صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : تکنولوژی ترسناک سریال « Black Mirror » به واقعیت می پیوندد!

تکنولوژی ترسناک سریال « Black Mirror » به واقعیت می پیوندد!

black mirror s02e01 be00

مایکروسافت با ارائه‌ی یک پتنت جدید بسیاری از هواداران را به یاد یکی از اپیزودهای سریال «آینه سیاه» (Black Mirror) تحت عنوان «زود برگرد» (Be Right Back) انداخت. در اپیزود اول از فصل دوم، «هیلی آت‌ول» نقش زن جوانی را بازی می‌کند که دوست پسرش با بازی «دامنال گلیسون» در یک سانحه‌ی رانندگی جانش را از دست داده. این زن تصمیم می‌گیرد با استفاده از تکنولوژی دوست پسر مرده‌اش را به شکل هوش مصنوعی زنده کند تا ارتباطش با او قطع نشود.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «ایندیپندنت» اخیراً گزارش داده است که مایکروسافت مجوز پتنتی را کسب کرده که به کمپانی امکان می‌دهد «با استفاده از اطلاعات شخصی فرد درگذشته یک چت‌بات بسازد.» مایکروسافت با این پتنت می‌تواند یک ربات هوش مصنوعی بر اساس «تصاویر، داده‌های صوتی، پست‌های شبکه‌ی اجتماعی، پیام‌های الکترونیکی، و سایر اطلاعات شخصی» خلق کند.

چت‌بات فرد مرده ممکن است به یک شخصیت گذشته یا حاضر (یا نسخه‌ای از آن)، مانند یک دوست، یک خویشاوند، یک آشنا، یک سلبریتی، یک شخصیت خیالی، یک هویت تاریخی، شخصیتی تصادفی، و نیز خودش واکنش نشان دهد. مایکروسافت می‌گوید کاربران زنده می‌توانند یک نسخه‌ی دیجیتال جایگزین از خودشان آموزش دهند.

در اپیزود فصل دوم «آینه سیاه»، شخصیت «مارتا» با بازی آت‌ول به واسطه‌ی یک سیستم پیام‌رسانی هوشمند با دوست پسرش که به شکل مصنوعی بر اساس پروفایل‌های شبکه‌های اجتماعی زنده شده ارتباط برقرار می‌کند. وقتی مارتا ویدیوهای دوست پسرش را در این سرویس بارگذاری می‌کند، تکنولوژی به او امکان می‌دهد که با پسر تماس بگیرد و صدای مصنوعی‌اش را در طرف دیگر بشنود. مارتا در نهایت دوست پسرش را به شکل یک ربات بازآفرینی می‌کند. این اپیزود در حالی به اتمام می‌رسد که مارتا ربات پسر را در پستوی خانه‌اش نگه می‌دارد تا فرزندش در تعطیلات آخر هفته با پدرش ارتباط برقرار کند.

«چارلی بروکر» خالق «آینه سیاه» اخیراً اعلام کرد که دوران پاندمی به اندازه‌ی کافی «غم‌افزا» است و در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید فصل‌های جدید ندارد. با این حال، او به‌تازگی مستندنمای «مرگ بر ۲۰۲۰» (Death to 2020) را برای نت‌فلیکس ساخته است.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

10 فیلم تخیلی برتری که داستانشان در زمستان اتفاق می افتد + تصاویر

بهترین فیلم های تخیلی 2020 که باید دید + تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها