صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : باب دیلن، خواننده مشهور آمریکایی به آزار جنسی متهم شد!

باب دیلن، خواننده مشهور آمریکایی به آزار جنسی متهم شد!

باب دیلان

یک زن «باب دیلن» خواننده، آهنگساز و بازیگر آمریکایی را متهم کرده است که در سال ۱۹۶۵ وقتی ۱۲ ساله داشته به او آزار جنسی رسانده است.

این مدعی که خود را «جی.سی.» نامیده، هفته گذشته در دادگاه عالی نیویورک از دیلن شکایت کرده و می‌گوید دیلن در طول شش هفته از آوریل تا مه سال ۱۹۶۵ وقتی دیلن در هتل چلسی نیویورک اقامت داشته او را آزار جنسی داده است. در این دادخواست آمده است که مدعی «آسیب روانی جدی و ضربه روحی شدیدی از رفتارهای غلط و بزهکارانه دیلن» خورده است.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، با این حال، این ادعا ممکن است کاملاً دقیق نباشد. طبق تقویم خواننده، دیلن از ماه مارچ تا آوریل آن سال در بریتانیا به سر می‌برده و ۱۰ می در «رویال آلبرت هال» اجرا داشته است. نمایندگان دیلن این ادعا را رد کرده و می‌گویند «این ادعا ۵۶ ساله حقیقت ندارد.»

این شکایت در حالی به امضای «پیتر جی گلیسون» و «دنیل آیزکس» وکلای نیویورکی رسیده که مهلت قانون «کودکان قربانی» رو به اتمام بوده است. این قانون که در سال ۲۰۱۹ توسط «اندرو کوئومو» فرماندار نیوریورک امضاء شده بود، به کودکان قربانیان آزار جنسی امکان می‌داد بدون محدودیت‌های معمول علیه آزارگران اتهاماتی مطرح کنند. در صورتی که این شکایت تا ۱۴ آگست ثبت نمی‌شد نمی‌توانست اعتباری داشته باشد.

دسامبر ۲۰۲۰ گزارش شد که فاکس سرچ‌لایت پیکچرز برای کارگردانی فیلم درامی از سنین جوانی «باب دیلن» با «جیمز منگولد» کارگردان «فورد در برابر فراری» به توافق رسیده است. در این فیلم قرار است «تیموتی شلمی» نقش دیلن را در دورانی بازی کند که او در آستانه‌ی تبدیل شدن به خواننده‌ای سنتی بود اما در عوض راک اند رول را پذیرفت و گیتار آکوستیک خود را با امپ و گیتار الکتریک تعویض کرد و در نهایت موسیقی راک را متحول کرد.

دیلن در سن ۱۹ سالگی به اعجوبه گیتار آکوستیک تبدیل شد وقتی که به عرصه موسیقی وارد شده و به نظر می‌رسید که قرار است مسیر بزرگانی مانند «وودی گاتری» و «پیت سیگر» را دنبال کند. بنابراین وقتی ۲۵ ژوئیه سال ۱۹۶۵ در فستیوال موسیقی سنتی نیوپورت از گیتار برقی استفاده کرد، بسیاری او را خائن خواندند و حتی سعی کردند کابل گیتار برقی او را از جا بکنند.

 

مطالب پیشنهادی:

بزرگترین قرارداد تاریخ موسیقی با باب دیلن بسته شد!

باب دیلن سرانجام اعلام کرد برای گرفتن جایزه نوبل به سوئد نخواهد رفت

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها