صفحه اصلی > اخبار سینمای جهان : ترافیک بازدید سریال «Squid Game» اینترنت کره جنوبی را با اختلال مواجه کرد!

ترافیک بازدید سریال «Squid Game» اینترنت کره جنوبی را با اختلال مواجه کرد!

بازی مرکب سریال

سریال «بازی ماهی مرکب» (Squid Game) که در حال تبدیل شدن به پربیننده‌ترین عنوان تلویزیونی تاریخ نت‌فلیکس است، به حدی محبوبیت پیدا کرده که علاوه بر رشد سهام نت‌فلیکس به بالاترین حد تاریخ خود، سبب شده یک کمپانی ارائه دهنده اینترنت کره با افزایش ترافیک مصرفی کاربران از نت‌فلیکس شکایت کند.

«رویترز» گزارش داده است: «کمپانی تأمین‌کننده اینترنت «اس‌کی برادبند» کره جنوبی از نت‌فلیکس شکایت کرده تا هزینه‌های افزایش ترافیک مصرفی کاربران و بهینه‌سازی خدمات را دریافت کند به این علت که کابران برای دسترسی به محتوای این شبکه هجوم آورده‌اند.» کمپانی «اس‌کی برادبند» برای تأمین ترافیک نت‌فلیکس باید ۱.۲ تریلیون بیت داده را در هر ثانیه پردازش کند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، در بخشی از گزارش «رویترز» آمده است: «این اقدام در حالی صورت گرفته که دادگاهی در سئول ادعا می‌کند نت‌فلیکس باید در ازای استفاده از شبکه به تأمین‌کنندگان خدمات اینترنت چیزی ببخشد، و چندین تن از قانون‌گذاران کره جنوبی علیه تولیدکنندگان محتوایی که ترافیک زیادی ایجاد می‌کنند اما مبلغی پرداخت نمی‌کنند اظهار نظر کرده‌اند… کمپانی «اس‌‌کی» برآورد کرده است که نت‌فلیکس حدود ۲۷.۲ میلیارد وون کره (۲۲.۹ میلیون دلار) تنها برای سال ۲۰۲۰ باید پرداخت کند.»

نت‌فلیکس چهارشنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌ای گفت که در کشور کره جنوبی بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد و حدود ۷۷۰ میلیارد وون سرمایه‌گذاری کرده است. این شبکه ادعا می‌کند که حدود ۵.۶  میلیارد وون به اقتصاد کره کمک رسانده است.

برای خواندن نقد سریال «بازی مرکب» در سایت مووی مگ اینجا کلیک کنید.

«کیم سانگ-هی» یکی از قانون‌گذاران کره می‌گوید از میان ۱۰ تولیدکننده محتوای اول این کشور، حدود ۷۸.۵ درصد به تولیدکنندگان محتوای خارجی اختصاص دارد و ۷۳.۱ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

نت‌فلیکس در ایالات متحده از هفت سال گذشته مبلغی به کمپانی تأمین‌کننده اینترنت کام‌کست پرداخت می‌کند تا کیفیت استریم ویدیو را افزایش دهد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها