صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توضیح رزاریو داوسن درباره اتهام حمله به یک تراجنسیتی!

توضیح رزاریو داوسن درباره اتهام حمله به یک تراجنسیتی!

داوسن

«جینا کارانو» تنها بازیگر سریال «مندلوری»  نیست که با انتقاد هواداران روبرو شده است. «رزاریو داسن» آخر هفته‌ی گذشته در اپیزود پنجم از فصل دوم سریال نقش «آسوکا تانو» را بازی کرد و هواداران سریال از اولین نسخه‌ی لایو-اکشن این شخصیت رضایت داشتند، اما داسن بیش از یک سال قبل درگیر یک پرونده‌ای بود که به اعتقاد برخی تراجنسیت‌هراسانه است. داسن پیش‌تر این اتهامات را «بی‌اساس» خوانده بود اما به‌تازگی در مصاحبه با مجله‌ی «ونتی فر» دقیق‌تر به این موضوع جنجالی پرداخته است.

داسن ۴۰ ساله که دوست دختر سناتور نیویورک «کوری بوکر» است، اکتبر گذشته بنابر ادعای یک فرد تراجنسیتی مورد تعرض قرار گرفته. در این پرونده چندین ادعا از جمله تعرض و ضرب و جرح متهم شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، داسن می‌گوید:‌ «خوب، اولاً می‌خواهم بگویم درک می‌کنم… که چرا مردم نگران بودند و نگران هستند. من هم اگر جای آن‌ها بودم و چنان ادعاهایی را می‌شنیدم نگران می‌شدم. اما همان‌گونه که در این چند ماه گذشته و همین اواخر دیده‌ایم، حقیقت افشا شده است. تمامی اتهاماتی توسط فردی که آن‌ها را مطرح کرده پس گرفته شده، و همان‌گونه که گفتید، این واقعیت که اتهامات توسط فردی مطرح شده که از دوران نوجوانی و بخش زیادی از زندگی‌ام می‌شناسم، و خانواده‌ی من سعی کرده همچون گذشته به او کمک کند، مرا غمگین می‌کند. اما هنوز با او به‌شدت همدردی می‌کنم.»

«ونتی فر» گزارش داده است که ۱۸ مورد از ۲۰ اتهام مطرح شده علیه داسن و خانواده‌اش پس گرفته شده و وکیل فرد مدعی از پرونده خارج شده است. تنها دو فقره اتهام باقی مانده و هر دوی آن‌ها شامل درگیری فیزیکی میان آن فرد با مادر داسن می‌شود. دادگاه عالی لس‌آنجلس ماه آینده روشن خواهد کرد که به اندازه‌ی کافی برای ادامه‌ی پرونده مدرک وجود دارد یا نه.

داسن می‌گوید: «دلیل اینکه تمامی اتهامات پس گرفته شدند این بود که اتفاق نیفتاده بودند.» او اضافه می‌کند:‌ «من همیشه از جایگاهم برای مبارزه، بالا بردن و توانمندسازی جامعه‌ی دگرباشان استفاده کرده‌ام و از پلتفرمی که در اختیار دارم، صدای افراد تراجنسیتی را در آثار داستانی و غیرداستانی که تهیه و کارگردانی کرده‌ام به گوش رسانده‌ام. بنابراین فکر می‌کنم سابقه‌ام بسیار روشن باشد.»

داسن در این مصاحبه در مورد نحوه‌ی راه‌یابی شخصیت «آسوکا تانو» به سریال «مندلوری» می‌گوید: «یک هوادار توییتی ارسال کرد و من را برای این نقش پیشنهاد کرد. من هم این توییت را بازنشر کردم و گفتم: «قطعاً، چرا که نه.» و به نظر می‌رسد که این توییت توجه کسی که مدت‌هاست تبلیغات «جنگ ستارگان» را انجام می‌دهد جلب کرده و این زن توییت را برای «دیو فیلونی» [کارگردان سریال] فوروارد کرده. این‌گونه بود که کل قضیه شروع شد. با خود گفتم: «وای خدای من، همین الان باعث شدم انتخاب هواداران عملی شود؟»»

داسن در ادامه فاش می‌کند که حضور «جرج لوکاس» در محل فیلمبرداری «مندلوری» بر فشار بازی در نقش این شخصیت به‌شدت محبوب افزوده است: «بدون تردید به‌شدت مضطرب بودم اما بودن در کنار دیو [فیلونی] و [جرج لوکاس] فوق‌العاده بود. فشار زیادی وجود داشت اما لذت‌بخش نیز بود. هر دوی آن‌ها چشم به من دوخته بودند و در عین حال ندوخته بودند، متوجه منظورم هستید؟ آن‌ها به تخیلاتی نگاه می‌کردند که حیات پیدا کرده بود.»

اپیزودهای جدید «مندلوری» جمعه‌ها از دیزنی+ روی ایر می‌رود.


 

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

صحبت های امیلیا کلارک درباره تبعیض جنسیتی در « بازی تاج و تخت »

هالی بری بابت سخنانش درباره تمایل به بازی در نقش مرد تراجنسیتی عذرخواهی کرد!

ناراحتی شدید مگان فاکس از نگاه جنسیتی که هالیوود به او داشته

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها