صفحه اصلی > گزارش ویژه : سفر در زمان با چاشنی عشق و قتل! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته (شماره 13)

سفر در زمان با چاشنی عشق و قتل! / پیشنهاد فیلم و سریال آخر هفته (شماره 13)

لوپر (Looper

 

لوپر (Looper): حالا که بحث سفر در زمان به دلیل انتشار فیلم « تنت » داغ هست، این بار در پیشنهاد فیلم هفته تصمیم گرفته ایم که سه فیلم جذاب با موضوع سفر در زمان را برای آخر هفته پیشنهاد کنیم تا با دیدنشون دیگه ظرفیت سفر در زمان تون تکمیل بشه!

اولین پیشنهاد ما فیلم « لوپر » به کارگردانی رایان جانسون است. فیلم فوق العاده ای که متاسفانه در زمان اکران خیلی تحویل گرفته نشد اما حالا که چند سال از اکرانش گذشته همیشه یکی از عناوین ثابت در دسته بندی برترین فیلم های تخیلی چند دهه اخیر سینما قرار دارد.

داستان فیلم در سال 2074 آغاز می شود. جایی که افراد به گذشته فرستاده می شوند تا افراد را به قتل برسانند و آینده را تغییر دهند اما چه می شود اگر مقتول خود قاتل باشد؟!

« لوپر » را رایان جانسون کارگردانی کرده که یکی از خوش فکر ترین کارگردانان چند دهه اخیر سینما بوده. از جانسون اخیر فیلم « چاقوکشی » با بازی دنیل کریگ رو دیده بودیم که تحسین های فراوانی را برانگیخت. ایده بکر و کارگردانی مسلط جانسون به همراه بازی های خوب بازیگران، از امتیازات فیلم « لوپر » محسوب می شود.

نمره آی ام دبی بی: 7.4

نمره متاکریتیک: 84

درباره زمان (About Time):

درباره زمان (About Time): اغلب زمانی که صحبت از سفر در زمان می شود، قتل و جنایت به ذهن می آید اما ایده ریچارد کورتیس برای ساخت فیلم « درباره زمان » متفاوت بود.

داستان فیلم درباره مرد جوانی به نام تیم است که متوجه می شود می تواند در زمان سفر کند و اتفاقات دنیا را تغییر دهد. او تصمیم می گیرد به گذشته سفر کند تا با دختر مورد علاقه اش آشنا شود اما اتفاقات آنطور که انتظار دارد پیش نمی رود و..

بهترین دلیل برای تماشای « درباره زمان » کارگردانش یعنی ریچارد کورتیس است. اگر کورتیس را بشناسید، بی درنگ به تماشای « درباره زمان » خواهید نشست. وی سازنده برترین فیلم های عاشقانه – کمدی چند دهه اخیر سینما از جمله « Love Actually » بوده است که تقریبا تمام تماشاگران از تماشای آثارش رضایت داشته اند! « درباره زمان  » هم صمیمی و شوخ طبع است و به شدت حالتان را خوب می کند!

نمره آی ام دبی بی: 7.8

نمره متاکریتیک: 65

تقدیر (Predestination

تقدیر (Predestination): بسیاری پس از تماشای فیلم « تنت » معتقد بودند که در جایگاه مقایسه فیلم « تقدیر » به مراتب اثری تماشایی تر از فیلم نولان بوده است!

داستان « تقدیر » درباره ماموری است که در جریان خنثی سازی صورتش می سوزد و به بیمارستانی در آینده فرستاده می شود تا فرآیند ترمیم بر روی صورتش آغاز شود و پس از آن ماموریتی جدید به او محول می شود که…

« تقدیر » جذاب و تماشایی است و مخاطب را تا دقایق پایانی کنجکاو نگه می دارد. « تقدیر » در عین پیچیدگی، روایتی ساده دارد و از این حیث بسیاری آن را مزیت فیلم در مقایسه با « تنت » عنوان کرده اند.

نمره آی ام دبی بی: 7.5

نمره متاکریتیک: 69

 

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها