صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : دورخیز « آواتار » برای شکستن رکورد فروش « انتقام جویان: پایان بازی »

دورخیز « آواتار » برای شکستن رکورد فروش « انتقام جویان: پایان بازی »

اواتار انتقام جویان

برای دیزنی اهمیت چندانی ندارد که «آواتار» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ است یا «انتقام‌جویان».

فیلم «آواتار» (Avatar) از ۱۲ مارس به بازار چین بازمی‌گردد و به صورت گسترده اکران می‌شود. با نمایش مجدد این فیلم، ممکن است لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) مارول پس گرفته شود. …

«آواتار» به کارگردانی «جیمز کامرون» به ۷.۳۶۱.۴۷۱ میلیون دلار دیگر نیاز دارد تا دوباره در رتبه‌ی اول پرفروش‌ترین فیلم تاریخ قرار بگیرد. «آخر بازی» دو سال قبل ۲.۷۹۷.۸۰۰.۵۶۴ میلیارد دلار فروخت. هرچند در محاسبه‌ی فروش، نسبت قیمت بلیت دو فیلم، تورم و بسیاری فاکتورهای دیگر نادیده گرفته شده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، این احتمال وجود دارد که فیلم‌های «تولد یک ملت» (Birth of a Nation) محصول ۱۹۰۵ و «بر باد رفته» (Gone With the Wind) محصول ۱۹۳۹ بلیت‌های بیشتری نسبت به «آواتار» یا «آخر بازی» فروخته باشند و مقایسه‌ی آن‌ها منطقی نباشد. با این حال «آواتار» را می‌توان با «انتقام‌جویان: آخر بازی» با دقت بیشتری قیاس کرد.

«آواتار» در زمانی که اولین بار در چین اکران شد ۲۰۶ میلیون دلار فروخت، اما بازار این کشور از آن زمان تاکنون رشد بسیار زیادی داشت و «آخر بازی» را به فروش ۶۵۳ میلیون دلاری رساند. بنابراین فروش «آواتار» در اکران دوباره در این بازار ممکن است فراتر از ۷ میلیون دلار مورد نیاز برود.

«آخر بازی» دو سال قبل به اکران سینماهای چین درآمد. دیزنی با خریداری فاکس حالا مالک هر دو فیلم «آواتار» و «انتقام‌جویان» است، بنابراین رقابتی در میان نیست. یکی از علت‌های اکران مجدد فیلم شاید این باشد که «آواتار ۲» (Avatar 2) قرار است ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ عرضه شود، ۱۳ سال پس از انتشار قسمت اول. اکران مجدد به مخاطبین جذابیت چندگانه را یادآوری و خود را به مخاطبین جدید معرفی خواهد کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها