صفحه اصلی > گزارش ویژه : از وداع با مادربزرگ تا روزهای تلخی لورل و هاردی! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 10 )

از وداع با مادربزرگ تا روزهای تلخی لورل و هاردی! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته ( شماره 10 )

وداع (The Farewell):

 

وداع (The Farewell): « وداع » یکی از تحسین شده ترین فیلمهای سال 2019 بود که حتی احتمال نامزدی اسکار ستاره اصلی فیلم یعنی ” آوکافینا ” را مطرح کرده بود که به سرانجام نرسید.

« وداع » داستان یک خانواده چینی را روایت می کند که متوجه می شوند مادربزرگ خانواده که در چین زندگی می کند، در شُرف مرگ است. به همین دلیل اعضای خانواده که هرکدام در کشورهای مختلف زندگی می کنند تصمیم می گیرند روزهای آخر را در کنار مادربزرگ باشند اما اتفاقات آنطور که انتظار می رفت پیش نمی رود.

در « وداع » تاکید فیلمساز بر اختلافات فرهنگی میان آمریکا و چین و خانواده از هم پاشیده ای است که یک بهانه آنها را دوباره دور هم جمع کرده است. « وداع » دلنشین است و تماشاگر با فیلم احساس صمیمیت می کند.

نمره آی ام دبی بی: 7.6

نمره متاکریتیک: 89

همیلتون (Hamilton

همیلتون (Hamilton): فیلمهای موزیکال هالیوودی معمولاً در ایران طرفداران کمتری دارد و وقتی صحبت از اجرای صحنه ای باشد وضعیت به مراتب بدتر هم می شود! اما دومین پیشنهاد فیلم و سریال این هفته ما فیلم – تیاتر  « همیلتون » است. نمایش موزیکالی که به صورت سینمایی فیلمبرداری شده و تحسین شده ترین نمایش موزیکال یک دهه اخیر آمریکا محسوب می شود.

« همیلتون » داستان زندگی آلکساندر همیلتون، یکی از بنیان گذاران آمریکا و سرنوشت تراژیکی که تجربه کرد را روایت می کند. در این نمایش شخصیت های مهم تاریخی از جمله جورج واشنگتن و توماس جفرسون نیز حضور دارند.

تمام دیالوگ های « همیلتون » در نزدیک به 3 ساعت، در قالب شعر و آواز بیان می شود. آهنگ هایی که در مدت زمان اجرا می شنوید از پرفروش ترین موسیقی های آمریکا طی چند سال اخیر بوده اند. نمایشنامه « همیلتون » می تواند برای علاقه مندان به تئاتر و سینما یک الگوی تمام عیار از هنر نویسندگی باشد.

نمره آی ام دبی بی: 8.6

نمره متاکریتیک: 90

استن و اولی (Stan and Ollie):

استن و اولی (Stan and Ollie): احتمالا شما هم یکی از علاقه مندان کمدی های استنلی لورل و اولیور هاردی هستید. دو کمدینی که سالها لبخند به لبان ما آوردند اما آنطور که شایسته بود نتوانستند زندگی خوبی برای خود بسازند.

فیلم « استن و اولی » به آخرین فعالیت مشترک این دو اسطوره کمدی می پردازد و ماجرای اجرای مشترک آخرشان را به تصویر می کشد.

« استن و اولی » به بخش های کمتر دیده شده از روابط این دو کمدین می پردازد. اختلافات میان این دو و تلاش برای ماندگار شدن در ذهن تماشاگران در حالی که دوره آنها به پایان رسیده، لحظات تلخی را برای تماشاگر به همراه خواهد داشت. « استن و اولی » با بازی خوب دو ستاره اش یعنی استیو کوگان و جان سی ریلی تماشاگرش را تحت تاثیر قرار می دهد و درس های اخلاقی زیادی هم برای مخاطب به همراه دارد. پیشنهاد آخر این هفته ما فیلم کمتر دیده شده « استن و اولی » است.

نمره آی ام دبی بی: 7.2

نمره متاکریتیک: 75

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها