صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : حمایت تد کروز ( سناتور آمریکایی ) از جینا کارانو بابت اظهاراتش

حمایت تد کروز ( سناتور آمریکایی ) از جینا کارانو بابت اظهاراتش

جینا کاراون تد کروز

«تد کروز» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی از «جینا کارانو» بازیگر اخراجی سریال «مندلوری» (The Mandalorian) دیزنی+ حمایت کرد. لوکاس‌فیلم اعلام کرده است که با کارانو به دلیل مقایسه آمریکا با آلمان نازی همکاری نخواهد کرد. به فاصله‌ی کوتاه پس از این اخراج، آژانس UTA نیز اعلام کرد به همکاری خود با کارانو پایان می‌دهد.

کارانو در صفحه‌ی اینستاگرامش جمهوری‌خواهان در آمریکا را با یهودیان در آلمان نازی مقایسه کرده بود. کروز سناتور تگزاس به اخراج کارانو در صفحه‌ی توییترش واکنش نشان داده و از این بازیگر حمایت کرده است.

کروز می‌نویسد: «جینا کارنوی اهل تگزاس مرزهای دنیای «جنگ ستارگان» را درهم شکست: او نه یک پرنسس، نه یک قربانی، و نه یک جدای رنج‌دیده بود. او نقش زنی را بازی کرد که افراد را سر جای خود می‌نشاند و الگویی برای دختران بود. او در دیدنی شدن دوباره «جنگ ستارگان» نقش مهمی داشت. با این حال دیزنی او را تحریم کرد.»

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در استوری بازنشر شده‌ی کارانو آمده بود: «یهودیان در خیابان‌ها لگدمال شدند، نه توسط سربازان نازی بلکه توسط همسایگان‌شان… حتی توسط کودکان. از آن‌جا که تاریخ تحریف شده، اغلب مردم امروز متوجه نیستند که برای رسیدن به نقطه‌ای که سربازان نازی بتوانند به راحتی هزاران یهودی را جمع کنند، ابتدا دولت باید کاری کند که همسایگان‌شان از آن‌ها بیزار شوند چون یهودی‌اند. این نگاه چه تفاوتی با بیزاری از یک فرد به دلیل عقاید سیاسی‌اش دارد؟»

کروز اوایل فوریه با تمسخر هالیوود مواجه شد وقتی که گفت چپ‌گرایان با سریال «واچمن» (Watchmen) و فیلم «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) نشان می‌دهند که «مردم یک بیماری‌اند.» کروز در یکی از اپیزودهای پادکست «وردیکت» که در توییتر طی ۲۴ ساعت بیش از یک میلیون مرتبه شنیده شد به این مسائل پرداخت.

کروز در این پادکست به می‌گوید: «از اجتناب‌ناپذیری حرف زدید. باید بگویم که «انتقام‌جویان: آخر بازی» به ذهن می‌آید… آیا دقت کرده‌اید که در بسیاری از فیلم‌ها محافظین محیط زیست شخصیت‌های منفی‌اند؟ چه تانوس باشد چه سریال «واچمن»… نگاه چپ این است که مردم یک بیماری‌اند. آن‌ها مانند «توماس مالتوس» معتقدند که انسان‌های بیش از حد زیادی در دنیا وجود دارند، مردم زیان‌آورند و همه‌چیز در شرایط بهتری می‌بود اگر انسان‌های کمتری وجود می‌داشت. تانوس می‌خواست با یک بشکن پنجاه درصد اشکال مختلف حیات را از عالم حذف کند.»

«لایلا بایاک» نویسنده و تهیه‌کننده‌ی سریال «واچمن» شبکه‌ی HBO در واکنش به اظهارات کروز می‌گوید: «سلام آقای کروز. نویسنده و تهیه‌کننده‌ی «واچمن» هستم. در مورد چه مزخرفی حرف می‌زنی؟»

«سی. رابرت کارگیل» نویسنده‌ی «دکتر استرنج» (Doctor Strange) واکنش نشان می‌دهد: «لحظه مورد علاقه‌ی من زمانی است که از «واچمن» نام می‌برد، روشن است که منظورش نسخه‌ی تلویزیونی است، و بعد متوجه می‌شود که به بحث بی‌ارتباط است.»

«پارکر مالوی» نویسنده می‌گوید:‌ «حتی با عقل جور درنمی‌آید. جدا از اینکه «واچمن» ارتباطی با محافظت از محیط زیست ندارد، حتی اگر نگاه «چپ» این باشد که «مردم یک بیماری‌اند»، آیا این سبب نمی‌شود که قهرمان قصه باشند؟»

کروز در سال ۲۰۱۵ نیز وقتی نامزد ریاست جمهوری جمهوری‌خواهان بود، شخصیت «رورشاخ» از داستان «واچمن» را یکی از پنج ابرقهرمان محبوب خود نامیده بود. با توجه به اینکه «رورشاخ» عامل هرج‌ومرج در قصه است، بسیاری از کاربران در شبکه‌های اجتماعی به این انتخاب او انتقاد کردند.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود :

جینا کارانو از سریال « The Mandalorian » اخراج شد

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها