صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حسرت کاپولا برای جورج لوکاس / او باید فیلم های بیشتری می ساخت!

حسرت کاپولا برای جورج لوکاس / او باید فیلم های بیشتری می ساخت!

فرانسیس فورد کاپولا جورج لوکاس

کاپولا در مورد دوران فیلمسازی لوکاس می‌گوید: «فقط کافی است نگاهی بیندازید به «دیوارنویسی آمریکایی» و همه‌ی نوآوری‌هایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری از او می‌دیدیم.»

«فرانسیس فورد کاپولا» در دوران «هالیوود جدید» راهنمای «جورج لوکاس» بود و تهیه‌کننده‌ی فیلم «دیوارنویسی آمریکایی» (American Graffiti) او در سال ۱۹۷۳. لوکاس پس از این فیلم «جنگ ستارگان» (Star Wars) را ساخت که آغازگر یک چندگانه‌ی عظیم بود، به حدی که او هرگز فرصت کارگردانی فیلمی متفاوت را پیدا نکرد. این فیلمساز پس از قسمت اول «جنگ ستارگان» در سال ۱۹۷۷، چهار فیلم پیش‌درآمد که بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۵ عرضه شدند کارگردانی کرد، اما کاپولا در مصاحبه‌ای مفصل به «ورایتی» می‌گوید این اتفاق غم‌انگیزی است.

کاپولا می‌گوید: «او اثری خلق کرد که سرخوشی و شادی و لذت برای بسیاری از مردم به همراه آورد – و حتی کمی حکمت. هر سودی که به حالش داشته استحقاقش را دارد. اگر غمگین هستم به این علت است که او فیلم‌های دیگری که می‌خواست را نتوانست بسازد. جورج یک انسان نابغه و بااستعداد است. فقط کافی است نگاهی بیندازید به «دیوارنویسی آمریکایی» او و همه‌ی نوآوری‌هایش را ببینید. باید فیلم‌های بیشتری چون این می‌دیدیم.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کاپولا می‌گوید لوکاس می‌داند که تصمیمش در مورد اینکه تنها «جنگ ستارگان» بسازد او را ناراحت می‌کند. کارگردان «پدرخوانده» (The Godfather) اضافه می‌کند: «به جایی رسیده‌ام که نمی‌توانم دیگر مطرحش کنم. او را یک برادر کوچکتر برای خود می‌دانم. ما قدیمی‌تر ها باید از موفقیت [جوانان] تجلیل کنیم. متوجه هستم که دخترم سوفیا، به نحوی موفق‌تر از من است، و مردم بیشتر [از اینکه مشتاق فیلم بعدی من باشند] دوست دارند بدانند او چه فیلمی می‌سازد. همین‌گونه باید باشد.»

اگرچه لوکاس تنها «جنگ ستارگان» را کارگردانی کرد، اما در مقام تهیه‌کننده در تولید «ایندیانا جونز» و بسیاری دیگر از چندگانه‌ها مشارکت داشت. او اگر فرصتش را به دست می‌آورد حتی «جنگ ستارگان» بیشتری کارگردانی می‌کرد. این فیلمساز قصد داشت سه‌گانه‌ی دیگری برای این دنیا بسازد اما در نهایت خانواده را در اولویت قرار داد. لوکاس کمپانی لوکاس‌فیلم را با قراردادی ۴ میلیارد دلاری به دیزنی فروخت و این برند را واگذار کرد. او می‌گوید این تصمیم «بسیار، بسیار دردناک» اما درست بوده است.

لوکاس حتی در کارگردانی فصل هشتم «بازی تاج‌وتخت» (Game of Thrones) نیز به «دیوید بنیاف» و «دی.بی. وایس» یاری رساند. او در محل فیلمبرداری سریال ظاهر شد و در کارگردانی اپیزود اول فصل به «دیوید ناتر» مشاوره داد. خالق «جنگ ستارگان» حتی در کارگردانی یکی از صحنه‌های «دنریس تارگرین» و «جان اسنو» با بازی «امیلیا کلارک» و «جان اسنو» مشارکت کرد.

بنیاف آوریل سال گذشته توضیح داده بود: «وقتی فهمیدیم که «جورج لوکاس» می‌خواهد از محل فیلمبرداری ملاقات کند، فکر کردیم که یک شوخی است. اما بعد واقعاً هیجان‌زده و مضطرب شدیم زیرا او «جورج لوکاس» است.»


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

فرانسیس فورد کاپولا نسخه ای جدید از « پدرخوانده » می سازد!

فرانسیس فورد کاپولا : فیلمهای مارول مانند کسی است که بدون رابطه جنسی بچه دار می شود!

کارگردان سه گانه « پدرخوانده » هم به آثار اَبَرقهرمانی حمله کرد / کاپولا: فیلمهای مارول نفرت انگیز هستند!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها