صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : جیمز کامرون نویسندگان « آواتار » را تهدید به اخراج کرد!

جیمز کامرون نویسندگان « آواتار » را تهدید به اخراج کرد!

جیمز کامرون

تا اکران اولین دنباله‌ی «آواتار» (Avatar) «جیمز کامرون» بیش از یک سال دیگر باقی مانده اما این فیلمساز برنده‌ی اسکار در مصاحبه‌ی جدیدی با پادکست «مارین ویلیامسن» جزئیات تازه‌ای از پیدایش ایده‌های پنج دنباله‌ی بعدی فاش کرده است. قسمت اول فیلم تاکنون ۲.۸ میلیارد دلار در سراسر دنیا فروخته و لقب پرفروش‌ترین فیلم تاریخ را از «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) پس گرفته است. کامرون می‌گوید «موفقیت تجاری قسمت اول اتفاقی نبود» زیرا داستان ساده‌ای داشت که «الهام‌بخش مردم با تمامی فرهنگ‌ها» بود. او اضافه می‌کند که «آواتار» اساساً فیلم شماره یک در تمامی کشورهایی بود که در آن‌ها به نمایش درآمد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، کامرون ادامه می‌دهد: «وقتی می‌خواستم دنباله‌ها را بنویسم، می‌دانستم که قرار است سه فیلم بسازم اما در نهایت به چهار فیلم تبدیل شد، گروهی از نویسندگان را جمع کردم و گفتم: «نمی‌خواهم طرح و ایده‌های جدید کسی را بشنوم تا اینکه مدتی وقت صرف کنیم روی آنچه که در قسمت اول جواب داد، آنچه که [با مخاطبین] ارتباط برقرار کرد و اینکه چرا جواب داد.» آن‌ها باز هم می‌خواستند در مورد داستان‌های جدید حرف بزنند. گفتم: «این کار باشد برای بعد.» در نهایت ناچار شدم همگی آن‌ها را تهدید به اخراج کنم زیرا کاری می‌کردند که نویسندگان دیگر می‌کنند، یعنی تلاش برای خلق داستان‌های جدید. به آن‌ها گفتم: «باید متوجه شویم چه ارتباطی برقرار شده و از آن محافظت کنیم، از آن اخگر و از آن شعله محافظت کنیم.»

به اعتقاد کامرون، درک و محافظت از آنچه «آواتار» را به فیلمی رکوردشکن تبدیل کرده از اهمیت بیشتری برخوردار بوده تا ارائه‌ی داستان جدید دنباله‌ها. کامرون به همراه گروه نویسندگان قسمت اول فیلم را به نظاره نشسته و برای توضیح موفقیت بی‌سابقه‌ی فیلم یک ساختار سه لایه ترسیم کرده. لایه‌ی اول «سطح داستانی یا همان پی‌رنگ است» و لایه‌ی دوم مضمون، «روح‌گرایی و مضامین کاپیتالیسم، امپریالیسم، کولونیالیسم، بدرفتاری‌های حقوق بشری، و اختلال در نظام طبیعت.» اما این لایه‌ی سوم است که از همه اساسی‌تر است.

کامرون می‌گوید: «سطح سومی نیز وجود داشت و همگی ما در موردش اتفاق نظر داشتیم، اما سطحی بود رؤیاگونه که نمی‌شد در یک جمله توضیحش داد. هیچ‌گونه «-ایسمی» برایش نداشتم، احساس رؤیاگونه‌ی تمایل به بودن در آنجا بود، بودن در آن فضا، بودن در آن مکان که امن است و جایی که به بودن در آن تمایل دارید. چه پرواز بوده باشد که احساس آزادی و نشاط می‌دهد، چه جنگل جایی که می‌توان بوی زمین را حس کرد. یک مسئله‌ی احساسی بود که در سطحی عمیق ارتباط برقرار کرده بود. این روحانیت قسمت اول بود.»

وقتی کامرون در نهایت به نویسندگان اجازه‌ی طرح داستان‌های جدید را می‌دهد، این لایه‌ی سوم بود که نور راهنمای آنان شد. فیلمساز توضیح می‌دهد: «ما برای قسمت دوم و سوم داستان‌های بسیاری خلق و کنار گذاشتیم چرا که به ما آن احساس منتقل‌کننده [به مکانی دیگر] و رؤیا-دیدن-با-چشمان-باز را نمی‌داد.»

«آواتار ۲» (Avatar 2) ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود:

« آواتار » بار دیگر پرفروش ترین فیلم تاریخ سینما شد

پشیمانی مت دیمون بابت رد کردن پیشنهاد بازی در « آواتار »

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها