صفحه اصلی > چهره هفته : بیوگرافی آنیا تیلور – جوی (Anya Taylor-Joy)

بیوگرافی آنیا تیلور – جوی (Anya Taylor-Joy)

آنیا تیلور - جوی : Anya Taylor-Joy

آنیا تیلور – جوی : Anya Taylor-Joy

تاریخ تولد : 16 آپریل 1996 در میامی، آمریکا

مهمترین افتخارات: –

 

بیوگرافی کوتاه :

آنیا تیلور – جوی در سال 1996 در شهر میامی متولد شد. آنیا در ابتدا قصد داشت بالرین شود از این رو، تحت آموزش باله قرار گرفت و در کنار آن به فعالیت در عرصه مدلینگ پرداخت. آنیا خوش شانس بود چراکه خیلی طول نکشید تا نخستین حضور در مقابل دوربین را تجربه کند. او در سال 2014 بازیگر « آکادمی خون آشام ها » شد و ورودش به عرصه تصویر را جشن گرفت.

به فاصله کوتاهی از نخستین تجربه بازیگری، آنیا به فیلم مستقل و موفق « The Witch » پیوست و نقش اصلی آن فیلم را ایفا کرد. « جادوگر » با استقبال گرم منتقدان همراه شد و توانست نام این بازیگر جوان را بر سر زبانها بیندازد. آنیا سپس به دو فیلم « شکاف » و « شیشه » به کارگردانی ام نایت شیامالان پیوست که آثار موفقی بودند. اما اثری که او را به شهرت جهانی رساند، بازی در نقش اصلی سریال « The Queen’s Gambit » بود. سریال محبوبی که با نقدهای مثبت بسیاری مواجه شد و توانست رکورد تماشا را در سرویس های پخش ویدئویی بشکند و نام آنیا تیلور – جوی را به عنوان ستاره ای آینده دار مطرح نماید.

 آنیا تیلور - جوی : Anya Taylor-Joy

نکاتی که احتمالا درباره آنیا تیلور – جوی (Anya Taylor-Joy) نمی دانید :

اصالتی آرژانتینی دارد و حتی تا 8 سالگی به زبان اسپانیایی صحبت می کرد! او زبان انگلیسی را پس از 8 سالگی و زمانی که به همراه خانواده به لندن نقل مکان کردند آموخت. با اینحال او کماکان به زبان اسپانیولی مسلط است.

زمانی که نوجوان بود و در حال پیاده روی در لندن بود. متوجه شد که ماشینی در حال تعقیب و آمدن به سمت اوست. از این رو، او سعی کرد با دویدن از مهلکه فرار کند اما صدایی از داخل ماشین شنید که به او می گفت:« اگه بایستی پشیمان نمیشی!… یکی داخل ماشین هست که می خواد تو رو ببینه! » و آنیا بلافاصله متوجه شد که آن فرد، سارا دوکاس، استعدادیاب مشهور است که قصد داشته پیشنهاد کار مدلینگ به او ارائه نماید! این ملاقات در نهایت به مدل شدن تیلور – جوی و سپس بازیگری اش منجر شد.

نام کاملش « آنیا ژوزفین ماریا تیلور – جوی » است!

او کوچکترین عضو از شش کودک خانواده است.

توانایی نواختن گیتار الکتریک را دارد.

گفته که مجذوب بازیگر بریتانیایی، ادی ردماین است.

آنیا تیلور - جوی : Anya Taylor-Joy

اگرچه اغلب او را با رنگ موهای تیره در فیلمها و سریال های تلویزیونی دیده ایم، اما رنگ موی طبیعی او بلوند است.

پدرش بانکدار و مادرش عکاس و طراح بوده است.

گفته که دلیل مهاجرت خانواده اش از آرژانتین این بوده که شرایط سیاسی و اجتماعی مناسبی برای زندگی در آن کشور وجود نداشته است. او همچنین از انگلستان و آمریکا به دلیل فرصتی که برای رسیدن به اهداف شان به آنها داده تشکر کرده است.

در یک مصاحبه گفته:« من بلافاصله پس از تولد در میامی به آرژانتین نقل مکان کردم جایی که هنوز بسیاری از اعضای فامیل و خانواده در آنجا ساکن هستند. زمانی که در کودکی به لندن نقل مکان کردم و زبان انگلیسی را یاد گرفتم، نمی توانستم شهر لندن را بفهمم! من از جایی آمده بودم که همه چیز در آن سبز و گران بود و حیوانات در همه جای آن قدم می زدند. زمانی که به انگلیس اومدم و زندگی را در اینجا یافتم به خودم گفتم:« اینجا چه خبره!؟ »

آنیا تیلور - جوی : Anya Taylor-Joy

مهمترین آثار آنیا تیلور – جوی (Anya Taylor-Joy):

The Witch

Morgan

Split

Glass

Peaky Blinders

Emma

The New Mutants

 

امیر گلسفیدی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها