صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ابراز تمایل کریستوفر نولان برای ساخت بازی کامپیوتری!

ابراز تمایل کریستوفر نولان برای ساخت بازی کامپیوتری!

کریستوفر نولان

نولان فاش کرد که زمانی قصد داشته فیلم «تلقین» را به بازی تبدیل کند.

بازی ویدیویی «تنت» (Tenet) احتمالاً ساخته نخواهد شد، اما «کریستفر نولان» درها را برای تبدیل شدن فیلم‌هایش به بازی ویدیویی باز گذاشته است. او به تازگی در مصاحبه با «جف کیلی» مجری مراسم «جوایز بازی» (The Game Awards) نظرش را در مورد بازی‌های ویدیویی ابراز کرده. این فیلمساز می‌گوید علی‌رغم دشواری‌های تولید بازی ویدیویی، تمایل دارد که اگر فرصت مناسبی دست دهد، این مدیوم را بکاود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، نولان می‌گوید:‌ «تولید فیلم پیچیده است و وقت زیادی می‌گیرد. اما تولید بازی ویدیویی حتی پیچیده‌تر و طولانی‌تر است. نحوه‌ی کار صنعت بازی‌سازی… بسیار دشوار است. ساده‌تر این است که یک بازی دارای مجوز را بسازید و سعی کنید از یک برند از بنا شده توسط یک فیلم استفاده کنید… بهتر است که یک برند را از صفر شروع نکنید. [برندی] می‌خواهید که به خودی خود عالی باشد… کاری نیست که بشود دست کم گرفت اما قطعاً به آن علاقه دارم.»

هرچند دهه‌هاست که بازی‌های ویدیویی بر اساس فیلم ساخته می‌شوند، اما اغلب آن‌ها به شکست هنری و تجاری انجامیده‌اند. «جنگ ستارگان»‌ (Star Wars) یک نمونه‌ی قابل ذکر است. نولان اضافه می‌کند که او زمانی قصد داشته فیلم «تلقین» (Inception) را به بازی تبدیل کند اما در نهایت پروژه را کنسل کرده.

تاکنون هیچ‌یک از فیلم‌های نولان به بازی تبدیل نشده‌اند، اما این کارگردان با مدیوم بیگانه نیست و امسال تریلر «تنت» را از طریق بازی ویدیویی «فورتنایت» (Fortnite) پخش کرد و حتی فیلم «تلقین» را درون بازی برای استریم در دسترس قرار داد.

سه‌گانه‌ی «بتمن» نولان نیز هیچ‌گاه به بازی تبدیل نشده است. فیلم «شوالیه تاریکی» (The Dark Knight) او که اثری تحسین‌شده است، یک سال پیش از بازی «بتمن: تیمارستان آرکهام» (Batman: Arkham Asylum) عرضه شد. موفقیت «تیمارستان آرکهام» به تولید دنباله‌های مختلف انجامیده است.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

کریستوفر نولان: بازی تام هاردی در « The Dark Knight Rises » شبیه مارلون براندو بود!

خشم کریستوفر نولان از تصمیم کمپانی وارنر / شما نمی دانید باید چطور رفتار کنید!

کنایه تند جورج کلونی به کریستوفر نولان / به زور مردم را به سینما نکشانید!

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها