صفحه اصلی > گزارش ویژه : از آرنولد شوارتزنگر تا قاتل زنجیره ای! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 3 )

از آرنولد شوارتزنگر تا قاتل زنجیره ای! / پیشنهاد فیلم و سریال برای آخر هفته ( شماره 3 )

شکارچی (Predator):

شکارچی (Predator): این روزها سینمای اکشن تفاوت زیادی با دهه هشتاد دارد. امروزه انفجار و سرعت سهم بسزایی در ساخت فیلمهای اکشن دارد اما در دهه هشتاد زور بازو نقش مهمتری ایفا می کرد! پیشنهاد این هفته ما برای شما یک اکشن کاملاً  استاندارد دهه هشتادی است که هنوز هم جذابیت های فراوانی برای تماشا دارد.

داستان فیلم « شکارچی » درباره گروهی از افراد است که به منطقه ای جنگلی اعزام می شوند تا ماموریتی ممنوعه را به سرانجام برسانند اما در این جنگل با موجودی مواجه می شوند که هرگز مانند آن را ندیده اند!

محبوبیت فیلم « Predator » به حدی بود که پس از گذشت سه دهه کماکان هیولای این فیلم دستمایه ساخت فیلمهای سینمایی و بازی های کامپیوتری است. قسمت های بعدی « Predator » به هیچوجه نتوانستند موفقیت های اولین قسمت با بازی آرنولد شوارتزنگر را تکرار نمایند و به همین جهت به شما پیشنهاد نمی کنیم که به سراغ تماشای آنها هم بروید!

« شکارچی » شاید یکی از معدود فیلمهای آرنولد شوارتزنگر است که زور بازوی نقش منفی به آرنولد می چربد!

نمره آی ام دبی بی: 7.8

نمره متاکریتیک: 45

زندگی زیباست (Life Is Beautiful)

زندگی زیباست (Life Is Beautiful): اگر فیلم پیشنهادی قبلی ما را تماشا کردید و دوز اکشن خونتان بالا رفته، پیشنهاد می کنیم که برای تلطیف فضا، به سراغ یکی از زیباترین فیلمهای تاریخ یعنی « زندگی زیباست » بروید که همه چیز در آن مانند نامش زیباست!

فیلم درباره مرد ساده و شادی است که در دوران جنگ جهانی دوم به همراه فرزندش به اردوگاه کار اجباری فرستاده می شود. او در این شرایط تلاش می کند تا به فرزندش بگوید اردوگاه مانند یک بازی است که باید در آن قواعدی را اجرا کرده و امتیاز کسب کرد اما…

« زندگی زیباست » یکی از موفق ترین فیلمهای تاریخ سینمای ایتالیاست که در سال 1997 موفق شد جایزه بهترین فیلم خارجی اسکار را بدست بیاورد و همچنین در اتفاقی نادر، جایزه بهترین بازیگر نقش اصلی را برای روبرتو بنینی ( که کارگردان فیلم هم هست ) کسب نماید. تماشای این فیلم می تواند ارزش های زندگی را به شما یادآوری کند و حال و هوای دل تان را کاملاً تغییر دهد. روبرتو بنینی بعد از « زندگی زیباست » هرگز نتوانست موفقیت مشابهی را تکرار کند اما بهرحال، « زندگی زیباست » را در تاریخ سینما بر جای گذاشت که هنوز دل بسیاری از تماشاگران را می برد!

نمره آی ام دبی بی: 8.6

نمره متاکریتیک: 59

خاطرات قتل (Memories of Murder):  

خاطرات قتل (Memories of Murder): بسیاری از مخاطبین سینما بونگ جون هو را با فیلم پر افتخار « انگل » شناختند. فیلمی کره ای که توانستند جوایزه اسکار اصلی را به دست بیاورد و اتفاقی تاریخی رقم بزند. « خاطرات قتل » اما یکی از فیلمهای قدیمی این کارگردان و در واقع دومین فیلم بونگ جون هو محسوب می شود.

داستان فیلم درباره منطقه کوچکی است که در آن قتل های زنجیره ای اتفاق افتاده و پلیس های محلی در پی یافتن قاتل هستند اما هرچه بیشتر می گردند، کمتر به سرنخی از او دست پیدا می کنند.

بسیاری بر این عقیده هستند که « خاطرات قتل » به مراتب اثری منسجم تر از « انگل » محسوب می شود و صلاحیت بیشتری برای توجه در سطح جهانی داشت. « خاطرات قتل » یکی از بهترین آثار جنایی تاریخ سینماست که به دلیل توجه کمتر به سینمای کره در دهه های گذشته، فرصت چندانی برای عرضه جهانی نیافت. با اینحال، کوئینتین تارانتینو در آن مقطع بلافاصله پس از تماشای فیلم آن را در لیست بهترین آثار سال که تماشا کرده قرار داد  و باعث شد تا توجهات بیشتری به سمت بونگ جون هو جلب شود.

نمره آی ام دبی بی: 8.1

نمره متاکریتیک: 82

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها