صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : پاسخ فینچر به پل توماس اندرسون که برای او آرزوی سرطان کرده بود!

پاسخ فینچر به پل توماس اندرسون که برای او آرزوی سرطان کرده بود!

دیوید فینچر

اگرچه فیلم «باشگاه مشت‌زنی» (Fight Club) «دیوید فینچر» در سال ۱۹۹۹ میان منتقدین دودستگی انداخت، اما افراد زیادی مثل «پل توماس اندرسون» که در همان سال «مگنولیا» (Magnolia) را منتشر کرد، به شکل علنی از فیلم انتقاد نکردند. اندرسون در سال ۲۰۰۰ در مصاحبه با «رولینگ استون» نقدی تند به فیلم فینچر وارد می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که آرزو می‌کند کارگردان به سرطان مبتلا شود چرا که در فیلم او شخصیت «راوی» با بازی «ادوارد نورتون» علی‌رغم اینکه خود از بیماری رنج نمی‌برد از گروه حامیان سرطان بیضه بازدید می‌کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اندرسون در آن زمان در مورد «باشگاه مشت‌زنی» می‌گوید: «سی دقیقه از آن را دیدم تنها به این دلیل که تریلر فیلم ما پیش از آن پخش می‌شد. و خیلی دوست دارم که فیلم را نقد کنم اما فقط تظاهر می‌کنم که آن را ندیده‌ام. غیرقابل تحمل است. آرزو می‌کنم که «دیوید فینچر» به‌خاطر همه‌ی آن شوخی‌ها سرطان بیضه بگیرد، آرزو می‌کنم که سرطان لعنتی بیضه بگیرد.»

حالا پس از گذشت ۲۰ سال فینچر می‌گوید می‌داند که خشم اندرسون از چه چیزی نشأت می‌گیرد. فینچر در مصاحبه‌ی جدیدی با «رولینگ استون» نگاهی انداخته به نقد تند اندرسون در آن سال‌ها.

فینچر می‌گوید: «ببینید، با یکی از عزیزانم سرطان را تجربه کرده‌ام، و درک می‌کنم اگر کسی فکر کند… من فکر نمی‌کنم که می‌خواستیم قربانیان یا بازماندگان سرطان را مسخره کنیم. فکر کردم آنچه چاک [پالانیک نویسنده کتاب «باشگاه مشت‌زنی»] می‌خواسته انجام دهد این بوده که از محیطی درمانی حرف بزند که می‌توان به آن نفوذ یا از آن سوءاستفاده است. ما در مورد همدردی خون‌آشام‌گرایانه حرف می‌زدیم.»

فینچر در ادامه می‌گوید: «سرطان سخت است. چیز وحشتناکی است. در مورد نقل قول پل باید بگویم که درک می‌کنم. اگر در وضعیت روحی خوبی نباشید و اتفاق مهمی را تجربه کرده باشید… پدر من از دنیا رفت و قطعاً سبب شد که احساس متفاوتی نسبت به مرگ و رنج… [مکث می‌کند]. در حالی که شاید پدرم حتی کمتر از پل «باشگاه مشت‌زنی» را می‌پسندید.»

«باشگاه مشت‌زنی» با وجود اینکه یک شکست تجاری بود، در سال‌های بعد به یک اثر کالت کلاسیک مبدل شد. «منک» (Mank) تازه‌ترین فیلم فینچر با نویسندگی پدر کارگردان، به تازگی از نت‌فلیکس پخش شده و یکی از مدعیان کسب اسکار آینده است. اندرسون نیز در حال تولید پروژه‌ی جدیدی با بازی «بردلی کوپر» است که داستانش در دهه‌ی ۱۹۷۰ می‌گذرد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

ادوارد نورتون پس از 20 سال از دلایش شکست « باشگاه مشت زنی » گفت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها