صفحه اصلی > زوم سینمای ایران : نقد و بررسی فیلم تا ابد

نقد و بررسی فیلم تا ابد

تا ابد

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

محسن کیایی که از پرکارترین بازیگران چند سال اخیر سینمای ایران بوده، بازیگر فیلم است. میلاد کی مرام هم که او را اغلب با نقش افراد عصبی در سینما و شبکه نمایش خانگی می شناسیم، دیگر بازیگر فیلم است.  مهرداد صدیقیان، بهرنگ علوی و ترلان پروانه از دیگر بازیگران « تا ابد » هستند.

داستان فیلم درباره چیست ؟

این فیلم قصه انسان هایی را روایت می کند که درگیری مالی دارند و در تلاش برای خلاصی از مشکلات شان هستند.

کارگردان کیست ؟

امید امین نگارشی که « تا ابد » نخستین تجربه فیلمسازی او محسوب می شود. آقای نگارشی پیش از این تجربه فیلمبرداری « عشقولانس » را در کارنامه اش ثبت کرده بود.

تا ابد

نکات مثبت فیلم ؟

ایجاد شغل برای برای عوامل پشت صحنه.

نکات منفی فیلم ؟

« تا ابد » فاقد شخصیت پردازی است. آدمهای فیلم هویت نامشخصی دارند و تا انتهای فیلم هم آنها را نمی شناسیم!

شخصیت های قصه داستان های متفاوتی دارند که در نهایت نیز به یکدیگر ارتباط پیدا نمی کنند. اما روایت این اپیزودها حتی به صورت مستقل هم پر ایراد است. داستان هایی که به تصویر کشیده می شوند فاقد هرگونه جزئیات سینمایی است و هیچکدامشان نه آغاز قانع کننده ای دارند و نه پایانی که بتوان تاثیرگذار باشد.

در یکی از اپیزودهای فیلم زمانی که شخصیت زن و مرد به افق خیره شده اند، زمینی دیگر در آسمان دیده می شود که انفجاری در آن رخ می دهد! تمهیدی بی سر و ته که جز در معادلات ذهنی کارگردان، ما به ازای بیرونی دیگری ندارد.

در یکی از اپیزودهای قصه ما با مردی آشنا می شویم که بدهکار است و به دیگران برای قرض دادن پول تماس می گیرد. اتفاقی که هر چند دقیقه یک بار بدون تغییر رویکرد و یا اتفاق جدیدی تکرار می شود و زمان فیلم را بی جهت کش می دهد.

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

شاید بازیگران فیلم بتوانند شما را برای تماشای فیلم ترغیب کنند.

تا ابد

حرف آخر :

پس از پایان فیلم مخاطب از خود سوال خواهد کرد که چرا به تماشای چنین اثری نشسته است. فیلمی که نه شخصیت پردازی در آن شکل گرفته، نه قصه دارد و نه حتی همان داستانک هایش هم مفهوم خاصی را تداعی می کنند. فیلم که تمام می شود از « تا ابد » حتی یک خاطره تیره و تار هم به یاد نمی ماند. شاید فیلمسازان باید روزی این نکته را متوجه شوند که وقت تماشاگران هم ارزشی دارد!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : تا ابد دانلود فیلم تا ابد

کارگردان : امید امین ‌نگارشی

نویسنده : امید امین ‌نگارشی

تهیه کننده : محمد نجفی زاده

بازیگران :

محسن کیایی

میلاد کی مرام

ترلانه پروانه

مهرداد صدیقیان

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها