صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : به لطف کرونا، چین پرفروش ترین بازار سینمای جهان شد!

به لطف کرونا، چین پرفروش ترین بازار سینمای جهان شد!

سینمای چین

برای نخستین بار در تاریخ سینما، گیشه چین رسما از گیشه آمریکای شمالی پیشی گرفت و با رقم ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار پرفروش‌ترین بازار سینمای جهان شد.

گیشه سینمای آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۰ سقوط بزرگی را تجربه کرد و نسبت به سال پیش از آن ۸۰ درصد کمتر بلیت فروخت.

به گزارش مووی مگ به نقل از خبرآنلاین، دلیل سقوط روشن است، شیوع کرونا اغلب بازارهای بزرگ سینمای جهان را گرفتار کرده است و در مجموع گیشه جهانی سینما نسبت به سال ۲۰۱۹ با افت ۷۰ درصدی روبه‌رو شده است.

در حالی که میزان بلیت‌فروشی در آمریکای شمالی (بزرگترین بازار سینمای جهان) در سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بود، سال ۲۰۲۰ فقط ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار بلیت فروخته شد.

این رقم پایین‌ترین عددی است که در ۴۰ سال گذشته در این بازار ثبت شده است.

گیشه جهانی هم وضع چندان بهتری ندارد و فروش ۱۲ میلیارد دلاری سال ۲۰۲۰ در مقابل فروش ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلاری سال ۲۰۱۹ رقم ناچیزی است.

در این میان چین نسبت به سایر کشورها وضع بهتری دارد و در سال ۲۰۲۰ برای نخستین بار پرفروش‌ترین بازار سینمای جهان شد. رقم بلیت‌فروشی در گیشه سینمای چین در سال ۲۰۲۰ از ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار بیشتر شد. البته بازار سینمای چین هم در سال ۲۰۲۰ بسیار کوچک‌تر شده است. فروش گیشه سینمای این کشور در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۹ میلیارد دلار رسیده بود.

در همین حال عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۰ هم به فیلمی چینی به نام «هشت صد» با فروش ۴۴۰ میلیون دلاری رسید. در شرایط عادی معمولا این عنوان به یک فیلم پرهزینه هالیوودی می‌رسید. در سال ۲۰۲۰ عنوان پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی سینما به «پسران بد، تا ابد» با فروش ۴۱۳ میلیون دلاری رسید.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

12 واقعیت جالبی که تابحال درباره آل پاچینو نمی دانستید + تصاویر

شخصیت شناسی سریال « بازی تاج و تخت » براساس زودیاک چینی! + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها