صفحه اصلی > اخبار سینمای ایران : احسان علیخانی کمک های نقدی را صرف آزادی زندانیان چاقوکش کرد!

احسان علیخانی کمک های نقدی را صرف آزادی زندانیان چاقوکش کرد!

احسان علیخانی

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور روز گذشته از کمک ۱۵۰ میلیارد تومانی نیکوکاران در دوران کرونا، واکنش ستاد دیه در مواجهه با سلبریتی‌هایی مانند آقای علیخانی که برای زندانیان کمک مردمی جمع آوری کردند و فرار از دست حسین هدایتی! خبر داد. اسداله جولایی در این نشست از اقدامات ستاد دیه در خصوص مهریه و زندانیان بیمه شخص ثالث هم سخن گفت.

به گزارش مووی مگ به نقل از روزنامه جوان، رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور در نشست خبری خود با موضوع رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند با بیان اینکه این ستاد در حوزه صلح و سازش به ویژه در ارتباط با اختلاف‌های خانوادگی اقدامات متعددی انجام می‌دهد، گفت: در دوران فعالیت خود زمینه آزادی بیش از ۱۵۰ هزار زندانی جرایم غیرعمد را فراهم کرده است که به آغوش خانواده بازگشتند. همچنین مردم عزیز کشورمان توانستند در دوران کرونا ۱۵۰ میلیارد تومان کمک کنند که معادل دو برابر سال گذشته بوده است.

برنامه سلبریتی‌ها با زندانی‌ها

اسداله جولایی با اشاره به نقش ستاد دیه در تصویب قانون بیمه اجباری شخص ثالث گفت: در ۳۱ اردیبهشت سال ۸۷ این موضوع در صحن مجلس مطرح شد و با رأی خوبی به عنوان قانون آزمایشی تصویب شد. نمایندگان در آن زمان اعلام کردند که این قانون برای پنج سال به صورت آزمایشی اجرا شود. این اتفاق با پیگیری مجدانه ستاد دیه کشور و با رأی همه نمایندگان تصویب شد. بعد از ۱۸ سال فعالیت ستاد دیه، ۲۰ اردیبهشت ۹۵ در مجلس شورای اسلامی این قانون دائمی شد. رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با بیان اینکه کار بزرگ دیگری که ستاد دیه کرد، پیگیری تصویب قانون رفع جنبه کیفری از صداق بالای ۱۱۰ سکه بود، افزود: به طور میانگین در سال حدود ۵۰ درصد طلبکاران گذشت می‌کنند. حدود ۷۰ درصد نیز طلبکاران در شش ماه نخست سال جاری گذشت کرده‌اند. وی با اشاره به اقدامات محسن چاوشی و کمک‌های این هنرمند به ستاد دیه گفت: آقای چاوشی که هنرمند شناخته شده‌ای است، اکنون با ستاد دیه کشور همکاری خوبی دارد و هنوز حاضر نشده ما را ببیند و همه جا هم شماره ستاد دیه را می‌دهد؛ خدا خیرشان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، جولایی در پاسخ به سؤالی در خصوص اینکه آیا با برخی از سلبریتی‌ها مانند احسان علیخانی که در برنامه ماه عسل چندین میلیارد به‌واسطه کمک به زندانیان جرائم غیرعمد جمع آوری کردند، ولی چاقوکش‌ها را از زندان آزاد کردند برخورد شده‌است، گفت: ما با آن برخورد کردیم و برخورد‌های زیادی با اشخاصی که بدون هماهنگی با ستاد دیه اقدام به جمع آوری وجوه می‌کنند، صورت گرفته‌است.

کسانی که می‌خواهند نامی کسب کنند، در کار ستاد دخالت نکنند

رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور در پاسخ به سؤالی در خصوص حسین هدایتی و کمک‌های او گفت: در جلسه‌ای که در مشهد داشتیم، گفته شد این فرد راه داده نشود. در مشهد قصد داشت کنار ما بنشیند که ما جای خود را عوض کردیم تا با ما عکس نیندازد. امیدوارم کسانی که می‌خواهند نامی کسب کنند، کاری را انجام دهند که تاکنون انجام نشده‌است و دخالت در کار ستاد دیه نکنند. رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور با اشاره به آزادی ۷۰۷ نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در قالب طرح نذر در سالروز شهادت سردار سلیمانی گفت: ستاد دیه با تلاشی که کرده توانسته رضایت شکات را فراهم کند تا شاکی با گذشت از قسمتی از طلب خود باعث آزادی زندانی شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها