صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردان ایرانی « هملت » را با بازی نومی راپاس می سازد

کارگردان ایرانی « هملت » را با بازی نومی راپاس می سازد

علی عباسی ناموی راپاس

علی عباسی کارگردان شناخته شده ایرانی سوئدی فیلم “هملت” را با بازی نومی راپاس ستاره سینمای سوئد می‌سازد.

نومی راپاس بازیگر ۴۰ ساله سوئدی که در سه‌گانه‌ی “میلنیوم” (Millennium) نقش “لیسبت سالاندر” را بازی کرده، به فیلم “هملت” (Hamlet) “علی عباسی” پیوست.

عباسی کارگردانی سوئدی-دانمارکی-ایرانی است که در سال ۲۰۱۸ فیلم “شلی” (Shelley) را به عنوان اولین فیلم بلندش ساخت و در بخش “پانوراما” جشنواره‌ی برلین رقابت کرد. “مرز” (Border) او نیز در جشنواره‌ی فیلم کن همان سال برنده‌ جایزه‌ “نوعی نگاه” شده است.

این کارگردان در اقتباس از “هملت” اثر “ویلیام شکسپیر” با “متا فیلم” دانمارک، تهیه‌کنندگان “مرز” همکاری می‌کند و “سیون” شاعر و نویسنده‌ی ایسلندی فیلمنامه‌ی پروژه را به نگارش درمی‌آورد. فیلمبرداری این اقتباس پاییز سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد.

راپاس می‌گوید: “”هملت” پروژه‌ای رؤیایی به ناب‌ترین و قدرتمندترین شکل خودش است. علی، سیون و متا فیلم به نظر من هنرمندانی در بالاترین سطح هستند. ‌آن‌ها حقیقتاً در زمینه‌های مختلف انقلابی و جسورند و همیشه در بهترین شرایط قرار دارند. روایت یک داستان دانمارکی با تأثیرپذیرفتگی اسکاندیناویایی و ساختن آن با این گروه از افراد، مانند یک رؤیاست.”

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، عباسی اضافه می‌کند: “شکسپیر “هملت” را از ما به سرقت برد. حالا نوبت ماست تا آن را بازپس بگیریم و آن را چنان خونین و دیوانه‌وار بسازیم که او در گور به خود بلرزد. بیایید “هملت” را دوباره حالت باشکوهش برگردانیم!”

راپاس سابقه‌ بازی در “پرومتئوس”، “بیگانه: پیمان” و “شرلوک هلمز: بازی سایه‌ها” را دارد.

سیون یکی از شناخته‌شده‌ترین شاعران و رمان‌نویسان ایسلندی است که در سال ۲۰۰۱ با “رقصنده در تاریکی” لارس فون تریه نامزد اسکار بهترین ترانه شد. او به تازگی در “شمالی” به کارگردانی “رابرت اگرز” در نگارش فیلمنامه مشارکت کرده است.


 

خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

جان سینا با نامزد ایرانی خود ازدواج کرد

کارگردان ایرانی: مبتلا به بدترین نوع کرونا شده ام! / اگر بمیرم کسی متوجه نمی شود!

سلبریتی های ایرانی که در صفحات مجازی غلط املایی دارند! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها