فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) امجیام و یونایتد آرتیستس پنجشنبه شب هفته گذشته با فروش ۶.۳ میلیون دلاری پرفروشترین شب افتتاحیه فیلمهای چندگانه «جیمز باند» در آمریکای شمالی را شکست. این فیلم از رکورد ۵.۲۵ میلیون دلاری «اسپکتر» (Spectre) را که شش سال قبل اکران شد عبور کرده است. فیلم «اسکایفال» (Skyfall) و «ذرهای آرامش» (Quantum of Solace) نیز ۴.۶ و ۲.۵ میلیون دلار در شب اول اکران در ایالات متحده و کانادا فروخته بودند.
به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، هرچند این فروش پایینتر از رکورد ۱۱.۶ میلیون دلاری «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» (Venom: Let There Be Carnage) سونی در هفته گذشته (دومین شب افتتاحیه پربیننده دوران پاندمی پس از فروش ۱۳.۲ میلیون دلاری «بیوه سیاه» (Black Widow)) است، اما آن فیلم ابرقهرمانی بیشتر مخاطبین لاتین تبار و جوانتر را هدف گرفته بود، در حالی که باند اغلب مخاطبین بزرگسالتر را مجذوب میکند. فیلم «اسپکتر» دارای ۲۹ درصد مخاطب بالاتر از ۴۵ ساله و ۱۵ درصد بالاتر از ۵۵ ساله بود. بر اساس آخرین پیشبینیها، «وقتی برای مردن نیست» تا روز یکشنبه به فروش ۵۵ تا ۶۰ میلیون دلاری در ایالات متحده و کانادا دست پیدا خواهد کرد و در دومین هفته اکران در بازارهای بینالمللی به فروش ۱۵۰ میلیون دلاری میرسد.
«فندنگو» گزارش داده است که پیشفروش بلیت فیلم «وقتی برای مردن» نیست در حال پیشی گرفتن از رکورد فیلمهای «سریع و خشن ۹» (F9) یونیورسال و «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» سونی است تا بالاتر از «ونوم ۲»، «اسپکتر» (۷۰.۴ میلیون دلار)، «ذرهای آرامش» (۶۷.۵ میلیون دلار) و «کازینو رویال» (۴۰.۸) به پرفروشترین فیلم تاریخ باند در فروش آنلاین بلیت تبدیل شود. «وقتی برای مردن نیست» اولین فیلم چندگانه است که با دوربینهای آیمکس ۱۵/۷۷ میلیمتری فیلمبرداری شده و برای اولین بار با فرمتهای متنوع دیگر به نمایش درمیآید.
فیلم «وقتی برای مردن نیست» که پس از ۱۸ ماه تأخیر در آمریکا اکران شده، با بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به تولید رسیده و بیش از ۱۵۰ میلیون دلار دیگر برای بازاریابی آن هزینه شده است. باند بیست و پنجم روی ۱۵ هزار پرده و ۴۴۰۷ سالن سینما اکران خواهد شد و رکورد گستردهترین اکران تاریخ چندگانه باند در آمریکای شمالی را میشکند. این فیلم از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۴ درصد دریافت کرده و از این حیث پایینتر از «کازینو رویال» با ۹۴ و «اسکایفال» با ۹۲ درصد، اما بالاتر از «ذرهای آرامش» با ۶۴ درصد، و «اسپکتر» با ۶۳ درصد قرار میگیرد. «وقتی برای مردن نیست» مانند «بیوه سیاه» یکی از خواستنیترین فیلمهایی بود که در طول پاندمی به تأخیر افتاد. «آیاسپات» گزارش داده است که یونایتد آرتیستس حدود ۲۲.۱ میلیون دلار برای تیزرهای تلویزیونی این فیلم هزینه کرده است.
تاریخ اکران «وقتی برای مردن نیست» در حین پاندمی پنج مرتبه تغییر پیدا کرد. این فیلم ابتدا قرار بود آوریل سال ۲۰۲۰ اکران شود اما به ۲۵ نوامبر و سپس ۲۰ نوامبر آن سال موکول شد. سپس تاریخ ۲ آوریل ۲۰۲۱ برای نمایش فیلم تعیین شد اما در نهایت تا اکتبر امسال به تأخیر افتاد.
«ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» پنجشنبه گذشته از فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری عبور کرد و مانند «شانگ-چی» (Shang-Chi) پس از تنها پنج روز به این رکورد دست یافت. این در حالی است که قسمت اول «ونوم» پس از شش روز و یک افتتاحیه ۸۰.۲ میلیون دلاری به چنین فروشی رسیده بود. فیلمهای «سریع و خشن ۹»، «مکانی آرام ۲» و «گردش در جنگل» دیزنی نیز به ترتیب پس از هشت، بیست و سی و یک روز اکران به فروش داخلی ۱۰۰ میلیون دلاری در حین پاندمی رسیدهاند.