صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : کارگردانان « Mosul » از طرف داعش به مرگ تهدید شدند!

کارگردانان « Mosul » از طرف داعش به مرگ تهدید شدند!

Mosul

جو و آنتونی روسو تهدید شدن بازیگران فیلم “موصل” (Mosul) به مرگ توسط داعش واکنش نشان دادند. این فیلم به کارگردانی “متیو مایکل کارناهان” و تهیه‌کنندگی “برادران روسو” ۲۶ نوامبر گذشته از نت‌فلیکس پخش شد و در مناطق خاور میانه و اروپا عنوانی پربیننده بود. در این فیلم “آدام بسا” نقش یک مأمور پلیس جوان و “سهیل دباج” نقش شخصیتی به نام “جاسم” را بازی می‌کند که رهبر گروه است. آن‌ها عملیات‌هایی خطرناک آغاز می‌کنند تا شهر را پاکسازی و نظم را به منطقه بازگردانند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، دباج با انتشار بیانیه‌ای می‌گوید: “وقتی در شبکه‌های اجتماعی نوشتم که فیلم بیرون خواهد آمد، در اولین روز واکنش‌های بسیار از سوی داعش سر زد. آن‌ها ویدیوها و الفاظ ناشایستی فرستادند. مثلاً گفتند ما حالا [از انتشار فیلم] آگاهیم و تو باید مراقب خودت باشی. هر روز، سر خودت را لمس کن تا بدانی که واقعاً سر جای خودش است. می‌گفتند: “می‌دانیم کجا زندگی می‌کنی و به سراغت خواهیم آمد.”

کارناهان تهدید به مرگ “محصول جانبی وحشتناک” فیلم پس از پربیننده شدن بوده است. “جو روسو” می‌گوید این “قطعاً تجربه‌ی ناخوشایندی برای بازیگران است” و اضافه می‌کند: “هیچ‌گاه تجربه‌ی خوشایندی نیست که حریم خصوصی شما نقض شود، و دریافت تهدید مرگ از منابع ناشناس وحشتناک است. فکر می‌کنیم که توسط نت‌فلیکس و تیم امنیتی خودمان به شکل ماهرانه‌ای مدیریت شده است.”

در حین تولید “موصل” در مراکش، کمپانی AGBO برادران روسو از سرویس امنیتی “تایگرسوان” (TigerSwan) برای محافظت از عوامل و بازیگران در مقابل تهدیدهای احتمالی داعش و نیز درز داستان فیلم استفاده کرد. آن‌ها پس از انتشار فیلم دوباره به “تایگرسوان” روی آوردند تا در مقابل تهدید‌های مرگ محافظت شوند.

آنتونی روسو” می‌گوید: “فقط می‌توانم بگویم که ما این موضوع را بسیار جدی گرفته‌ایم. می‌دانیم که فیلم برای هر کسی که در تولیدش مشارکت کرده خطرناک بوده. ما بالاترین درجات امنیتی را اعمال کردیم و با این فرایند پس از کار بر روی فیلم‌های مارول آشنایی داشتیم.”

او اضافه می‌کند که از نظر پنهان‌کاری فیلم در سطح کاملاً جدیدی بوده است: “ما فیلمنامه‌ها را پخش نکردیم، یک نام رمز برای فیلم داشتیم و وقتی آن را توزیع کردیم هرگونه ارجاع به داعش را از متن حذف کردیم، بنابراین هیچ‌گاه آشکارا نامی از آن‌ها برده نشد. ما با بهترین گروه‌های امنیتی کار کردیم با این حال خطر وجود داشت، اما باید در یک کشور خاور میانه‌ای حاضر می‌شدیم و فیلم را می‌ساختیم. در معرض خطر قرار گرفتیم و تا حد ممکن مسئولیتش را می‌پذیرفتیم اما همه فکر کردندکه ارزش خطر کردن را دارد.”


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

وحشت جورج کلونی از حضور داعش در زندگی خانواده اش به جهت اقدامات همسرش!

صحبت های بازیگر انگلیسی که برای نبرد با داعش به سوریه رفته است + تصویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها