صفحه اصلی > پنج برتر : 5 غافلگیری بزرگ نامزدهای اسکار 2021

5 غافلگیری بزرگ نامزدهای اسکار 2021

Judas and the Black Messiah

 با انتشار لیست نامزدهای اسکار 2021، غافلگیری های بزرگی رقم خورد.

این بار در 5 برتر سینمایی به « 5 غافلگیری بزرگ نامزدهای اسکار 2021  » پرداخته ایم که علاقه مندان به سینما را متعجب کرد!

5- نامزدی « Judas and the Black Messiah » در رشته های اصلی: به واسطه جنبش های اجتماعی سیاه پوستان در آمریکا، آکادمی اسکار می دانست این بار می بایست توجه بیشتری به آثاری که درباره جامعه سیاه پوست ساخته می شود داشته باشد و این اتفاق با فیلم « Judas and the Black Messiah » رخ داد. فیلمی که در رشته بهترین فیلم، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین بازیگری جزو نامزدهاست. فیلمی معمولی که به نظر می رسد بیش از اندازه تحویل گرفته شده است.

بورات 2

4- نامزدی « بورات » در بخش بهترین بازیگر مکمل و فیلمنامه اقتباسی:  قسمت دوم « بورات » در مقایسه با قسمت اول یک عقبگرد آشکار بود. فیلمی ضعیف که تنها برای ضربه زدن به یکی از نامزدهای جناح سیاسی در آمریکا ساخته شده بود و فاقد هرگونه ویژگی سینمایی برای نامزدی در فصل جوایز بود. اما به نظر می رسد همین جهت گیری سیاسی آشکار کافی بوده تا این فیلم در بخش فیلمنامه اقتباسی نامزد اسکار شود و یک علامت سوال بزرگ در مقابل علاقه مندان به سینما قرار دهد.

تنت

3- عدم نامزدی « تنت » در بخش بهترین فیلمبرداری: شاید یکی از عجیب ترین موارد در لیست نامزدهای اسکار، نامزد نشدن فیلم « تنت » در بخش بهترین فیلمبرداری بود. فیلم جدید نولان اگرچه نظرات موافق و مخالف بسیاری در میان علاقه مندان به سینما به راه انداخته بود، اما کمتر کسی فکر می کرد دستاوردهای فنی این فیلم در بخش فیلمبرداری مورد توجه آکادمی اسکار قرار نگیرد. جالب آنکه فیلم « دادگاه شیکاگو هفت « در این بخش نامزد شده اما خبری از فیلم « تنت » نیست!

تنت

2- عدم نامزدی « تنت » در بخش بهترین موسیقی: کریستوفر نولان این بار برای ساخت موسیقی فیلم « تنت » به سراغ هانس زیمر نرفت اما نتیجه کار کماکان درخشان بود به حدی که بسیاری از کارشناسان نیز به ارزش موسیقی فیلم « تنت » اشاره کرده اند. اما این بار نیز یکی از بخش های فنی فیلم جدید نولان مورد توجه آکادمی اسکار قرار نگرفت و آکادمی اسکار ترجیح داد آثار دیگری همچون « Da 5 Bloods » را در این شاخه نامزد کند. فیلمی که کمتر کسی موسیقی آن را به یاد می آورد!

میناری

1- نامزدی فیلم « میناری » در مهم ترین رشته ها: « میناری » یکی از تحسین شده ترین فیلم های سال کره جنوبی بود اما کارشناسان همواره بر این نکته تاکید داشته اند که درام این فیلم سست و در اغلب موارد شعار زده است. اما این ایرادات نه تنها باعث عدم توجه آکادمی اسکار به این فیلم کره ای نشد، بلکه این بار نماینده سینمای کره جنوبی علاوه بر رشته بهترین فیلم، در رشته های بهترین بازیگر نقش اصلی مرد، بهترین بازیگر نقش مکمل زن، بهترین موسیقی و بهترین کارگردانی نامزد جایزه اسکار شده که تا همین جا نیز چندین رکورد را جابجا کرده است. شاید کمتر کسی انتظار داشت که « میناری » بتواند اینچنین در فصل جوایز بدرخشد اما باید به این نکته اذعان کرد که اسکار همیشه غیرقابل پیش بینی است!

 

مائده اکبری

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها