صفحه اصلی > زوم سینمای جهان : نقد و بررسی فیلم زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

نقد و بررسی فیلم زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

 

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

امی آدامز که یکی از مطرح‌ترین بازیگران سال‌های گذشته هالیوود  بوده و البته یکی از بزرگ‌ترین ناکامان جوایز اسکار، بازیگر نقش اصلی فیلم است. گری اولدمن هم که سال گذشته با نقش‌آفرینی در فیلم «Mank» نامزد اسکار شد، دیگر بازیگر فیلم است. جولیان مور که با فیلم «همچنان آلیس» اسکار بهترین بازیگری را دریافت کرد نیز در فیلم حضور دارد. به این لیست بازیگرانی از جمله آنتونی مکی، جنیفر جیسون لی و وایت راسل را هم اضافه کنید که حضور کوتاهی در فیلم دارند.

داستان فیلم درباره چیست؟

آنا (امی آدامز) روان‌شناسی است که دچار مشکلات روحی شده و از حضور در شلوغی و محیط‌های باز وحشت دارد. او عادت دارد تا از پشت پنجره به تماشای همسایه‌ها بنشیند و وضعیت آن‌ها را بررسی کند تا اینکه همسایه جدید به محله می‌آید و…

کارگردان کیست؟  

جو رایت که سازنده آثار تحسین شده‌ای از جمله «Atonement» و «آنا کارنینا» بوده است. آخرین فیلم جو رایت «Darkest Hour» نام داشت که گری اول من برای بازی در نقش اصلی آن موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی مرد شد.

زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

خانواده‌ها در هنگام تماشای فیلم باید به چه نکاتی توجه نمایند؟

«زنی در پشت پنجره» صحنه‌های جنسی ندارد اما خشونت موجود در فیلم برای افراد کم‌سن‌وسال مناسب نیست.

 نکات مثبت فیلم؟

بازی امی آدامز حتی در شرایطی که شخصیت او در فیلم پرداختی ندارد قابل ستایش است.

نکات منفی فیلم؟

فیلمنامه سردرگم است و نمی‌تواند تعلیق ایجاد کند. تلاش بر این بوده که بر اساس ویژگی ” راوی نامطمئن” ذهن مخاطب به چالش کشیده شود اما حتی در این شرایط هم تماشاگر از سازندگان یک‌قدم جلوتر است!

شخصیت‌پردازی آنا ضعیف است. جز یک فلشبک چندثانیه‌ای که فیلم از گذشته او به تماشاگر نشان می‌دهد، هیچ اطلاعات با اهمیت دیگری در مورد او وجود ندارد!

در فیلم «The Woman in the Window» چند گره داستانی ایجاد می‌شود و به بدترین شکل ممکن نیز گره‌گشایی می‌شود. گره‌هایی که به‌سادگی قابل‌حل هستند و نیازی به این حجم از پیچیدگی برای درک آن‌ها نیست!

تحول شخصیت آنا در انتهای فیلم بی‌معنی است. گل‌وبلبل شدن ناگهانی زندگی برای کسی مثل آنا، دستاوردهای پزشکی و روان‌شناسی را به طور کامل زیر سؤال می‌برد!

زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

عامل تأثیرگذار برای تماشای فیلم؟

سازندگان فیلم از کارگردان گرفته تا بازیگران که از برترین‌های سینما هستند.

حرف آخر:           

«The Woman in the Window» اقتباسی ضعیف محسوب می‌شود که به لطف حضور بازیگران سرشناس در فیلم، موردتوجه علاقه‌مندان به سینما قرار گرفته است. اثر جنایی ضعیفی که نه شخصیت اصلی‌اش برای تماشاگر اهمیتی پیدا می‌کند و نه حتی شخصیت‌های منفی‌اش برای مخاطب تبدیل به مسئله می‌شود! فیلمی که قطعاً تبدیل به یکی از فراموش‌شده‌ترین آثار بازیگران و سازندگانش تبدیل خواهد شد.

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب به‌صورت اختصاصی برای سایت ” مووی مگ ” به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می‌گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)زنی در پشت پنجره (The Woman in the Window)

کارگردان: Joe Wright

فیلمنامه: Tracy Letts، A.J. Finn

بازیگران:

Amy Adams…Anna Fox

Gary Oldman…Alistair Russell

Julianne Moore…Jane Russell 1 (Katie)

Jennifer Jason Leigh…Jane Russell 2

ژانر: جنایی

زمان: 100 دقیقه

رده سنی: R ( مناسب برای افراد بالای 17 سال)

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها