صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : اگر عاشق Invincible هستید، این انیمه ها را هم ببینید! + تصاویر

اگر عاشق Invincible هستید، این انیمه ها را هم ببینید! + تصاویر

۱۰- Samurai Jack (2001)

اکنون سال هاست که سریال های انیمه بزرگسالانه به همان اندازه انیمه های کودکانه پرطرفدار و مجبوب هستند. از کمدی های بی ادبانه تا تصویرسازی های خونین، این سریال های بزرگسالانه به طور مداوم در طی سال ها خشن تر و بیرحمانه تر شده اند، در شرایطی که سریال ابر قهرمانی نوجوانانه Invincible تازه ترین موفقیت این ژانر بوده است. سریال انیمه Invincible  که پر از صحنه های خشن، تصویرسازی پراحساس و زبان بزرگسالانه و بالغ است، می تواند معیار و مقیاس یک سریال انیمه برای بزرگسالان باشد. این سریال مدام در حال پیشرفت است و طرفداران متوجه شباهت هایی هم در عناصر داستان، هم در خشونت و هم در انیمه سازی این سریال با دیگر سریال های انیمه مخصوص بزرگسالان شده اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال انیمه بزرگسالانه ای آشنا کنیم که بدون شک مورد پسند طرفداران سریال انیمه Invincible قرار خواهند گرفت.

۱۰- Samurai Jack (2001)

همه سریال های انیمه با نیت بزرگسالانه بودن آغاز نمی شوند. سریال Invincible خیلی ساده و آرام شروع می شود تا اینکه شخصیت اصلی به قدرت خود واقف می شود. تنها در انتهای اپیزود اول است که همه چیز آغاز شده و به طریقی، سریال انیمه Samurai Jack نیز همین شرایط را دارد. این سریال در طی چهار فصل خود، داستان یک سامورایی را به تصویر می کشد که پس از گیر افتادن در آینده، تلاش می کند به گذشته بازگردد. اما در فصل پنجم همه چیز تغیر می کند و داستانی بزرگسالانه پس از یک شروع کودکانه آغاز می شود.

۹- Rick And Morty (2013)

۹- Rick And Morty (2013)

خوشبختانه سریال Rick And Morty به تنهایی یک هیولای محبوب است. ماجراجویی های عجیب و غریب یک پدربزرگ نابغه و نوه بی تجربه او برای بسیاری به یک پدیده تلویزیونی تبدیل شده است. سوال اما این است که این سریال کمدی چه شباهت هایی با سریال کمیک بوکی مانند Invincible دارد؟ اگر چه ژانر این دو متفاوت است، اما هر دو سریال حسی فوق العاده از کمدی سیاه را دارند. از دو تکه کردن انسان ها تا کشتن قهرمانان به شکلی بیرحمانه و البته خنده دار، هر دو انیمه به خوبی با هم جور شده و حس نزدیکی و شباهت دارند هر چند ژانرهای این دو دنیاهای زیادی با هم تفاوت دارند.

۸- Undone (2019)

۸- Undone (2019)

در سریال های انیمه اخیر ظاهراً ترند شده که کودکان قدرت های فراانسانی بدست آورده و سپس تلاش کنند این قدرت ها را درک کنند. سریال انیمه Undone داستان دختر نوجوانی را روایت می کند که متوجه می شود دارای قدرت تغییر واقعیت و سفر در زمان است و از این قدرت ها برای حل کردن معمای مرگ پدرش استفاده می کند. پشت این جنبه قدرت ویژه سریال، Undone  و Invincible جنبه رازآلودگی را در خود دارند. در حالی که Undone به بررسی دلیل مرگ پدر شخصیت اصلی می پردازد، سریال به این موضوع می پردازد که چرا اومنی من تمام نگهبانان جهان هستی را کشته است. نکته دیگر این که هر دو سریال دارای انیمه سازی خارق العاده ای هستند که آن ها را به جایگاه جدید و والاتری می رساند.

۷- Big Mouth (2017)

۷- Big Mouth (2017)

بسیاری از داستان های مربوط به بزرگ شدن نوجوانان سعی می کنند برداشتی واقع گرایانه از بلوغ کودکان و کشف هویتشان باشند. البته در حالی که تلاششان را می کنند، این سریال ها همیشه به اندازه کافی واقعی به نظر نمی رسند و برخی مانند Big Mouth سعی می کنند بر واقعیت تکیه کنند. سریال انیمه Big Mouth نگاهی به چند نوجوان است که دوران بلوغ را سپری کرده و به خود می آیند در شرایطی که به هیولاهای هورمونی دچار هستند. ابرقدرت ها و مخلوقاتی شبیه هیولای هورمونی فازی عجیب و غریب را به تجربیات هر یک از این شخصیت ها می افزایند و عناصر فانتزی بسیاری نیز در کنار عناصر دنیای واقعی در هم تنیده می شوند.

۶- Final Space (2018)

۶- Final Space (2018)

سناریوهای عجیب و غریب و خارج از این دنیا چیزهایی هستند که باعث علاقه مخاطبان به سریال های انیمه شده است. سناریوهایی که انتظارات مخاطبان را با شخصیت های پیچیده و غریبی مانند شخصیت های سریال Invincible دور می زنند، باعث بالا رفتن کیفیت و محبوبیت سریال های اینچنینی می شوند. سریال Final Space حس و دیوانگی مشابه این تعریف داشته که در اپیزودهای مختلف به تصویر کشیده می شود. بدنبال مواجهه یک فضانورد به نام گری باموجودات فضایی و یک بعد میانی، داستان آغاز می شود. از مون کیک که یک گوی سبز ویرانگر است تا کاتو کوچولو که یک گربه انسان نما با صداپیشگی استیون یئون (همانند سریال Invincible) است، شخصیت های عجیب و غریب اما دوست داشتنی این سریال چیزی است که باعث محبوبیت قابل توجه آن شده است.

۵- Primal (2019)

۵- Primal (2019)

معمولاً خشونت شدید و بیرحمانه مقیاس و معیار سریال های کارتونی بزرگسالانه بوده است. سریال انیمه Invincible نیز در انتهای اپیزود اول خود با رضایت و شادی تمام از این فضا نهایت استفاده را می برد. برخی سریال های دیگر نیز کار مشابهی انجام می دهند، از جمله Primal. این سریال که توسط گندی تارکوفسکی مغز متفکر عرصه انیمیشن ساخته شده، داستان یک غارنشین و دنیایی پیش از تاریخ و پر از دایناسور و نبرد برای بقا را روایت می کند. سریال Primal مملو از خشونت و خونریزی اما همزمان دارای یک اکشن زیبایی انیمه ای، شخصیت ها و فضایی دوست داشتنی است و با سبک روایی عمیق و احساسی خود پیشاپیش این فضای بر از خونریزی و خشونت، یک انیمه باکیفیت را به تصویر می کشد.

۴-  Castlevania (2017)

۴-  Castlevania (2017)

هیچ داستانی به انداره خون آشام هایی که سرهایشان بریده شده یا منفجر می شوند نمی تواند معنای خشونت و خونریزی داشته باشد. همانند سریال انیمه Invincible که با دنیای فانتزی و ابرقهرمان ها و سکانس های اکشن حیرت انگیزه هر روزه سروکار دارد، سریال Castlevania نیز ویژگی های مشابهی دارد. در دنیایی که دراکولا به بشریت اعلان جنگ می دهد، یک ساحره، یک شکارچی هیولا و پسر دراکولا برای شکست سردسته خون آشام ها با هم متحد می شوند. Castlevania که داستان آن در سرزمین والاشیا گذشته و دسته های متعددی از هیولاها یکی پس از دیگری به میدان نبرد گسیل داده می شوند، سریالی بسیار فوق العاده بوده و به عنوان یکی از بهترین اقتباس های انیمه ای از بازی های ویدیویی شناخته می شود.

۳- The Awesomes (2013)

۳- The Awesomes (2013)

اگر تنها یک کار را سریال Invincible درست انجام داده باشد، قهرمانان این سریال در جایگاهی متفاوت است. همانند بسیاری از سریال های آمازون، این سریال نیز تماماً در مورد نشان دادن قهرمان به شکلی جدید اما بسیار واقعی است. اگر چه این کار با حال و هوایی بسیار جدی تر صورت می گیرد اما The Awesomes همین کار را با حال و هوایی کمیک تر انجام می دهد. این سریال کوتاه عمر که تنها سه فصل داشت در مورد گروهی از قهرمانان جدید است که سعی دارند جایگزین نگهبانان قبلی شوند. سریال Awesomes یک سریال زمخت اما بامزه در مورد قهرمانان است.

۲- Harley Quinn (2019)

۲- Harley Quinn (2019)

در حالی که دنیای دی سی هنوز به دنبال پیدا کردن گزینه مناسب خود در دنیای لایو اکشن است، بخش انیمه به خوبی شکوفا شده است. در میان سریال های انیمه دی سی می توان به Harley Quinn اشاره کرد، یک سریال انیمیشنی که داستان شخصیت مشهور هارلی کویین را روایت می کند که به دنبال پیدا کردن هویت خود است، همان کاری که شخصیت مارک گریسون در سریال Invincible انجام می دهد. اگر چه این دو کاملاً متفاوت هستند و مارکو یک قهرمان و هارلی کویین یک شخصیت ضد قهرمان و شرور است، ماجراجویی های و داستان های آن ها مشابه هستند. هر دو تلاش دارند بفهمند کی هستند و در دنیا چه جایگاهی دارند و با پیشرفت داستان، اتفاقات بسیاری رخ می دهد.

۱- Spawn The Animated Series (1997)

۱- Spawn The Animated Series (1997)

این که لایو اکشن شکست خورده بدین معنا نیست که یک اثر یا شخصیت نمی تواند زندگی تازه ای داشته باشد. وقتی نسخه فیلمی Spawn در مورد سربازی که مرده و به مامور جهنم تبدیل می شود، شکست خورد، هیچ کسی فکر نمی کرد که سریال انیمه ۱۹۹۷ می تواند گزینه مناسبی باشد. با این وجود، این سریال توانست در طی سه فصل خود توانست به خاطر اکشن، صداپیشگان (به ویژه کیت دیوید) و داستان تاریک و پیچیده خود مورد تحسین قرار گیرد و سریال Invincible از بسیاری از جهات نسخه مدرن این سریال است.

 

مطالب پیشنهادی:
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها