صفحه اصلی > سرگرمی و تکنولوژی : شوک به مردم ایران / شیائومی گوشی های خود در ایران را به دلیل تحریم غیرفعال می کند!

شوک به مردم ایران / شیائومی گوشی های خود در ایران را به دلیل تحریم غیرفعال می کند!

شیائومی

ساعاتی پیش گزارشی مبنی بر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران به دلیل تحریم های ایالات متحده منتشر شده است که باعث نگرانی های فراوان شده است.

در این گزارش که وب سایت xda-developers آن را منتشر کرده، ادعا شده که شیائومی به دلیل نگرانی از تحریم های آمریکا قصد دارد گوشی های ساخت خود در کشورهایی که مورد تحریم قرار گرفته اند را غیرفعال کند.

این کشورها شامل کره شمالی، سودان، کوبا، سوریه و ایران می باشند.

در روزهای گذشته برخی از کاربران گوشی های شیائومی در کشورهای تحریم شده پیغام:« خط مشی شیائومی اجاره فروش یا پشتیبانی از این محصول را در منطقه‌ای که می‌خواهید این دستگاه را در آن فعال کنید، نمی‌دهد. برای اطلاعات بیشتر مستقیما با فروشنده تماس بگیرید» را دریافت کرده اند.

با این حال هنوز اخباری مبنی بر غیرفعال شدن گوشی های شیائومی در ایران منتشر نشده است اما این مسئله نگرانی های بسیاری را برای دارندگان این بِرند در ایران به وجود آورده است.

در شرایط و قوانین شیائومی به وضوح ذکر شده است که خریداران گوشی‌ های این شرکت حق صادرات آنها را به مناطق تحریم شده کوبا، ایران، سوریه، کره شمالی، سودان و شبه جزیره کریمه ندارد؛ اما هیچ اشاره‌ای به احتمال غیر فعال شدن این گوشی ها نکرده است.

تلفن های همراه شیائومی یکی از پرفروش ترین محصولات بازار موبایل در ایران به شمار می روند و در صورت غیرفعال شدن تلفن های همراه این شرکت، شوک بسیار بزرگی به بازار و جامعه ایران وارد خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها