صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : توضیح استیون سودربرگ درباره پایان جنجالی مراسم اسکار 2021

توضیح استیون سودربرگ درباره پایان جنجالی مراسم اسکار 2021

THR News Anthony Hopkins آنتونی هاپیکنگز چادویک بوزمن

استیون سودربرگ این هفته در مصاحبه با “لس‌آنجلس تایمز” از پایان جنجالی مراسم اسکار ۲۰۲۱ (Oscars 2021) گفته و از اهدای جایزه بهترین فیلم پیش از جوایز بازیگری حمایت کرده است. سودربرگ به همراه “استیسی شر” و “جسی کالینز” تهیه‌کنندگان اسکار نود و سوم بود. جایزه اسکار بهترین فیلم در چند دهه گذشته به عنوان آخرین جایزه اهدا می‌شد اما سودربرگ می‌گوید همکاران او در ماه ژانویه و حتی پیش از اعلام نامزدها تصمیم گرفته‌اند این ترتیب را به هم بزنند.

سودربرگ می‌گوید: “اعتقاد ما این است – که به نظرم بی‌اساس هم نیست – که سخنرانی بازیگران قرار است احساسی‌تر از سخنرانی تهیه‌کنندگان باشد. و بنابراین فکر کردیم که شاید جالب باشد ترتیب را به هم بزنیم، به ویژه اگر مردم ندانند که این اتفاق روی خواهد داد. یعنی این کار همیشه بخشی از برنامه ما بود.”

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، سودربرگ و همکارانش پس از اعلام نامزدی “چادویک بوزمن” در بخش بهترین بازیگری تصمیم خودشان را تغییر ندادند. این کارگردان و تهیه‌کننده می‌گوید:‌ “وقتی نامزدها مشخص شدند و احتمال برنده شدن چادویک بوزمن مطرح شد، احساس ما این بود که اگر او برنده باشد و همسرش از طرف او حرف بزند، پس از آن مراسم به هیچ سمتی نمی‌تواند هدایت شود. بنابراین به برنامه پایبند ماندیم.”

بسیاری از بینندگان تصور کردند که تغییر در ترتیب اهدای جوایز به این علت است که مراسم با لحظاتی احساسی به پایان برسد. اما وقتی “آنتونی هاپکینز” به عنوان برنده اسکار بهترین بازیگر مرد معرفی شد و او در محل برگزاری مراسم حضور نداشت و حتی به او اجازه نداده بودند که از طریق اپلیکیشن “زوم” جایزه‌اش را دریافت کند، یا “الیویا کلمن” همبازی‌اش در “پدر” (The Father) جایزه را از طرف او بپذیرد، انتقادات گسترده‌ای از تصمیمات تهیه‌کنندگان شد.

سودربرگ می‌گوید: “گفتم اگر احتمال اندکی برای برنده شدن [بوزمن] وجود داشته باشد و همسرش بخواهد حرف بزند، باید طبق این واقعیت عمل کنیم که این پایان مراسم است. بنابراین این‌گونه نبود که تصور کنیم برنده شدنش قطعی است… در آن صورت لحظه‌ای به‌شدت ناراحت‌کننده شکل می‌گرفت اگر بعد از آن جایزه به مراسم بازمی‌گشتیم و این ناممکن بود.”

هاپکینز پس از کسب نامزدی یاد بوزمن را گرامی داشت و پیامی ویدیویی منتشر کرد. سودربرگ در پاسخ به این پرسش که اگر امکانش وجود داشت تهیه‌کنندگان حاضر بودند در مورد ممنوعیت حضور مجازی تجدید نظر کنند یا نه می‌گوید: “نه.”

بینندگان اسکار نود و سوم همچون سال‌های اخیر باز هم کاهش مواجه شد و به پایین‌ترین حد در تاریخ برگزاری رسید.


خواندن مقالات زیر توسط مووی مگ پیشنهاد می شود:

بازیگرانی که در اولین تجربه بازیگری در سینما اسکار گرفتند+ تصاویر

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها