صفحه اصلی > گزارش ویژه : از آزادی بیان تا مستندی که ایرانیان را آزار می دهد! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 9 )

از آزادی بیان تا مستندی که ایرانیان را آزار می دهد! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 9 )

دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of the Chicago 7):

 

دادگاه شیکاگو هفت (The Trial of the Chicago 7): این روزها که بحث انتخاباتی در آمریکا داغ است و جمهوری خواه ها و دموکرات ها به سختی به یکدیگر حمله می کنند، تماشای فیلم جدید آرون سورکین می تواند تصمیم مناسبی باشد.

فیلم داستان گروهی از معترضان به جنگ ایالات متحده در ویتنام است که دستگیر شده و به دادگاه کشانده می شوند تا محاکمه شده و سر و صدای اعتراض از بین برود.

« دادگاه شیکاگو هفت » فیلمنامه عالی و بازی های خیره کننده ای دارد که ارزش فیلم را دوچندان کرده. لزوم اهمیت به آزادی بیان و حق اعتراض از جمله دغدغه های آرون سورکین برای ساخت فیلم بوده است و این دغدغه را به بهترین شکل در طول فیلم مطرح می کند. تماشای « هفت دادگاه شیکاگو » به شما یادآوری می کند که ارزش های اجتماعی هرچقدر هم نادیده گرفته شوند، در نهایت اولویت محسوب می شوند.

نمره آی ام دبی بی: 7.9

نمره متاکریتیک: 76

گامبی وزیر (Queen's Gambit):

گامبی وزیر (Queen’s Gambit): انتشار سریال کوتاه ( یا همان مینی سریز ) « گامبی وزیر » با استقبال گسترده تماشاگران و منتقدان سینما همراه شده است. سریالی که از آن به عنوان یکی از بهترین ساخته های نتفلیکس در چند سال اخیر نام برده می شود که ارزش تماشای بالایی دارد.

داستان درباره دختری به نام بث است که در یک یتیم خانه با بازی شطرنج آشنا می شود و به استعداد خارق العاده خودش در این بازی پی می برد که اتفاقات مختلفی را برای او به همراه می آورد.

منتقدان سینمایی روایت یکپارچه، ضرباهنگ مناسب و شخصیت پردازی مناسب بث هارمون در « گامبی وزیر » را ستوده اند و این ویژگی ها را بهترین خبر برای علاقه مندان به سریال دانسته اند. نکته حائز اهمیت درباره سریال « گامبی وزیر » اینجاست که بازی های شطرنج در سریال هیجان انگیزترین و نفس گیر ترین بخش های سریال را تشخیص می دهند که به طور ذاتی در تضاد با بازی شطرنج است! تماشای این سریال با توجه به کوتاه بودن ( 7 قسمت ) می تواند یک گزینه ایده آل برای شما باشد. 

نمره آی ام دبی بی: 8.9

نمره متاکریتیک: 79

بعد به کجا حمله کنیم (Where to Invade Next):

بعد به کجا حمله کنیم (Where to Invade Next): گزینه آخر این هفته ما احتمالا اعصاب و روان کسانی که در ایران زندگی می کنند را کمی قلقلک خواهد داد اما بهرحال تماشای آن توصیه می شود!

« بعد به کجا حمله می کنیم » توسط مایکل مور در سال 2016 تهیه شده است و داستان سفر مور به کشورهای مختلف اروپا و مشاهده دستاوردهای اجتماعی و رفاهی آنها و مقایسه آن با آنچه که او در آمریکا تجربه کرده است.

تماشای این مستند جذاب زمانی برای ما خاص تر می شود که سبک زندگی مردم جهان را با خود و وضعیت اقتصادی مان مقایسه می کنیم. اپیزودی که احتمالاً بسیاری از ما ایرانیان را تا روزهای متمادی دچار افسردگی خواهد کرد، اپیزود مربوط به کشور نروژ باشد و پیشنهاد می کنیم با اعصابی آسوده به سراغ آن بروید!  

نمره آی ام دبی بی: 7.5

نمره متاکریتیک: 64

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها