۳- It’s Always Sunny In Philadelphia

شاید به عنوان منحصربفردترین سریال کمدی که هنوز در حال پخش است، سریال کمدی It’s Always Sunny In Philadelphia از سال ۲۰۰۵ در حال پخش بوده و هیچ نشانی از متوقف شدن در آن دیده نمی شود. این سریال که به تازگی برای فصل پانزدهم نیز تمدید شده، یک کمدی تاریک، پیچیده و شجاعانه است که طولانی ترین سریال لایو اکشن در تاریخ تلویزیون به شمار می آید. این سریال به ماجراهای پنج شخصیت شکست خورده خودخواه، الکلی و بیرحم را روایت می کند که صاحب یک کافه ایرلندی در فیلادلفیا هستند. سریال It’s Always Sunny In Philadelphia معمولاً به موضوعات بحث برانگیز پرداخته و جنبه های مختلفی از زندگی آمریکایی را به نقد می کشد. طولانی بودن دوران پخش این سریال که نشان از محبوبیت و جذابیت داستان دارد مرهون بازی های هوشمندانه، متعهدانه و هیستریک بازیگران دوست داشتنی سریال است.

M*A*S*H

۲- M*A*S*H

داستان سریال M*A*S*H که در مورد گروهی از پرسنل یک بیمارستان سیار نظامی در دوران جنگ کره است، حول محور تروماهایی که شخصیت این سریال متحمل می شوند، همچنین خطرات زیاد و اجتناب ناپذیر شرایط آن ها و میدان نبرد می چرخد که سکانس های خنده داری را ترتیب می دهد. آن ها روز خود را با سر به سر هم گذاشتن و دشمنی های گاه و بیگاه می گذرانند و علیرغم مشکلاتی که در طول روز با آن ها سروکار دارند با هم کنار می آیند. اگر چه بخش زیادی از اپیزودهای سریال دارای یک فضای کمدی سیاه و لطیفه های مکرر و البته مکالمات جذاب بین شخصیت هاست، این سریال کمدی اغلب وارد برخی از حوزه های دراماتیک و جدی شده و با رویکردی هوشمندانه مشارکت ایالات متحده و بی فایدگی جنگ را به باد انتقاد می گیرد. سریال کمدی M*A*S*H که از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۸۳ پخش می شد به لطف دوران پخش طولانی، هجوهای هوشمندانه و شخصیت های بی تاریخ خود به شکل گیری چندین اسپین آف منتهی شده و اپیزود پایانی آن هنوز هم به عنوان یکی از بهترین اپیزودهای تاریخ تلویزیون شناخته می شود.

The Simpsons

۱- The Simpsons

به سادگی برنده رقابت برای بهترین سریال انیمیشن تمام دوران، سریال کمدی انیمیشن The Simpsons طولانی ترین سریال تاریخ تلویزیون است که دهه ها از آغاز آن گذشته و همچنان مخاطبان را با داستان های تازه و گاه پیشگویانه متحیر می کند. پخش سریال The Simpsons در سال ۱۹۸۹ توسط مت گرونینگ آغاز شد که به شکلی هجوآمیز زندگی یک خانواده معمولی را به تصویر کشیده و از همان ابتدا دل میلیون ها نفر در سراسر جهان با برد. جوک های احمقانه و ویرانگر هومر همراه با همسرش و فرزندانش باعث شده که The Simpsons یکی از قابل اطمینان ترین سریال های تمام دوران باشد. اگر چه کیفیت این سریال در طول سال ها کمی کاهش یافته اما تاثیر کلیت سریال را نمی توان دستکم گرفت. اشارات اجتماعی، وارد کردن شخصیت های مهمان، چهره های مشهور، نویسندگی بی نقص و نمایش خوش قلبی باعث ایجاد ترکیبی بی نقص شده که The Simpsons به سریالی بی رقیب و بسیار نمادین تبدیل شود.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

کاهش وزن چشمگیر ربل ویلسون با رژیم غذایی خاص + تصاویر

بازیگران هالیوودی که دوستی عمیقی با یکدیگر دارند! + تصاویر

فیلمهای ترسناک جذابی که کمتر نام آنها ر اشنیده اید! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها